Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird haalt gelezen e-mail binnen  (gelezen 2447 keer)

Thunderbird haalt gelezen e-mail binnen
« Gepost op: 2008/02/07, 11:20:46 »
Hoi allemaal,

Ik werk met een dual-boot en in Windows haal ik mijn Hotmail binnen met Outlook 2003. Dat heb ik zo ingesteld dat alle berichten op de Hotmail-server blijven staan, maar ook alle wijzigingen worden doorgevoerd. Als ik dus een e-mail in Outlook open, wordt ie op de server ook geopend. Kortom, Outlook en Hotmail-server worden continu gesynchroniseerd.

Welnu, hetzelfde wil ik graag in Ubuntu met Thunderbird. Nieuwe e-mail ophalen doet het programma als een zonnetje, maar in zijn poging te synchroniseren haalt het (naast alle mails die ik in Outlook al gelezen heb) álle gelezen mail binnen. Hij stopt dus niet met synchroniseren wanneer hij dat zou moeten doen. Gevolg: Thunderbird gaat mijn compléte Inbox van de Hotmail server naar mijn pc kopiëren. Dat dit ongewenst is lijkt me duidelijk.  Ik heb nu de optie aangezet dat Thunderbir alléen de ongelezen e-mail ophaalt, maar nu is dus mijn Thunderbird inbox niet 100% gesynchroniseerd met de Hotmail server.

Ik wil dus graag alleen de gelezen e-mail ophalen voor zover die nog niet met de Hotmail server gesynchroniseerd is, en niet mijn complete inbox.

Snapt iemand mijn probleem en weet die toevallig ook de oplossing? Alvast bedankt!

Offline ruujan

  • Lid
Thunderbird haalt gelezen e-mail binnen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/07, 14:21:26 »
Ja, ik snap je probleem, maar een oplossing lijkt me lastig. Volgens mij is de synchronistaie tussen Outlook en Hotmail iets dat Microsoft zelf gebouwd heeft zonder zich verder druk te maken over standaarden.
Als je dan met thunderbird naar die mailbox kijkt met POP3 dan kan het niet anders of dat gaat mis.

Ruud.

Offline Dave

  • Lid
Thunderbird haalt gelezen e-mail binnen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/07, 17:41:03 »
en als in windows ook thunderbird gebruikt wordt?

Thunderbird haalt gelezen e-mail binnen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/07, 21:47:58 »
Dat heb ik ooit gedaan, maar dan wordt het helemaal een bende. Ik heb de indruk dat Outlook en Thunderbird niet graag naast elkaar leven. Ben waarschijnlijk nog te wantrouwig om Outlook helemaal weg te doen...sentiment? :S

Wat ik in ieder geval begrijp is dat het lastig wordt om Thunderbird te laten synchroniseren met de (microsoft) hotmail-server. Das balen. Op zich is dit een werkbare situatie, alleen niet altijd handig.  Mja. Het moet maar even zo. Als iemand nog opzienbarende ontdekkingen doet; ik hou me aanbevolen!

Offline ivo

  • Lid
Thunderbird haalt gelezen e-mail binnen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/07, 22:07:04 »
Citaat van: janwillembol
Ben waarschijnlijk nog te wantrouwig om Outlook helemaal weg te doen...sentiment? :S
Je hoeft het niet gelijk weg te doen. Je kunt er ook voor kiezen om Outlook een tijdje niet te gebruiken, maar alleen TB en je dan afvragen wat je eigenlijk de laatste "paar dagen" hebt gemist. Ik ben trouwens dan wel benieuwd naar je reactie.....
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Thunderbird haalt gelezen e-mail binnen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/08, 01:42:09 »
@Ivo: Clever! Das een goed idee. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een update kan geven hierover!

Bedankt in ieder geval

el_andalus

  • Gast
Thunderbird haalt gelezen e-mail binnen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/08, 07:20:58 »
Je kan mss ook opteren voor gmail ipv. hotmail.

Als je dan met thunderbird 2.0.0.6 in ubuntu werkt en je volgt op de website van gmail hoe je thunderbird moet configureren, waarbij je kiest voor imap, dan heb je automatisch een totaal gesynchroniseerde inbox.

Voor de configuratie:

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77662&topic=12

Mvg