Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10: Lotus Symphony Beta 2 werkt niet na installatie  (gelezen 883 keer)

Ubuntu 7.10: Lotus Symphony Beta 2 werkt niet na installatie
« Gepost op: 2007/11/10, 15:41:57 »
Hoi allemaal,

Vroeg me af wie er de Lotus Symphony Beta 2 al aan de praat heeft gekregen onder 7.10. Mij lukt het niet om het programma te starten. Bij Toepassingen --> Kantoor staat een link naar IBM Lotus Symphony, maar als ik die aanklik, gebeurd er simpelweg niets.

Heb het geïnstalleerd via deze handleiding (voor 7.04, kan er geen voor 7.10 vinden):
http://www.howtoforge.com/ibm_lotus_symphony_ubuntu_7.04

Stap 1 & 2 gingen fluitend, stap 3 kan ik niet doen omdat er geen /lotus map in de home-directory staat en stap 4 doet het dus helemaal niet...

Hoop dat iemand het kan oplossen!
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Ubuntu 7.10: Lotus Symphony Beta 2 werkt niet na installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/10, 15:46:05 »
als je de howto goed gelezen had :.....
Citaat
3 Bugfix

After the installation finished, you'll see that the lotus folder in your home directory belongs to root. So you have to change the ownership:

cd /home/%yourusername%/
sudo chown -R %yourusername%:%yourusername% lotus/
ps: ook moet je na de installatie exit and open later aanvinken voor je het afsluit om de bovengenoemde handeling eerst te kunnen doen

Ubuntu 7.10: Lotus Symphony Beta 2 werkt niet na installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/10, 18:32:36 »
Die heb ik goed gelezen, lees mijn vorige post nog maar eens door ;) In mijn homedirectory staat geen map /lotus. Wel een map van InstallShield, waarin een paar bestanden van Lotus staan. Die heb ik gechownd, maar dat lostte niets op. Ook viel mij op dat ik bij het installatieproces alleen kon kiezen voor afsluiten van het programma.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Ubuntu 7.10: Lotus Symphony Beta 2 werkt niet na installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/10, 19:00:10 »
Root heeft ook een homedirectory hoor.
Die vind je als je in de terminal:
gksudo nautilus doet

daar noemt de map "desktop", en niet bureaublad.

Staat daar iets?
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Ubuntu 7.10: Lotus Symphony Beta 2 werkt niet na installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/10, 20:46:00 »
Nee, alleen de map InstallShield :(
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

JimZ

  • Gast
Ubuntu 7.10: Lotus Symphony Beta 2 werkt niet na installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/11, 02:18:30 »
Heb je in Nautilus wel aangegeven dat de verborgen bestanden (beginnend met een . (een punt dus)) weergegeven moeten worden?

Want anders krijg je inderdaad niets te zien want de mapnaam is waarschijnlijk niet "/lotus" maar "/.lotus".

Gr,
Jim

Ubuntu 7.10: Lotus Symphony Beta 2 werkt niet na installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/11, 19:05:09 »
sudo chown -R gebruikersnaam:gebruikersnaam /home/gebruikersnaam/.lotus

Deed 't em! Super hartelijk bedankt voor de hulp! 't Werkt!
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."