Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 8.04 LTS installatieproblemen  (gelezen 1326 keer)

pepijndg

  • Gast
ubuntu 8.04 LTS installatieproblemen
« Gepost op: 2008/10/26, 17:20:14 »
Ik volg de handleiding van deze website om ubuntu te installeren op mijn laptop. De CD is correct en alles gaat goed totdat ik een zwart scherm met vier lijntjes tekst krijg:

* Starting deferred execution scheduler [OK]
* starting periodic command scheduler crond [OK]
* Checking battery state [OK]
* running local boot scripts  (/etc/rc.local) [OK]
_

Wat moet ik nu doen want er gebeurt nu niets meer? Moet ik iets intypen ofzo?

Alvast merci
Pepijn

mickvdv

  • Gast
ubuntu 8.04 LTS installatieproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/26, 18:19:58 »
Er zijn meer mensen met dit probleem. (ik hoor het heel vaak en heb het zelf ook gehad). Wat ik dan altijd doe is de alternate cd proberen, misschien doet die het wel?

Arnodegraaff

  • Gast
ubuntu 8.04 LTS installatieproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/26, 18:26:54 »
Help me alsjeblieft!
Ik ben echt niet meer dan een beginner. Ik heb Ubuntu 8.04 geinstalleerd naast Vista Home Premium. Als ik opstart krijg ik netjes het keuzemenu met bovenaan de gehighlighte keuze voor Ubuntu. Onderaan staat twee (2??) keer Windows Vista. Maar met de pijltjetoetsen, de tabtoets of welke andere toets dan ook, krijg ik geen beweging in het keuzevlak. En dus kom ik na 10 tellen bij Ubuntu uit. Maasr zo kom ik nooit meer bij Vista. En dat heb ik zeker de eerste tijd nog echt wel nodig. Hoe kom ik hier uit? Groetjes, Arno

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu 8.04 LTS installatieproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/26, 18:33:44 »
Citaat van: Arnodegraaff
Help me alsjeblieft!
Ik ben echt niet meer dan een beginner. Ik heb Ubuntu 8.04 geinstalleerd naast Vista Home Premium. Als ik opstart krijg ik netjes het keuzemenu met bovenaan de gehighlighte keuze voor Ubuntu. Onderaan staat twee (2??) keer Windows Vista. Maar met de pijltjetoetsen, de tabtoets of welke andere toets dan ook, krijg ik geen beweging in het keuzevlak. En dus kom ik na 10 tellen bij Ubuntu uit. Maasr zo kom ik nooit meer bij Vista. En dat heb ik zeker de eerste tijd nog echt wel nodig. Hoe kom ik hier uit? Groetjes, Arno
Heel vreemd. Gebruik je misschien een USB-toetsenbord? Dan moet je in het BIOS even de ondersteuning voor USB uitbreiden, zodat die al werkt voordat het besturingssysteem is opgestart.

Offline Joshua822

  • Lid
ubuntu 8.04 LTS installatieproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/26, 18:52:13 »
Hij gebruikt een laptop ;)

Ik heb dit probleem ook en ik wacht met smacht op Ubuntu 8.10. Dit ligt eraan dat de kernel de hardware in jouw laptop niet ondersteunt. Als je hier zeker wilt van zijn, zou ik eens probereneen Fedora live CD te booten. Deze werkte bij mij dus was dit een bevestiging dat het om de kernel versie te doen was :D

Trouwens, Intrepid Ibex komt toch over 4 dagen uit :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu 8.04 LTS installatieproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/26, 18:54:58 »
Citaat van: Joshua822
Hij gebruikt een laptop ;)

Ik heb dit probleem ook en ik wacht met smacht op Ubuntu 8.10. Dit ligt eraan dat de kernel de hardware in jouw laptop niet ondersteunt. Als je hier zeker wilt van zijn, zou ik eens probereneen Fedora live CD te booten. Deze werkte bij mij dus was dit een bevestiging dat het om de kernel versie te doen was :D

Trouwens, Intrepid Ibex komt toch over 4 dagen uit :D
De draadstarter gebruikt een flaptop; deze vraagsteller is een "draadkaper", en bij hem is het onbekend wat hij heeft: bureaucomputer of klaptop....  :-)

Arnodegraaff

  • Gast
ubuntu 8.04 LTS installatieproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/26, 19:05:32 »
Beste Pjotr,
Ik heb inderdaad een toetsenbord met een USB-kabeltje naar mijn Desktop. Hopelijk kan je het zo makkelijk verhelpen als jij zegt. Maar ik ben op dit gebied echt niet deskundig. Als ik in het BIOS-menu kom bij de startup, waar moet ik dan precies zoeken om die ondersteuning voor USB uit te breiden? En is dit het wel/ Ik bedoel, mijn toetsenbord doet het onder Ubuntu en onder Vista uitstekend, inclusief de pijltjestoetsen. Ik krijg hier zo n buikpijn van ....

Offline Joshua822

  • Lid
ubuntu 8.04 LTS installatieproblemen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/26, 19:05:57 »
Wel, dan nog, bij desktop's kan dit ook voorkomen ;) Als Ubuntu 8.10 nog niet wil draaien zou ik ook een PS/2 toetsenbord gebruiken ^^

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu 8.04 LTS installatieproblemen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/26, 19:10:34 »
Citaat van: Arnodegraaff
Beste Pjotr,
Ik heb inderdaad een toetsenbord met een USB-kabeltje naar mijn Desktop. Hopelijk kan je het zo makkelijk verhelpen als jij zegt. Maar ik ben op dit gebied echt niet deskundig. Als ik in het BIOS-menu kom bij de startup, waar moet ik dan precies zoeken om die ondersteuning voor USB uit te breiden? En is dit het wel/ Ik bedoel, mijn toetsenbord doet het onder Ubuntu en onder Vista uitstekend, inclusief de pijltjestoetsen. Ik krijg hier zo n buikpijn van ....
Geen buikpijn krijgen, is niet nodig.... Dit komt goed.   :-)

In het allerergste geval kun je Windows bovenaan zetten in het Grubmenu, zodat die automatisch start. Maar deze noodgreep zal niet nodig zijn, verwacht ik.

Je wil kijken bij de USB-configuratie in het BIOS. Staat waarschijnlijk ergens onder Advanced. Het ene BIOS is het andere niet....

Als je me vertelt wat voor moederbord je hebt, dan zal ik wel even meezoeken met je, naar een handleiding voor je moederbord op de website van de moederbord-bakker.