Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: <OPGELOST > Hoe delete ik documenten in Writer?  (gelezen 660 keer)

<OPGELOST > Hoe delete ik documenten in Writer?
« Gepost op: 2011/11/09, 21:50:07 »
Vandaag en gisteren steeds documenten aangepast, en nu wil ik alleen de laatste versie bewaren. Ik heb helaas de nieuwere versie een andere naam gegeven... Niet zo handig, merk ik nu. Hoe delete ik de documenten die ik niet meer nodig heb?
Als ik in de lijst van documenten sta, is het knopje 'verwijderen' niet aanklikbaar. Hoe kan ik die knop 'verwijderen' inschakelen?

Ik hoor het graag, dan houd ik vóór het einde van de week grote (najaars)schoonmaak...
Graag adviezen in Jip-en-Janneke taal.

Dank!
Monique

« Laatst bewerkt op: 2011/11/12, 00:13:12 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline hadez

  • Lid
Re: Hoe delete ik documenten in Writer?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/09, 21:54:58 »
Hoi Monique,

Heb je dit al gebrobeerd via de "verkenner"? Locaties -> Documents (of een van die andere mapjes), en kan je ze dan verwijderen?

groetjes

Offline HarzG

  • Lid
Re: Hoe delete ik documenten in Writer?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/09, 22:59:02 »
Als ik in de lijst van documenten sta, is het knopje 'verwijderen' niet aanklikbaar. Hoe kan ik die knop 'verwijderen' inschakelen?
In principe zou ik de weg van hadez kiezen, d.w.z. niet een tekstverwerker maar een bestandsbeheerder gebruiken om documenten te verwijderen.
Voor de luie pc-gebruiker (zoals ik) zit nog een (vaak onbekende) optie onder de rechter muisknop. Daarmee komen in Writer de mogelijkheden "verwijderen" en "naam wijzigen" in beeld als je op een document klikt.

Een andere mogelijkheid om te vermijden dat er "veel documenten" ontstaan, wordt door de functie "versies" aangeboden (staat in het menu bestand). Hiermee kan je in 1 document ook meerdere versies bewaren (en terugkijken). Het document wordt hierdoor groter, vooral als je afbeeldingen in het document hebt. Als je een definitieve versie hebt gemaakt van een document, kan je dat uiteraard ook als een nieuw document bewaren zonder al deze tussenstappen (=versies) erin.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Hoe delete ik documenten in Writer?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/10, 10:57:59 »
Hoe gemakkelijker, hoe beter... Die rechter muisknop zal ik ook proberen...

Dankjulliewel, groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: <OPGELOST > Hoe delete ik documenten in Writer?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/12, 00:14:45 »
Thanxx:  XD XD XD

Het heeft gewerkt. En als ik het niet meer weet, dan zal ik hier terugkijken hoe het moest.

Zojuist het topic op < OPGELOST >  gezet.

Groet, Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?