Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Package die niet opgehaald kan worden  (gelezen 515 keer)

afraca

  • Gast
Package die niet opgehaald kan worden
« Gepost op: 2009/04/26, 13:19:13 »
 egroet,

Ben tamelijk nieuw in de wonderlijke wereld der Ubuntu, maar leer constant van alles, waardoor ik ook constant blijer word :) . Nu had ik laatst de 9.04 beta geinstalleerd, vond ik wel prima gaan. Heb dualboot, en gebruik ubuntu nog niet constant dus wat tijdje afwezig daar. Startte ik vandaag ubuntu op, bedacht ik mij met veel vreugde dat de final release er was, dus ik happy naar m'n package manager, 85 updates ( XD ), maar 2 lukten niet......
W: Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/n/notify-osd/notify-osd_0.9.11-0ubuntu2_i386.deb
  404 Not Found

W: Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/n/nvidia-common/nvidia-common_0.2.10_i386.deb
  404 Not Found

Heb dus nog niet zoveel inzicht in het proces achter packages updaten, dus weet niet precies waar het mis gaat in het proces, maar heb er alle vertrouwen in dat jullie mij kunnen helpen.

m.v.g.

Offline joop905

  • Lid
Re: Package die niet opgehaald kan worden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/26, 13:24:37 »
Welkom,
Dit soort foutmeldingen zie je wel vaker.
Gewoon later nog eens proberen en het werkt meestal wel.

De foutmelding Error 404 of Not Found (niet gevonden) is een van de HTTP-statuscodes. Door linkrot, het fenomeen waarbij aangeklikte links niet meer werken, verschijnt deze foutmelding op het computerscherm.
GrJ.

Re: Package die niet opgehaald kan worden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/26, 13:29:54 »
404 betekent niets anders dan: "Bestand niet gevonden". Hetzelfde krijg je wanneer je aan het browsen bent, en je komt op een pagina die niet bestaat.

Ik kan ook niet bij die files komen, ik zou het over een uurtje nog eens proberen, of een andere mirror kiezen (Systeem -> Beheer -> Softwarebronnen).