Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Dropbox installeren in Xubuntu geeft foutmelding  (gelezen 789 keer)

[Opgelost]Dropbox installeren in Xubuntu geeft foutmelding
« Gepost op: 2012/12/27, 14:44:50 »
Hoi ik heb een probleem met de installatie van Dropbox in Xubuntu.
In Ubuntu geen probleem gehad, maar ik krijg in Xubuntu een foutmelding.
Verkeerde versie of zoiets. Ik heb Ubuntu  (.deb) en Debian (.deb) geprobeerd met dezelfde foutmelding.

Verkeerde architectuur amd64
Nautilus Dropbox is an extension that integrates the Dropbox web service with your GNOME Desktop.

Check us out at http://www.dropbox.com/

In het lijstje Direct doen staat dat Dropbox gewoon te installeren is.
Iemand een idee. Staat er bij mij misschien iets verkeerd ingesteld?

Installatie via softwarecentrum ging wel goed.
Opgelost
« Laatst bewerkt op: 2012/12/27, 22:40:12 door tfvdbos »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Dropbox installeren in Xubuntu geeft foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/27, 19:25:04 »
Je probeerde een 64-bits-versie te installeren in een 32-bits systeem. Vandaar.  :)

Re: Dropbox installeren in Xubuntu geeft foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/27, 20:52:52 »
Ik heb toch een 64bits systeem? ???

Re: Dropbox installeren in Xubuntu geeft foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/27, 20:58:14 »
Blijkbaar niet ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Dropbox installeren in Xubuntu geeft foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/27, 21:07:04 »
In ieder geval heb ik nu alles werkend op Xubuntu en ben heel erg blij.
Het is de bedoeling om nu zoveel mogelijk op Xubuntu te doen en Windows steeds minder.
Zo kan ik rustig overstappen en zien wat ik eventueel nog mis.

Ik zit nog een beetje te klunzen met email(Thunderbird). Omdat ik nu op 2 laptops bezig ben, wil ik dat beide systemen de handelingen te zien geven die zijn gedaan. Ik heb wel Google maar ik vind de lay-out niet zo lekker werken.

Er is dus nog genoeg om uit te zoeken, maar dat is leuk (als het grootste deel al werkt).

Re: [Opgelost]Dropbox installeren in Xubuntu geeft foutmelding
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/28, 11:49:59 »
Achja, iedereen zal aan het begin even moeten wennen en stuntelen met hoe alles nu precies werkt, dat geldt niet alleen voor Ubuntu/Linux maar voor alle systemen. Als je het eenmaal door hebt wil je vaak niet meer zonder ;)
TIP:  Voor (veelvoorkomende) problemen met oplossingen en overige tips kun je de site van Pjotr bij de hand houden: https://sites.google.com/site/computertip/
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: [Opgelost]Dropbox installeren in Xubuntu geeft foutmelding
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/28, 22:48:58 »
Dank je voor de tip. Die site had ik gelukkig al meteen gevonden toen ik voor het eerst Ubuntu had geïnstalleerd. Maar het kan niet vaak genoeg onder de aandacht worden gebracht, prima site.