Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Putty en progjes starten op andere machine  (gelezen 745 keer)

Offline MKe

  • Lid
[opgelost]Putty en progjes starten op andere machine
« Gepost op: 2010/06/21, 11:00:21 »
Hoi,

Misschien een stomme beginners-vraag, maar je moet ergens beginnen :).
We hebben hier een Linux PC en ik maak er contact mee met behulp van Putty/SSH. Deze Linux PC runt programma's met algoritmes die soms wel een paar uur duren. Ik kan natuurlijk met de terminal van Putty deze programma's starten, maar die stoppen zodra ik Putty weer afsluit. Hoe zorg ik er nu voor dat die programma's blijven draaien (output is in tekst-files), terwijl ik m'n Windows machine afsluit en naar huis ga?
« Laatst bewerkt op: 2010/06/21, 22:01:21 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Putty en progjes starten op andere machine
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/21, 11:15:03 »
Hiervoor kun je 'screen' gebruiken. Je kunt een terminal dan dettach-en; CTRL-A, D
En als je later weer inlogt kun je die screen weer terugkrijgen (attach) middels het commando: screen -rd

http://www.google.com/search?q=ubuntu+screen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline MKe

  • Lid
Re: Putty en progjes starten op andere machine
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/21, 22:01:05 »
Bedankt, werkt prima. Ik heb inmiddels ook het commando nohup ontdekt. Daarmee wordt het proces onafhankelijk van een terminal en wordt de output opgevangen naar een tekst bestand.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [opgelost]Putty en progjes starten op andere machine
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/21, 22:26:04 »
Ohja, ook handig :)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!