Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer Hp Deskjet 845c driver installeren  (gelezen 5988 keer)

balinas

  • Gast
Printer Hp Deskjet 845c driver installeren
« Gepost op: 2008/06/17, 12:37:44 »
Hallo, ik heb pas geleden Ubuntu geïnstalleerd. Ik ben erg enthousiast, maar niet over de rare tekentjes die op mijn printerpapier staan na een printopdracht. Ik heb al verschillende fora bekeken en heb inmiddels een driver gedownload naar de desktop maar nu moet ik die installeren. Dat is het probleem. Hoe installeer ik die driver?
Ik meen in de terminal maar heb al verschillende dingen geprobeerd en kom er niet uit ... kan iemand me hiermee helpen?

Offline eendje

  • Lid
Printer Hp Deskjet 845c driver installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/17, 12:45:25 »
HP zou out-of-the-box moeten werken. Aangezien het een ouder type printer is lijkt me het sterk dat je driver moet downloaden. Kijk eens Bij System > Voorkeuren > Printers of de printer driver staat ingesteld op hpijs.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

balinas

  • Gast
Printer Hp Deskjet 845c driver installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/17, 19:47:45 »
Bedoel je dat de printer gemarkeerd is als standaard printer? Zie nergens in dat scherm iets staan over drivers o.i.d. De computer vind de printer (is ook ingesteld als standaardprinter)  en de printer print, maar er staan vreemde tekens op het geprinte blad en dat is niet de bedoeling.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Printer Hp Deskjet 845c driver installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/17, 19:54:08 »
Probeer eens dit (eigenlijk bedoeld voor HP Laserjets, maar kan ook voor jou werken):
http://computertip.googlepages.com/hplaserjet1018en1020

balinas

  • Gast
Printer Hp Deskjet 845c driver installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/18, 13:00:48 »
Pjotr123...geweldig! Dankjewel!

Ine

  • Gast
Printer Hp Deskjet 845c driver installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/01, 11:38:02 »
Ik heb de computertip gebruikt om mijn HP laserjet 1018 aan de praat te krijgen op 8.04, maar de installatie van de plug-in loopt telkens vast, waarna ik opnieuw terecht kom bij het venster waarin ik de licentievoorwaarden kan accepteren en de plug-in installeren. Je kan ook kiezen om de plug-in vanop een plaats op de computer te installeren. Kan ik de plug-in ergens downloaden om het zo te proberen? Of krijg ik dan hetzelfde probleem?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Printer Hp Deskjet 845c driver installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/01, 12:33:21 »
Citaat van: Ine
Ik heb de computertip gebruikt om mijn HP laserjet 1018 aan de praat te krijgen op 8.04, maar de installatie van de plug-in loopt telkens vast, waarna ik opnieuw terecht kom bij het venster waarin ik de licentievoorwaarden kan accepteren en de plug-in installeren. Je kan ook kiezen om de plug-in vanop een plaats op de computer te installeren. Kan ik de plug-in ergens downloaden om het zo te proberen? Of krijg ik dan hetzelfde probleem?
Eerlijk gezegd, begrijp ik je probleem niet. Wat voor plugin?

Ik heb zelf ook een HP Laserjet 1018, en die werkt feilloos als ik die handleiding toepas. Het is belangrijk om hem strikt toe te passen. Druk hem desnoods even af, zodat je hem bij de hand hebt.

Ine

  • Gast
Printer Hp Deskjet 845c driver installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/01, 13:55:02 »
Ik had het over één van de keuzes die je kon maken waar de handleiding zei "ga gewoon akkoord met elke suggestie van hplip". Ondertussen nog verschillende keer geprobeerd, en het zit inderdaad in de details van het volgen van de handleiding: lang genoeg wachten tot de computer de printer herkent, dan pas weggooien, dan pas installeren.

Nu heb ik dus de plugin geïnstalleerd (weliswaar versie laserjet 1015), maar mijn printer doet het nog steeds niet. Een testpagina drukken lukt niet, documenten afdrukken evenmin. Volgens hplip is de printer 'idle' en het balonnetje rechtsboven weet mij te vertellen dat de printer mogelijk niet verbonden is. Ik heb alle hangende printopdrachten verwijderd, de kabel aan de computer en aan de printer los en terug vastgekoppeld, de computer herstart en de printer aan en uit gezet, niets helpt. Vanuit windows in de virtual box werkt de printer trouwens feilloos. Wat kan ik nog doen?