Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Feisty Fawn vertaling in Nederlands  (gelezen 2650 keer)

joeres

  • Gast
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Gepost op: 2007/04/20, 00:53:04 »
Beste vrienden,

Bij de installatie van Feisty Fawn (release vandaag) is de vertaling van delen van het menu nog niet gebeurd. (nog in het engels)
Ik heb niet het idee dat tijdens de installatie iets verkeerd te hebben gedaan. Ben ik de enige met dit probleem?

b.v.

Applications (maar wel)
Geluid en Video

dus wel de submenu's in het Nederlands

en ook om maar een paar voorbeelden te noemen, zijn Firefox en b.v. openoffice.org in het Engels!

Is er bij mijn installatie toch iets misgegaan?

groetjes Joeres

Offline mcgyver

  • Lid
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/20, 01:06:25 »
Denk dat het langzaam aangepast wordt de komende tijd.

joeres

  • Gast
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/20, 01:10:00 »
Citaat van: mcgyver
Denk dat het langzaam aangepast wordt de komende tijd.
(hier heb ik wat aan, ik overwoog al opnieuw te installeren!)

Offline mcgyver

  • Lid
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/20, 18:09:49 »
De vertalingen komen vaak niet direct, maar wel redelijk snel.

Offline mcgyver

  • Lid
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/20, 18:11:19 »
Heb je trouwens de nederlandse taal gekozen. En heb je myspell nl geinstalleerd?

Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/20, 18:31:58 »
gewoon even in synaptic zoeken achter "dutch"...vertalingen voor openoffice, firefox, menu's,...

zo heb ik het toch gedaan, want bij mij was het hetzelfde...(ook in edgy trouwens)

Azalin

  • Gast
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/20, 21:01:39 »
Het is mij al een paar keer gebeurd dat ik voor nederlands koos en dat na installatie niet alles nederlands bleek te zijn. Ik heb toen (dit was bij Edgy al) eens bij Taalondersteuning gekeken en daar stond de standaardtaal niet op Dutch óf (bij mijn vriendin) stond ondersteunde talen Dutch niet aangevinkt. Zodra ik zorgde dat zowel dutch als english aangevinkt waren en de standaard taal op dutch, en ik op toepassen drukte vroeg hij of hij de talenpakketten die ontbraken mocht ophalen en installeren. Dus: Systeem -> Beheer -> Taalondersteuning en dan je taal installatie even nakijken. Het systeem zal dan alles in orde maken, hoef je niets zelf in de synaptics voor te doen.

joeres

  • Gast
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/21, 00:33:14 »
Citaat van: Azalin
Het is mij al een paar keer gebeurd dat ik voor nederlands koos en dat na installatie niet alles nederlands bleek te zijn. Ik heb toen (dit was bij Edgy al) eens bij Taalondersteuning gekeken en daar stond de standaardtaal niet op Dutch óf (bij mijn vriendin) stond ondersteunde talen Dutch niet aangevinkt. Zodra ik zorgde dat zowel dutch als english aangevinkt waren en de standaard taal op dutch, en ik op toepassen drukte vroeg hij of hij de talenpakketten die ontbraken mocht ophalen en installeren. Dus: Systeem -> Beheer -> Taalondersteuning en dan je taal installatie even nakijken. Het systeem zal dan alles in orde maken, hoef je niets zelf in de synaptics voor te doen.
Het was blijkbaar toch niet helemaal goed gegaan tijdens de installatie, maar nadat ik taalpakket Nederlands had aangevinkt werkte ALLES zoals het moest!  (moest wel even opnieuw opstarten trouwens)

bedankt voor de hulp!

Azalin

  • Gast
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/21, 11:04:48 »
Mja, ik weet niet of dat gekomen is door de installatie of dat dat een normale gang van zaken is... dat hij bij het installeren niet alles van de taal installeert maar eigenlijk kun je dat dan inderdaad scharen onder dat het niet helemaal goed is gegaan. Ik ben het ondertussen gewend geraakt dus voor mij is het ondertussen normaal geworden :) Soms faalt de taal server (staat er bij in controleren van bronnen) misschien dat dat bij installeren ook wel eens gebeurt.

In elk geval goed om te horen dat het gelukt is.

Offline siegi

  • Lid
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/21, 11:26:08 »
Bij de taalkeuze bij installatie moet je beschikken over een internet verbinding tijdens de installatie anders kan hij de extra pakketen niet downloaden.  Het probleem is dat hij ook niet komt zeggen dat hij geen internet heeft en zo de taalpakketen niet kan downloaden.

joeres

  • Gast
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/21, 20:10:43 »
Citaat van: siegi
Bij de taalkeuze bij installatie moet je beschikken over een internet verbinding tijdens de installatie anders kan hij de extra pakketen niet downloaden.  Het probleem is dat hij ook niet komt zeggen dat hij geen internet heeft en zo de taalpakketen niet kan downloaden.
Ik ben hier van op de hoogte - tijdens de installatie krijg je de gelegenheid je computernaam op te geven, normaal heb je daarna een internetverbinding tijdens de rest van de installatie, maar blijkbaar was deze tijdens mijn installatie niet tot stand  gekomen.

Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties!

Azalin

  • Gast
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/22, 01:21:25 »
Citaat van: siegi
Bij de taalkeuze bij installatie moet je beschikken over een internet verbinding tijdens de installatie anders kan hij de extra pakketen niet downloaden.  Het probleem is dat hij ook niet komt zeggen dat hij geen internet heeft en zo de taalpakketen niet kan downloaden.
Dat je daar een internet verbinding voor nodig hebt weet ik... maar zelfs met die verbinding (die overigens direct werkte hier) kon hij maar de helft van het talen pakket installeren. Ben geen newbie meer hoor ;-)

Rijk

  • Gast
Feisty Fawn vertaling in Nederlands
« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/22, 01:31:48 »
Ik ben wel een (Ubuntu) newbie... en ik snapte er niks van. Ik had al drie keer in 'Language Support' gekeken, en daar stond toch echt 'Dutch' als 'Standaardtaal' selecteerd. Weet ik veel dat ik dan ook nog een vinkje moet zetten, daar was tijdens de installatie niet om gevraagd. En nee, ik had geen internetverbinding actief op dat moment, dit is een laptop met Wifi die ik nog niet had geactiveerd in de LiveCD-sessie.

Enfin... raar dat ik dat vinkje moet zetten, maar blij met dit forum.