Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Letters op websites komen geregeld over elkaar  (gelezen 11326 keer)

Letters op websites komen geregeld over elkaar
« Reactie #25 Gepost op: 2007/09/27, 11:15:53 »
Voor dat beeld:
Ga in Firefox eens naar:
--> Beeld
--> Tekstgrootte
--> Normaal

(Of druk gewoon op Ctrl + O ;))
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Letters op websites komen geregeld over elkaar
« Reactie #26 Gepost op: 2007/09/27, 11:40:22 »
Dag crashit,


het is nog hetzelfde nadat ik dat gedaan heb, maporama blijft er hetzelfde uitzien.

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Letters op websites komen geregeld over elkaar
« Reactie #27 Gepost op: 2007/09/27, 11:55:05 »
Probeer zeker Nunslaughter's suggestie eens: een aantal maal (met tussenpozen zodat je 't effect ziet) Ctrl - (dus je ctrl toets en het min teken) indrukken. De font grootte moet dan kleiner worden. Met Ctrl+ worden ze weer groter.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Letters op websites komen geregeld over elkaar
« Reactie #28 Gepost op: 2007/09/27, 12:00:31 »
Dat heb ik net geprobeerd op maporama, de letters vergroten dan wel maar het blijft over elkaar staan.

NESFreak

  • Gast
Letters op websites komen geregeld over elkaar
« Reactie #29 Gepost op: 2007/09/27, 16:44:32 »
Heb je toevallig de windows lettertypes ook geinstalleerd? Dit zou je probleem wel eens kunnen oplossen omdat veel websites er gebruik van maken. sudo apt-get install msttcorefonts

Letters op websites komen geregeld over elkaar
« Reactie #30 Gepost op: 2007/09/28, 08:21:47 »
Dag NESFreak,


ik heb jouw commando ingevoerd, dit krijg ik te zien:

els@els-desktop:~$ sudo apt-get install msttcorefonts
Password:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Reading state information... Klaar
msttcorefonts is reeds de nieuwste versie.
msttcorefonts is ingesteld als handmatig geinstalleerd.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe pakketten geïnstalleerd, 0 verwijderen en 12 niet opgewaardeerd.
els@els-desktop:~$

Moet ik daar verder nog ergens iets mee doen, een instelling aanpassen ofzo?

Groetjes en heel erg bedankt,

Els

Offline vanadium

  • Lid
Letters op websites komen geregeld over elkaar
« Reactie #31 Gepost op: 2007/09/28, 09:23:59 »
Niets. Dat betekent dat de mscorefonts reeds perfect geïnstalleerd waren bij jou. Wat de "breedte" betreft van de websites: volgens mij wordt door de website zelf bepaald.

Dat je fonts overlappen is een gevolg van het feit dat ze te groot zijn, en niet zozeer van het lettertype. De optie "laat de website zijn eigen lettertype gebruiken" slaat alleen op het lettertype, niet op de grootte. Je moet ervoor zorgen dat je fonts (standaard) kleiner zijn: In Firefox - Voorkeuren - Inhoud (Content in het engels) moet je eens proberen je font kleiner te zetten.

Dan is er ook de Gnome fontinstellingen: Systeem - Voorkeuren - Fonts, dat toelaat de fontgrootte voor alle applicaties bij te stellen.

Voor mij zijn op mijn hoge resolutiescherm de fonts meestal te klein. Ik gebruik een Firefox addin, No-Squint. Dat laat toe een default zoomlevel in te stellen, en onthoudt je instellingen per website. Bij mij staat dit op 120%, jij zou het dan misschien op 90 of 80% moeten zetten.

Offline joop13

  • Lid
Letters op websites komen geregeld over elkaar
« Reactie #32 Gepost op: 2007/09/28, 09:24:15 »
Citaat van: Els1980
Dat heb ik net geprobeerd op maporama, de letters vergroten dan wel maar het blijft over elkaar staan.
Heb je ze ook verkleind met Ctrl - een aantal keer? Blijven ze dan over elkaar staan? Zou het zo kunnen zijn dat Maporama een vaste breedte hanteert van een aantal pixels voor de totale breedte van de pagina? En omdat jij een erg hoge resolutie gebruikt gebruik je voor die site té grote letters(in pixels) om ze te kunnen lezen. En dan legt firefox de letters over elkaar, zoals bij mij ook gebeurd als ik te vaak Ctrl + gebruik.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Letters op websites komen geregeld over elkaar
« Reactie #33 Gepost op: 2007/09/28, 15:16:54 »
Citaat van: joop13
Zou het zo kunnen zijn dat Maporama een vaste breedte hanteert van een aantal pixels voor de totale breedte van de pagina? En omdat jij een erg hoge resolutie gebruikt gebruik je voor die site té grote letters(in pixels) om ze te kunnen lezen. En dan legt firefox de letters over elkaar, zoals bij mij ook gebeurd als ik te vaak Ctrl + gebruik.
Ik denk ook dat dat het geval is. Er zijn wel meer van die paginas die niet om aan te zien zijn op een   (grotere) breedbeeld monitor (bijv. tweakers.net). Wat je dan kan proberen is een lagere resolutie instellen (geen aantrekkelijke optie voor lcd schermen), inzoomen (orca screen-magnifier o.i.d., of via een compiz-fusion plugin), of als je handig bent, via een grease-monkey script. Of gewoon de desbetreffende site niet meer bezoeken :)

Letters op websites komen geregeld over elkaar
« Reactie #34 Gepost op: 2007/09/28, 20:35:49 »
Dank jullie allemaal, dat maakt het voor mij al een stuk duidelijker. Ik heb een scherm gekocht van 20 inch en ik heb met behulp van mensen op het forum mijn schermresolutie kunnen verzetten naar 1680*1050. Het kan zijn dat het daaraan ligt. Ik zit een eindje van mijn scherm en daarom dat ik het lettertype nogal groot gezet heb. Ik hou er niet van om te moeten pieren om iets te kunnen lezen en dat was eerst zo nadat de schermresolutie verzet was.

Groetjes en bedankt voor alle antwoorden,

Els