Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: can't find any wireless network interface ?? =S [OPGELOST]  (gelezen 1234 keer)

skido41

  • Gast
can't find any wireless network interface ?? =S [OPGELOST]
« Gepost op: 2009/03/18, 16:09:30 »
Hallo iedereen!

Sinds gisteren heb ik ubuntu 8.10 op mijn laptop geïnstalleerd. Onmiddelijk na de installatie bemerkte ik dat ik geen draadloos internet had, bekabeld internet bleek ook niet te werken trouwens. Na urenlang opzoeken op een andere computer was ik erachter gekomen dat ik een rt2860 chipset had. ik heb alle stappen gevolgd op deze link: http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet
Uiteindelijk werkte Rutilt wel, maar vandaag op school was er een vriend die me zei dat ik alle updates meteen moest binnenhalen.
Samen probeerden we alle update binnen te halen (rond de 250), na een tijd reageerde de computer precies niet meer en besloten we hem maar te heropstarten.
Toen de laptop terug was opgestart probeerde ik als eerste rutilt op te starten, waarbij ik de volgende foutmelding kreeg:

Critical error:
Can't find any wireless network interface.
Code: -3


Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
Sam
« Laatst bewerkt op: 2009/03/21, 00:40:34 door skido41 »

Re: can't find any wireless network interface ?? =S
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/18, 20:03:02 »
Ik vrees dat het binnenhalen van de updates op een bepaald ogenblik mislukt is. Weet je nog of je pc volledig kwam vast te zitten of dat gewoonweg synpatic blokkeerde?

Open eens het terminal-venster en type "dmesg" of kijk eens in de logbestanden (Systeem -> Beheer -> Systeemlogboek). Je kan daar
een pak informatie terugvinden wat juist goed en verkeerd gelopen is. Kopieer eventueel de relevante info van dmesg in je antwoord.

Offline illya89

  • Lid
Re: can't find any wireless network interface ?? =S
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/19, 14:26:44 »
Sam?
eindelijk Ubuntu aan  het proberen?
Nice
groetjes Illya

skido41

  • Gast
Re: can't find any wireless network interface ?? =S
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/21, 00:37:38 »
Jaja illya, en het lukt vrij goed nu;)

Probleem is opgelost trouwens. Ik had voordien blijkbaar iets verkeerd gedaan om het stuurprogramma aan te passen aan de nieuwe kernel.
Toch bedankt voor de hulp!

groetjes
sam