Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ACER-PC Netwerk?  (gelezen 970 keer)

Offline nik0r0s

  • Lid
ACER-PC Netwerk?
« Gepost op: 2012/01/19, 13:37:43 »
Beste allemaal,

Tot nu toe heb ik heel veel kunnen terugvinden via dit forum, maar nu heb ik een vraag waar ik maar geen antwoord op kan krijgen. Na de (her)installatie van Ubuntu 10.04 verscheen bij de netwerken het 'ACER-PC'-netwerk. Ik vraag me toch af waar het vandaan komt! Vroeger stond het niet in het lijstje. Weet iemand misschien wat het voor netwerk is en hoe ik binnenkom? Zie plaatje ter verduidelijking.

Bij voorbaat hartelijk dank!!

Groet,

nik0r0s

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: ACER-PC Netwerk?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/19, 14:38:04 »
Kan dit je eigen PC zijn ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline nik0r0s

  • Lid
Re: ACER-PC Netwerk?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/19, 16:38:32 »
Beste Ron,

Hartelijk dank voor uw snelle antwoord. Mijn laptop is van eMachines, die natuurlijk wel in een of ander verband met Acer staat, maar zoals ik reeds heb geschreven: vroeger had ik dat netwerk niet! Er stond alleen Windows-netwerk in het lijstje.

Met vriendelijke groet,

nik0r0s

Re: ACER-PC Netwerk?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/19, 16:39:55 »
Dan zit er een machine op het SMB-netwerk met de naam ACER-PC.

Offline nik0r0s

  • Lid
Re: ACER-PC Netwerk?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/19, 16:47:08 »
Beste Cumulus007,

Ook u hartelijk dank voor uw antwoord! Probleem is dat ik een beetje dom ben wat computers betreft. Maar zoals ik zo-even heb kunnen lezen is mijn laptop (Linux) dus verbonden met een Windows-machine? Dat vind ik zeer vreemd, omdat ik Ubuntu vandaag pas geïnstalleerd heb en verder niets aan netwerken of wat dan ook heb gedaan. Ik opende het Netwerk-venster per ongeluk en zag dus iets wat er normaal niet tussen staat.

Ik heb er weinig verstand van, maar word ik nu gehackt of iets dergelijks?!

Bij voorbaat nogmaals hartelijk dank voor ieder die licht kan werpen op deze situatie.

Met vriendelijke groet,

nik0r0s

Re: ACER-PC Netwerk?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/19, 16:53:21 »
Nee, in het thuisnetwerk zit eenvoudigweg een computer aangesloten met de naam "ACER-PC". Dit kan een laptop zijn, een desktop, in ieder geval een machine die Windows-netwerken begrijpt.

Het kan zomaar je eigen Ubuntu-laptop zijn, die namelijk ook Windows-netwerken kan inzien en over kan communiceren. Windows (SMB)-netwerken worden o.a. gebruikt om bestanden en printers te delen. Het is een Microsoft-technologie, maar ook Ubuntu kan ermee overweg.

Offline nik0r0s

  • Lid
Re: ACER-PC Netwerk?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/20, 10:54:43 »
Beste Cumulus007,

Dank u wel voor de toelichting! Waarschijnlijk heeft inderdaad iemand op de plek waar ik woon een ACER-PC. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Ik zal het nog uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

nik0r0s