Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Temperatuurmeters doen het niet.  (gelezen 1111 keer)

Temperatuurmeters doen het niet.
« Gepost op: 2010/09/19, 13:14:03 »
Had ik geplaatst in de balk,samen met belastingmeter enz...Die andere meters doen het prima,maar de temperatuurmeters blijven op 30 graden staan,eeuwig..
Nou heeft Ubuntu aardig moeten zoeken eerst naar sensors,maar uiteindelijk zou hij(zij?  :D ) toch die sensors gevonden hebben,alleen of dat nou temperatuursensors waren of alleen de cpu meter en de netwerkmeter dat weet ik niet.Ik heb de temperatuurmeters  maar weg gehaald uit de balk,maar het knaagt nog wel.Waarom deden ze het niet?Als ik op eigenschappen klikte kon ik kiezen uit drie soorten sensors,maar geen van de drie was dus werkend.....
« Laatst bewerkt op: 2010/09/19, 13:27:23 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Temperatuurmeters doen het niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/19, 14:04:56 »
Hebt ge de stappen correct gevolgd? http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HardwareSensors

Het kan ook zijn dat uw moederbord dit niet correct ondersteund. Mijn moeder haar laptop, wel XP met Speedfan, geeft ook altijd dezelfde temperatuur weer.

Re: Temperatuurmeters doen het niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/19, 17:33:09 »
Ja,want anders had ik ook niet die andere hardwaremeters op de balk kunnen krijgen.Wat me op valt dat het uiteindelijk venster anders is als in aanwijzingen.
Zie schermafdruk.Het linkse venster is van de aanwijzingen en de rechtse is mijn venster.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Temperatuurmeters doen het niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/19, 22:09:59 »
Heb je ook al een ander programma geprobeerd? Bijv GKrellm  En geeft dit wel de juiste aanwijzing?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Temperatuurmeters doen het niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/19, 22:13:05 »
Werkt hardwaresensors eigenlijk ook in Xubuntu?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: Temperatuurmeters doen het niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/19, 22:30:19 »
Heb je ook al een ander programma geprobeerd? Bijv GKrellm  En geeft dit wel de juiste aanwijzing?
En welke GKrelm moet ik dan installeren,je krijgt een hele lijst als je synaptic daar naar laat zoeken.X86info misschien??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Temperatuurmeters doen het niet.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/19, 22:39:21 »
Alleen het pakket gkrellm, de rest zijn aanvullende pakketten, deze kan je altijd later installeren als je dat wilt. :)

@poj  Hardwaresensors werkt ook in Xubuntu, ik weet alleen niet of het in de standaard pakket manager zit. Anders haal je de deb hier vandaan http://packages.ubuntu.com/
« Laatst bewerkt op: 2010/09/19, 22:43:22 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Temperatuurmeters doen het niet.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/19, 23:10:37 »
Ik kon alleen THRM kiezen,en je raad het waarschijnlijk al,30 graden! :D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Temperatuurmeters doen het niet.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/20, 00:14:41 »
Kijk eens op de site van lmsensors, bij de FAQ bijv. http://lm-sensors.org/ Misschien heb je er wat aan.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Temperatuurmeters doen het niet.
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/20, 00:52:29 »
Gedaan wat zij adviseren,maar helpt niks.In de BIOS gekeken(wist niet eens welke knop ik moest drukken om daar in te komen,heb het moederbord nog niet zo lang),en zag dat daar ook alleen de CPU een sensor heeft.Maar dan zou ik toch in Ubuntu ook die temperatuur moeten kunnen aflezen.Want gekeken of die sensors op M.B. ondersteunt worden door Ubuntu en dat was zo.(ITE IT8726F en MAXIM MAX 6650).Dus waarom het nog steeds niet werkt?

« Laatst bewerkt op: 2010/09/20, 00:54:13 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.