Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software raid edgy  (gelezen 738 keer)

edejong

  • Gast
Software raid edgy
« Gepost op: 2007/01/25, 15:28:20 »
Hallo,

Ik heb bij de installatie van edgy een foutje gemaakt, bij het maken van de raid1 arrays heb ik vergeten de swappartitie in een raid array te stoppen. Als ik nu bij het handmatig partitioneren  "Use as: Raid physical" ingeef kan ik niet meer de raid configureren en geen mountpoints ingeven. Ik kan me herinneren dat er de eerste keer iets bij stond dat het niet meer te herstellen was.

Maar nu wil ik dus een '/', een '/boot' en een swap partitie als raid1 configureren. Ik heb hier en daar al gezocht, maar niet afdoende info kunnen verzamelen om het voor elkaar te krijgen. Met 'man mdadm' kom ik helaas niet echt verder. Ik gebruik 2 identieke 80GB schijven met identieke partities voor raid1.

Zou iemand me op weg kunnen helpen hiermee?

Groeten,


Eric

Software raid edgy
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/25, 16:04:42 »
Ik kan je niet helpen met dit probleem,
Het eerste idee was dan ook >>doe het allemaal overnieuw met een verse install.<<<

Lijkt misschien meer werk maar achteraf is het resultaat beter.
Zelf ook wel eens rare dingen meegemaakt, en al moet ik het 30X overdoen maakt me dat nix, als het maar goed is.

Wel een kleine kant tekening ?
Citaat
Maar nu wil ik dus een '/', een '/boot' en een swap partitie als raid1 configureren.
Ik hoop dat je bedoelt
een '/', een '/home' en een swap partitie

Zodoende blijft het belangrijkste ( je Home) veilig als je ooit nog eens moet installeren, of er andere distro's naast zet.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

edejong

  • Gast
Software raid edgy
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/25, 16:38:32 »
Citaat van: Gandyman
Ik kan je niet helpen met dit probleem,
Het eerste idee was dan ook >>doe het allemaal overnieuw met een verse install.<<<

Lijkt misschien meer werk maar achteraf is het resultaat beter.
Zelf ook wel eens rare dingen meegemaakt, en al moet ik het 30X overdoen maakt me dat nix, als het maar goed is.

Wel een kleine kant tekening ?
Citaat
Maar nu wil ik dus een '/', een '/boot' en een swap partitie als raid1 configureren.
Ik hoop dat je bedoelt
een '/', een '/home' en een swap partitie

Zodoende blijft het belangrijkste ( je Home) veilig als je ooit nog eens moet installeren, of er andere distro's naast zet.

SCCS

:D
Ik heb uiteraard een aantal keren een verse install geprobeerd, maar ik kan geen raid meer configureren als ik partities als 'Raid physical' aanmerk. Het moet nu dus blijkbaar met mdadm gebeuren. De indeling in partities is niet zo dwingend, een '/' en een swap zal ook werken.

Maar om alles te configureren zodat het ook automatisch werkt bij het booten vereist wel een beetje werk. Ik heb hier en daar wat gevonden, maar erg eenduidig vind ik het niet.