Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe verwijder ik Ubuntu?  (gelezen 2808 keer)

Loeffen

  • Gast
Hoe verwijder ik Ubuntu?
« Gepost op: 2007/09/14, 20:06:28 »
de vraag zoals in de titel, hoe verwijder ik Ubuntu?
het bevalt me totaal niet, dus wil er nu vanaf, of miss een manier zodat hij aut. Windows XP kiest als ik hem opstart(nu is het nl Ubuntu, en wil niet altijd windows xp selecteren)?
alvast bedankt

Offline siegi

  • Lid
Hoe verwijder ik Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/14, 20:13:45 »
Je kan het aanpassen maar ik denk dat het gemakkelijkste is dat je de /boot/grub/menu.lst hier geeft.

schoappied

  • Gast
Hoe verwijder ik Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/14, 20:14:50 »
Zoek eens met de forumzoekfunctie, deze vraag is (een enkele keer ;) ) vaker langs geweest.

Wat bevalt je niet precies?

Hoe verwijder ik Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/14, 20:19:10 »
Mogen we ook weten waarom Ubuntu je niet bevalt?
Ik kan me voorstellen dat overschakelen van Windows naar Ubuntu een wereld van verschil is voor veel mensen en dat je wel wat geduld zult moeten opbrengen.
Maar geduld wordt beloond, als je eenmaal die moeilijkere periode door bent dan zeg je tegen jezelf "Had ik dit maar veel vroeger gedaan" ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Tico

  • Lid
Hoe verwijder ik Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/14, 21:14:58 »
@Asilnevs [quote = "Loeffen"].......het bevalt me totaal niet, dus wil er nu vanaf......[einde quote]
Zegt genoeg, vrees ik

@ Loeffen:
Je hebt de bootloader van Windows weer nodig (NTLoader) in de MBR van de Windowsschijf. Daarvoor PC opstarten met de Windows installatie-CD, Recovery, fixmbr.

Offline siegi

  • Lid
Hoe verwijder ik Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/14, 21:24:42 »
Citaat van: tico
Zegt genoeg, vrees ik
Ik weet niet of dat genoeg zegt, meestal vind je ergens een frustratie.  Netwerk werk niet ofzoiets, of ik kan dat programma niet installeren.  En dan is linux te moeilijk omdat ze of andere howto moeten volgen.  Het is toch handig om te weten waarom hij ubuntu niets vind.

Citaat van: tico
@ Loeffen:
Je hebt de bootloader van Windows weer nodig (NTLoader) in de MBR van de Windowsschijf. Daarvoor PC opstarten met de Windows installatie-CD, Recovery, fixmbr.
Blijkbaar wou hij ook ubuntu niet helemaal verwijderen als hij windows standaard opstart inplaats van ubuntu blijkt het al genoeg te zijn.
Dan doe ik het liever met grub. :)

Offline Hanssun

  • Lid
Hoe verwijder ik Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/15, 06:53:17 »
Citaat van: Loeffen
de vraag zoals in de titel, hoe verwijder ik Ubuntu?
het bevalt me totaal niet, dus wil er nu vanaf, of miss een manier zodat hij aut. Windows XP kiest als ik hem opstart(nu is het nl Ubuntu, en wil niet altijd windows xp selecteren)?
alvast bedankt
Goedemorgen Loeffen,

mogen wij hier weten waarom Ubuntu jou niet bevalt Loeffen,,,heelveel oplossingen kan je echt hier op het forum vinden en anders moet je het gewoon vragen ik weet zeker dat iedereen jou wilt helpen.
dus geeft het niet op en kom op met je vragen :)

Gr Hans,