Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04  (gelezen 2198 keer)

Offline justinh92

  • Lid
Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Gepost op: 2011/04/29, 20:29:30 »
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik mijn Ubuntu 10.10 geüpgrade naar 11.04 en het is allemaal goed gelukt. Opzich begin ik nu een beetje aan de Unity interface te wennen, maar soms heb ik toch wel de neiging om terug naar de klassieke modus te gaan. Wat ik altijd erg gaaf vond bij Ubuntu 10.10 waren de visuele effecten van de vensters, zodat ze zeg maar ¨zweefde¨ over je scherm. Ik heb geprobeerd dit ook in te stellen in 11.04, maar ik zie bij het venster van werkbladachtergrond wijzigen geen visuele effecten meer staan. Zijn deze verplaatst? Of is dit niet meer mogelijk in Ubuntu 11.04?

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2011/04/30, 16:10:11 door justinh92 »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/29, 20:57:41 »
Heb je compiz geïnstalleerd?
Waarschijnlijk wel als je het geüpdatet hebt van 10.10.

De effecten zijn wat anders dan in 10.10 maar de kubus zou moeten werken. Zelf nog niet getest omdat het mij bevalt hoe het nu is.
Daarnaast kun je gewoon je wiebelende vensters en zo hebben.
Alles is in te stellen met compiz.
Dit kun je op 2 manieren vinden.
1 ga naar de rechter bovenhoek en klik daar op het afsluit knop en kies dan in het puldown menu voor systeem instellingen. Daar vind je compiz.
2 druk op de super toets(Windows toets) typ in het zoek venster compiz. Kies dan CompizConfig en je kunt alles instellen.
Het geen wat je niet in kunt stellen is de schaduw van de boven balk. Je kunt hem wel doorzichtig zetten.

Ik weet niet of alles werkt maar een hoop wel.
Niet alles werkt samen maar je kunt daar wel wat leuke effecten uit kiezen.
 

Offline justinh92

  • Lid
Re: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/29, 21:25:36 »
Heb je compiz geïnstalleerd?
Waarschijnlijk wel als je het geüpdatet hebt van 10.10.

De effecten zijn wat anders dan in 10.10 maar de kubus zou moeten werken. Zelf nog niet getest omdat het mij bevalt hoe het nu is.
Daarnaast kun je gewoon je wiebelende vensters en zo hebben.
Alles is in te stellen met compiz.
Dit kun je op 2 manieren vinden.
1 ga naar de rechter bovenhoek en klik daar op het afsluit knop en kies dan in het puldown menu voor systeem instellingen. Daar vind je compiz.
2 druk op de super toets(Windows toets) typ in het zoek venster compiz. Kies dan CompizConfig en je kunt alles instellen.
Het geen wat je niet in kunt stellen is de schaduw van de boven balk. Je kunt hem wel doorzichtig zetten.

Ik weet niet of alles werkt maar een hoop wel.
Niet alles werkt samen maar je kunt daar wel wat leuke effecten uit kiezen.
 

Bedankt! Alles werkt weer naar wens ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/29, 21:40:21 »
Mooi zo :D

Offline justinh92

  • Lid
Re: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/29, 23:29:21 »
Mooi zo :D

Ik heb nog een klein probleempje. Ik heb het wiebelende schermeffect aangezet met Compiz, alleen ¨lagt¨ het venster nu als ik het verplaats. Bij 10.10 bewogen de vensters smooth ten opzichte van 11.04.
Waar zou dit eventueel nog aan kunnen liggen?


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/30, 01:01:34 »
Heb je, je drivers van je videokaart geüpdatet?
Daar kan het aan liggen. Het kan ook zijn dat als je, je systeem een keer opnieuw opstart, dat het dan wel goed werkt.
Ik had hier wat dingen die niet goed gingen na ik wat dingen had geïnstalleerd en na het opnieuw opstarten werkte alles weer goed.
11.04 is nog niet 100%. Het draait goed maar er zitten nog wat bugs in.

Maar kijk eerst een naar je videokaart drivers.

Offline Suns

  • Lid
Re: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/30, 07:41:19 »
Hier stond mij hele systeem vast bij het inschakelen van Compiz kubes onder ( Natty ) , aan het ram geheugen 4gb en grafische kaart NVIDIA Quadro FX 580 kan het niet leggen , toen ben ik maar weer overgestapt naar Ubuntu klassiek ( Gnome )  en alles werkt weer voortreffelijk , wel jammer dat Compiz bij mij onder Natty nog niet goed werkt want ik was best tevreden met Natty.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/30, 10:08:21 »
Het kan zijn dat het in Unity niet werkt met de kubus vanwege de indeling van de bureaubladen.
In de klassieke omgeving staan ze alle 4 naast elkaar.

Offline Suns

  • Lid
Re: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/30, 11:00:23 »
Hier werkt de Compiz kubus onder Ubuntu klassiek ook  , dus blijft het voorlopig maar klassiek (Gnome ) ipv ( Unity ) .
« Laatst bewerkt op: 2011/04/30, 11:08:56 door Suns »
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline justinh92

  • Lid
Re: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/30, 11:28:25 »
Ik heb eindelijk een goede oplossing gevonden om de ¨lag¨ in de vensters weg te krijgen. Eerst heb ik de FGLRX driver voor mijn ATI kaart gedownload en geïnstalleerd. Toen heb ik op een ander forum gelezen dat de ¨lag¨ te maken heeft met de OpenGL plugin van de Compiz configuratie. Je moet namelijk de optie Sync to Vblank uitschakelen, want dit is de boosdoener van de ¨lag¨. Nu werkt alles soepel, al zijn er soms natuurlijk wat kleine bugs, maar deze worden hopelijk wel weer opgelost :)

Voor de mensen met een ATI kaart, waarbij het na deze stap nog steeds lagt, moet je bij ATI Catalyst bij de beeldschermopties de optie scheurvrij bureaublad uitschakelen. Bij mij heeft dit het probleem opgelost :)

Offline Marc0

  • Lid
Re: Visuele Effecten in Ubuntu Natty 11.04
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/30, 18:30:12 »
Toen heb ik op een ander forum gelezen dat de ¨lag¨ te maken heeft met de OpenGL plugin van de Compiz configuratie. Je moet namelijk de optie Sync to Vblank uitschakelen, want dit is de boosdoener van de ¨lag¨.

Dank je voor deze tip! Ik had hetzelfde probleempje maar hiermee opgelost en de venstertjes schommelen weer soepel over het scherm  :)