Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Star Fox achtig spel  (gelezen 3578 keer)

Star Fox achtig spel
« Gepost op: 2009/07/07, 09:44:35 »
Jullie kennen als het goed is Lylat Wars/Star Fox voor Nintendo´s consoles.
Ik zoek een soort gelijke spel voor Linux.
Is er wat?

Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/07, 12:01:49 »
Je kan ook Starfox zelf spelen (Snes versie)
[knip]
Moderator edit: Het linken naar illegale content is op deze website niet toegestaan. Lees de richtlijnen nog is door.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/07, 14:32:41 door ex »

DarkEra

  • Gast
Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/07, 14:20:04 »
Glenn nl, je weet dat je hier geen illegale links of wat eraan gerelateerd is mag posten dus ook geen gekraakt spel. Richtlijnen hebben jullie lak aan volgens mij.

Offline Ivan1986

  • Lid
Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/07, 20:30:22 »
zijn snes files ilegaal?
Ik dacht dat daar al een deel van vrijgegeven was....

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/07, 21:08:04 »
Misschien niet allemaal. In zijn post zelf stond duidelijk dat om minder legale content ging. Als het dus wel legaal was, had hij dit op een andere manier moeten posten :).

Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/07, 21:24:54 »
Ik dacht meer aan een 3D dinges.
Niet de 3D van de SNES (nogal rommelig), maar meer als Lylat Wars (N64) of Star Fox Assault (GCN).

Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/08, 07:10:30 »
Misschien niet allemaal. In zijn post zelf stond duidelijk dat om minder legale content ging. Als het dus wel legaal was, had hij dit op een andere manier moeten posten :).

Op de meeste snes games is de copyright verlopen, maar sommige games worden nog steeds beschermd. ;)
Verder is het legaal.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/08, 09:38:17 »
vuistregel: als de franchise nog steeds in leven wordt gehouden, is het (S)NES spel beschermd. Zaken als Mario, Metroid, Donkey Kong en ik denk ook Starfox kun je dus als beschermd zien.

Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/08, 10:13:34 »
Als je dezelfde game voor je nintendo hebt mag je de versie voor snes ook op je pc hebben. Heb je de versie niet dan mag je de snes versie 24 uur op je pc hebben. Die lege kaartjes voor de Nintendo, daar mag je absoluut geen spelletjes op hebben, is zo illegaal als het maar kan. Alhoewel er in mijn kennissenkring mensen zijn die daar hele andere gedachten over hebben. :o Zelfs mijn zoon, een fanatiek Nintendo console gebruiker is vel tegen deze illigale praktijken, jammer dat hij zo'n windows fan is, anders had hij echt een open source aanhanger kunnen zijn. :(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/08, 10:56:20 »
Helemaal mee eens, Gijsbert.
Ik heb zelf 2 van dat soort kaartjes voor mijn DS.
Maar dan puur alleen voor het testen van games, voor DSHack dinges, of Homebrew.
Bij het testen van games geldt dan, dat ik het maar voor een paar dagen op mijn kaartje houd, om te kijken of ik het zou gaan kopen of niet.
Maar voor de Wii doe ik gewoon alles legaal, of Homebrew.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/08, 11:42:45 »
Als je dezelfde game voor je nintendo hebt mag je de versie voor snes ook op je pc hebben.
Dat is volgens mij een fabel.

Citaat
Heb je de versie niet dan mag je de snes versie 24 uur op je pc hebben.
Dat is ook een fabel.

Citaat
Die lege kaartjes voor de Nintendo, daar mag je absoluut geen spelletjes op hebben, is zo illegaal als het maar kan.
Dat is net zo illegaal als de zaken die je eerder noemde. Een reservekopie mag je niet gebruiken om het spel op een andere computer te spelen. Waar je de termijn van 24 uur vandaan haalt is mij een raadsel, er is niets daarover opgenomen in de Nederlandse wetgeving. Illegaal is illegaal, ook al heb je het spel korter dan 24 uur.

Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/08, 14:58:29 »
@Johan, dit bedenk ik niet zelf, deze teksten staan op de diverse sites waar je roms kan downloaden. Ik neem alles voor waar aan tot het tegendeel is bewezen. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ivan1986

  • Lid
Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #12 Gepost op: 2009/07/08, 17:51:14 »
Als je het spel officieel hebt mag jij wettelijk zeker en vast een copie hebben voor jezelf! Hoe je dat doet maakt niet uit...

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/08, 19:39:26 »
Als je het spel officieel hebt mag jij wettelijk zeker en vast een copie hebben voor jezelf! Hoe je dat doet maakt niet uit...

Klopt wettelijk mag je 1 copie hebben voor thuis gebruik, zodra je het gaat verspreiden dan ben je illegaal bezig.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: Star Fox achtig spel
« Reactie #14 Gepost op: 2009/07/08, 20:35:44 »
Ivan1986 en Bas hebben wel gelijk.
Je mag backups hebben van een spel die je origineel al hebt.
Maar dan moet je het niet verspreiden.

Maar we gaan al sinds de tweede post al offtopic.
Ik had het over een legaal spel, niet een oud spelletje die je in een Emulator kan draaien.