Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Server 12.04 + Apache + PHP5 + Uploaden  (gelezen 604 keer)

Ubuntu Server 12.04 + Apache + PHP5 + Uploaden
« Gepost op: 2012/10/20, 16:08:25 »
Beste Forum leden,

Ik heb een Ubuntu 12.04 server draaien met daar op Apache met PHP5. Nu heb ik mijn website staan in /var/www/.
Als ik de php upload function gebruik (move_uploaded_file) dan upload hij wel (denk alleen in de /tmp man) maar de mv actie werkt niet. Daarna is het bestand ook verdwenen uit /tmp (dit gok ik omdat ik het niet kan checken maar wel het gevoel heb dat ie daar komt).

Apache draait onder www-data mijn websites staan in /var/www en www-data heeft rechten op de htdoc map. De upload map is zelfs 777 gechmod en als ik met sudo su - www-data  www-data word dan kan ik ook gewoon cd'en naar /var/www/websitename/upload.

Maar waarom blijft de folder leeg?

Ik heb geen errors ook niet als ik het loglevel hoger zet.... enige idee wat hier fout kan gaan?

Als ik upload map op /tmp zet werkt het wel gewoon...



Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu Server 12.04 + Apache + PHP5 + Uploaden
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/20, 16:50:08 »
Is de account, waaronder je draait wel lid van www-data ?
Mogelijk is dat de fout.
Welk PHP script gebruik je, dan kan ik eens kijken of het hier werkt ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu Server 12.04 + Apache + PHP5 + Uploaden
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/20, 17:30:56 »
Op een of vage manier heb ik het niet goed getest! los upload filetje werkt wel. Waarschijnlijk mijn php code die roet in eten gooit.
Nah, this ook oude code! Maar eens herschrijven!
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Re: Ubuntu Server 12.04 + Apache + PHP5 + Uploaden
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/20, 17:37:00 »
dit topic mag sluiten
« Laatst bewerkt op: 2012/10/20, 17:40:34 door ruliezz »
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!