Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Applicaties crashen zodra ik begin te typen  (gelezen 1622 keer)

Dennizz

  • Gast
Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Gepost op: 2008/06/02, 09:49:31 »
Ik heb sinds een tijdje problemen dat, zodra ik begin te typen binnen een applicatie, de desbetreffende applicatie crashed. De applicatie verdwijnt gewoon spontaan van het scherm. Binnen een draaiende VMware machine kan ik echter wel typen zonder problemen. Ook verschijnt regelmatig spontaan mijn filebrowser op dat moment.

Ik heb het idee dat het toetsenbord in een of andere verkeerde mode terecht is gekomen, maar heb geen idee hoe dit na te gaan of aan te passen. Na een reboot werkt alles weer. De problemen komen bij een collega van me ook voor. We hebben beide een HP Compaq 6710b laptop.

Draaien allebei 64 bit hardy.

getest en geconstateerd met:
Firefox 3 beta 5
Text editor
Password screen wat op komt bij updates/admintools e.d.
Terminal

Enig idee waar ik kan beginnen met troubleshooten ?

Bvd,

Dennis

Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/02, 09:55:06 »
toetsenbord kunt ge instellen bij systeem=>voorkeuren=>toetsenbord. maar ik betwijfel of het daaraan ligt aangezien het na een herstart terug een tijdje goed werkt.

ik heb niet direct een idee waaraan dit kan liggen. wat ge wel kunt proberen is een programma starten vanuit de terminal en kijken of hij een foutmelding geeft bij het crashen.

kunt ge misschien ook wat info geven over uw laptop? cpu, ram, grafische kaart.

Dennizz

  • Gast
Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/02, 10:04:15 »
Ik heb firefox vanuit terminal gestart en kijk even wat er gebeurd als ik weer problemen krijg.

Hardware:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU     T7250  @ 2.00GHz
2 GB Memory
Intel X3100

Software:
Gnome 2.22.2 (Ubuntu 2008-05-27)
Kernel 2.6.24-17-generic (#1 SMP Thu May 1 13:57:17 UTC 2008)

Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/02, 10:17:54 »
dat ziet er toch goed uit. dan eens afwachten of hij foutmeldingen gaat geven.

ge zei ook dat na een herstart alles terug werkte, kunt ge dus helemaal niks meer opstarten als het gebeurd?

Dennizz

  • Gast
Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/02, 10:26:05 »
Ik kan met mouse via menu, of launcher wel zaken opstarten, maar zodra ik iets typ verdwijnt die applicatie.


Ik heb nog niet geprobeerd op een andere console sessie te typen of iets dergelijks. Dat zal ik dus ook proberen.

Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/02, 12:11:03 »
Omdat je collega het ook heeft kan dit een teken aan de wand zijn ??
Hebben jullie van dezelfde cd geinstalleerd ??

In het andere geval gooi je de 64bit versie er eens af en installeer je de 32bit versie.
Kwa snelheid zal je er niets van merken..
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/02, 12:25:23 »
Citaat van: Gandyman
In het andere geval gooi je de 64bit versie er eens af en installeer je de 32bit versie. Kwa snelheid zal je er niets van merken..
De 32 birts versie kent hetzelfde probleem. Mijn computer is al regelmatig plat gegaan. Typend zoals bij Dennis. Maar ook door gebruik van de muis in Firefox.

Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/02, 13:24:33 »
Het probleem komt ook voor in Open Office. Deze craste zojuist ook. Wat er vervolgens gebeurt is dat het inlogscherm telkens opnieuw kort oplicht en weer verdwijnt. Cntrl-Alt-Del functioneert niet. Uit-Aantzetten van de computer is vervolgens nodig.

Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/02, 13:48:07 »
Citaat van: ErikKoopman
Het probleem komt ook voor in Open Office. Deze craste zojuist ook. Wat er vervolgens gebeurt is dat het inlogscherm telkens opnieuw kort oplicht en weer verdwijnt. Cntrl-Alt-Del functioneert niet. Uit-Aantzetten van de computer is vervolgens nodig.
misschien een probleem met de grafische kaart.

werkt ctrl+alt+f1 wel nog?

Skilltone

  • Gast
Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/03, 15:41:37 »
Wat ook kan zijn dat je toetsenbord een conflict veroorzaakt, sluit eens een externe toetsenbord op je laptop, krijg je dan hetzelfde? dus meer hardware matig.

Dennizz

  • Gast
Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/09, 09:26:45 »
Ik heb firefox vanuit een shell gestart, terwijl de problemen terug kwamen had het reeds bestaande process geen problemen, en crashte niet als ik in firefox typte...

Het lijkt er op als of er iets raars gebeurd met mijn control en of alt functies... ik kan dus ook niet naar cli schakelen...

Dennizz

  • Gast
Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/10, 09:49:31 »
Ik heb het idee dat het gerelateerd is aan de bug die in deze thread vermeld wordt:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=817050

Ik heb een launcher gemaakt met het command setxkbmap, welke als workaround zou moeten werken...

Ik ga testen als ik weer tegen het probleem loop.

Dennizz

  • Gast
Applicaties crashen zodra ik begin te typen
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/13, 09:16:13 »
Bovenstaande lijkt inderdaad mijn probleem (gebruik ook veel vmware). Dus "solved". Bedankt voor de suggesties!