Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Fout bij overkopieren naar harde schijf  (gelezen 921 keer)

Offline Tod

  • Lid
[Opgelost]Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Gepost op: 2013/01/31, 11:29:30 »
Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht en hier nog niks aan gedaan. Vervolgens wat films over gekopieerd alleen bij de film en nog wat andere kreeg ik de volgende foutmelding? Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? En als wat ik hem het beste kan formatteren? 
« Laatst bewerkt op: 2013/01/31, 16:12:35 door Tod »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/31, 12:14:18 »
Klik eens op het gedeelte dat zegt: meer details weergeven? Nu weet je alleen dat er iets mis is gegaan, maar nog niet wat.

Offline brent8800

  • Lid
Re: Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/31, 12:57:39 »
Heb je de schrijf al geformatteerd?
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Tod

  • Lid
Re: Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/31, 15:26:58 »
Klik eens op het gedeelte dat zegt: meer details weergeven? Nu weet je alleen dat er iets mis is gegaan, maar nog niet wat.

Bij deze de foutmelding.

Offline Tod

  • Lid
Re: Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/31, 15:28:04 »
Heb je de schrijf al geformatteerd?
Nee nog niet. Maar welke bestandsindeling moet ik hem formatteren dan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/31, 15:38:16 »
Past niet meer op de partitie, zo te zien.... Of het is een partitionering met een bestandomvangbeperking, zoals FAT.

Re: Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/31, 15:39:53 »
Waarschijnlijk in FAT32 geformatteerd. Open Schijven (12.10  en hoger)/Schijfbeheer (12.04) in de Dash, selecteer je stick, selecteer de partitie, koppel hem af (niet verwijderen) vanuit Schijven/Schijfbeheer, verwijder de partitie en maak een nieuwe aan in NTFS.

Offline Tod

  • Lid
Re: Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/31, 16:02:44 »
Past niet meer op de partitie, zo te zien.... Of het is een partitionering met een bestandomvangbeperking, zoals FAT.
Heb hem gisteren gekocht, en ruimte zat zoals je ziet. En inderdaad FAT.

Offline Tod

  • Lid
Re: Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/31, 16:05:28 »
Waarschijnlijk in FAT32 geformatteerd. Open Schijven (12.10  en hoger)/Schijfbeheer (12.04) in de Dash, selecteer je stick, selecteer de partitie, koppel hem af (niet verwijderen) vanuit Schijven/Schijfbeheer, verwijder de partitie en maak een nieuwe aan in NTFS.
Inderdaad in FAT32 geformatteerd zoals je ziet.  Doe het altijd mat Gparted maar dat bedoelde je geloof ik? En kan hem nu gewoon in NTFS formatteren?

Re: Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/31, 16:06:10 »
Waarschijnlijk in FAT32 geformatteerd. Open Schijven (12.10  en hoger)/Schijfbeheer (12.04) in de Dash, selecteer je stick, selecteer de partitie, koppel hem af (niet verwijderen) vanuit Schijven/Schijfbeheer, verwijder de partitie en maak een nieuwe aan in NTFS.
Inderdaad in FAT32 geformatteerd zoals je ziet.  Doe het altijd mat Gparted maar dat bedoelde je geloof ik? En kan hem nu gewoon in NTFS formatteren?
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoel Schijven/Schijfbeheer. Dat kan ook prima formatteren en veel meer wat GParted niet kan.

Ja, in NTFS.

Offline brent8800

  • Lid
Re: Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/31, 16:08:33 »
Heb je de schrijf al geformatteerd?
Nee nog niet. Maar welke bestandsindeling moet ik hem formatteren dan?

Je kan de schrijf formatteren in NTFS of in ext4.
Ubuntu 14.04 LTS

Re: [Opgelost]Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/31, 20:25:04 »
Heb je de schrijf al geformatteerd?
Nee nog niet. Maar welke bestandsindeling moet ik hem formatteren dan?

Je kan de schrijf formatteren in NTFS of in ext4.
Bij formatteren in ext4 kan hij natuurlijk alleen op Linux gebruikt worden, en het reserveert standaard 10% voor root en dat is niet zo handig voor een externe schijf.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Opgelost]Fout bij overkopieren naar harde schijf
« Reactie #12 Gepost op: 2013/01/31, 20:37:12 »
Bij formatteren in ext4 kan hij natuurlijk alleen op Linux gebruikt worden,
Kan inderdaad een nadeel zijn.... Maar wanneer de schijf sowieso toch nooit onder Windows gebruikt gaat worden, dan raad ik EXT4 aan. Een prima, betrouwbaar en stabiel bestandssysteem, dat ook nog eens relatief snel is. En geen gesodemieter met fragmentatie.

Citaat
en het reserveert standaard 10% voor root en dat is niet zo handig voor een externe schijf.
5 %, maar ook dat is inderdaad nog teveel. Het laat zich als volgt naar beneden bijstellen:
https://sites.google.com/site/computertip/tips2#TOC-Vergroot-de-bruikbare-ruimte-op-een-partitie-geformatteerd-in-EXT4-EXT3-of-EXT2
Punt 19 (39), rechterkolom.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/31, 20:47:51 door Pjotr »