Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 3 voor beta testers  (gelezen 4146 keer)

Firefox 3 voor beta testers
« Gepost op: 2008/02/04, 00:25:59 »
Eigenlijk niet eens de moeite om een wiki voor te starten.
Zoals sommigen misschien weten staat in de repo's firefox 3 alpha 8 en niet de beta 2.

Voor degenen die de beta willen gebruiken (veel veranderingen)

- Ga naar de Firefox beta download site
- Download voor Linux (tar.bz2)
- Unpack in een map naar keuze (bij mij /home/quinten/projecten)
- Start in die map het bestand Firefox

Om een starter toe te voegen gewoon het pad van de Firefox beta ingeven (bij mij /home/quinten/projecten/firefox/firefox)

Zo simpel is het, geen installatie en al je bookmarks e.a. van je gewone Firefox 2 installatie staan er ineens in :)

Let wel op dit is een beta versie

Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/04, 07:32:57 »
Neem ik juist aan dat je de versie 3 (Beta) niet naast de ondersteunde huidige versie 2 kunt draaien ?

In dat geval wacht ik, zonder test-PC, wel op de commentaren van de testers... ;)

Dit is eigenlijk een herhaling van de goede raad hierboven: installeer alleen een beta-versie als je weet wat je doet, en als een eventuele --ernstige-- crash je voortbestaan niet in gevaar brengt.
Minder dramatisch gesteld: dit hoort niet thuis op je PC als dit je enige is.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/04, 17:25:14 »
Je kan ondertussen (allebei geopend of appart) gerust Fx 2 draaien, zoals ik al zei wordt er niets geïnstalleerd (geen gedoe met ./configure en make)
Je draait het gewoon van het mapje.

Offline Mij

  • Lid
Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/06, 16:10:40 »
Citaat van: Q.
Je kan ondertussen (allebei geopend of appart) gerust Fx 2 draaien, zoals ik al zei wordt er niets geïnstalleerd (geen gedoe met ./configure en make)
Je draait het gewoon van het mapje.
inderdaad, zo kan er eigenlijk niks fout gaan
bovendien firefox is super-stabiel, wat ook valt te verklaren omdat ze het zo lang uitstellen. Het is wel goed aan het worden hoor. Ook de gtk widgets in Linux vind ik super goed:)

Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/06, 17:14:48 »
gtk-widgets? ik weet niet eens wat dat is :D
Kun je het even uitleggen :)

Offline Mij

  • Lid
Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/06, 22:00:27 »
Citaat van: Q.
gtk-widgets? ik weet niet eens wat dat is :D
Kun je het even uitleggen :)
GTK-widgets zijn eigenlijk alle visuele dingen die je in een programma ziet, dus buttons, tekstvelden, menu's.
Nu gebruikt firefox in zijn programma dat nu ook helemaal, zodat het ook veranderd als het thema van Ubuntu (of een ander Linux met GTK) ook veranderd.
Ook de pagina's gebruiken GTK-widgets.
https://wiki.ubuntu.com/HardyHeron/Alpha4?action=AttachFile&do=get&target=ff3-screenshot.png
snapie?

Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/07, 22:34:14 »
Danku!
Ik vind inderdaad dat hij veel beter in Gnome zit, hij lijkt nu meer een deel van het thema/uiterlijk :)

Offline Mij

  • Lid
Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/09, 17:22:54 »
ze hebben nu een vrij late versie in de ubuntu packages in hardy proposed zitten van firefox 3 als ik me niet vergis!

Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/09, 19:13:53 »
ik heb het ook even uitgetest, gewoon uitgepakt en firefox vanuit die map gerund...ging goed, ziet er goed uit, geen probleem...afgesloten en de gewone firefox opgestart, en hier moet ik me overal opnieuw inloggen ineens...niks ergs, gewoon om even te laten weten...

el_andalus

  • Gast
Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/10, 10:01:48 »
Heb hem ook getest op een aanraden van een ICT'er van mijn werk.

Razend snel!

Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/10, 13:20:43 »
Inderdaad, hij werkt zelfs beter als mijn "stabiele" Fx 2, spijtig dat er weinig ad ons werken (alleen adblock hier)

Offline Mij

  • Lid
Firefox 3 voor beta testers
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/10, 13:59:37 »
Citaat van: Q.
Inderdaad, hij werkt zelfs beter als mijn "stabiele" Fx 2, spijtig dat er weinig ad ons werken (alleen adblock hier)
Dat komt volgens mij grotendeels niet omdat ze niet werken maar omdat de add-ons ingesteld zijn meetsal voor 1.5 - 2. Je kan ze wel downloaden en aanpassen, en dan open je ze en verandert install.rdf en dan pak je de
2.0.0.* en veranderd die naar 3.*  ofzo.
Je kan het dan installeren in ff 3