Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon All in One MP 540  (gelezen 8657 keer)

gezinus

  • Gast
Canon All in One MP 540
« Gepost op: 2008/11/15, 11:28:14 »
Ik ben van plan om de Canon All In One MP 540 te kopen. Weet iemand of die werkt onder Ubuntu 8.10 ? en zo nee, wie weet een goed alternatief voor een All In One?

Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/16, 12:21:55 »
Ik zou geen Canin aanschaffen. HP wordt beter ondersteund.

Zie onderstaan link voor ondersteuning van Linux printers:

http://www.linuxfoundation.org/en/OpenPrinting

Offline eendje

  • Lid
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 15:29:16 »
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/16, 17:12:56 »
Aan gezinus
Ik heb een MP520 gehad. die werkte onder Ubuntu alleen als ik er een speciale driver bij kocht voor 30 iri bij één of ander duits bedrijf.
Je kan voor nagenoeg hetzelfde geld beter een HP Photosmart D7260 kopen, die heb ik nu. Geruild voor die Canon. MP520 was 3 in één, die HP is alleen een printer. Maar nog mooiere foto's. En de mogelijkheid om hem direct op je netwerk aan te sluiten met een ethernetkabel. Vanuit Windows of Ubuntu direct te benaderen.
De prijs van de inkt cartridges is nagenoeg hetzelfde.
Vr.groet, peter

Die driver voor die MP520 was het enige probleem, voor de rest een prima printer.
Als je echt een All in One wilt hebben moet je even bij HP zoeken. De prijzen ontlopen elkaar niet zo veel.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/16, 17:20:13 door Petervdw »

Offline eendje

  • Lid
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/16, 17:21:05 »
Petervdw: in denk dat jij Turboprint bedoelt http://turboprint.info/ Echter, de MP540 staat daar niet in de lijst en dus ook daar niet ondersteund.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/16, 17:23:10 door eendje »
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/16, 17:33:28 »
Die driver voor die MP520 was het enige probleem, voor de rest een prima printer.

Wij hebben hier ook een MP520 staan. Maar die drivers kon ik van de canon site downloaden..

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/16, 20:56:47 »
Aan eendje
Inderdaad, turboprint. Niet gekocht, want de printer heeft aan een Windows computer gehangen, en via via ging het dan toch goed. Gelukkig kijken er meer mensen naar zo'n probleem, want ik had uiteraard niet gekeken of die 540 er wel of niet mee kon worden aangestuurd. Niet dus. Bedankt.

Aan dvdmeer
Ongeveer een jaar terug heb ik die drivers bij Canon niet kunnen vinden. Ook nog zo groen als gras wat betreft Ubuntu. Na een paar maanden kwam er iemand die per ongeluk een HP printer had gekocht, toen al wat wijzer geworden van het Forum, en toch graag wilde kopiëren. En hij gebruikte Vista. Nou, ruilen dan. Kopiëren kan ik ook wel met de scanner. Die HP printer sloot zichzelf aan bij wijze van spreken, en hij kon ook gewoon op het netwerk met een ethernetkabeltje. Kan ik zonder problemen vanaf elke computer printen. Zodoende,

Vr.groet, peter

Offline peedee

  • Lid
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/19, 12:19:20 »
drivers vinden voor mijn mp510 was in iergeval een ramp  :'(
Hij werkt nu eindelijk met de drivers van een mp520 en voor de mensen die op zoek zijn naar linux drivers voor cannon printers, kijk ook op cannon australia daar heb ik ze uiteindelijk gevonden.

jhs2402

  • Gast
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/12, 15:12:37 »
Ik heb er gisteren eentje gekocht canon mp540. In eerste instantie zit ubuntu de printer wel, alleen hij werkt niet. Even nieuwe drivers gedownload via canon site, geinstalleerd met de nieuwe drivers, die je gewoon via synaptics kunt installeren, opnieuw laten zoeken naar printers en toen de nieuwe drivers geactiveerd. Hij werkt perfect zonder probleem.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/12, 19:22:22 »
Ik heb de Canon MP520. Het was een beetje knutselen bij Hardy, maar sinds Jaunty staat ie gewoon in de lijst. Ik adviseer de MP620 omdat deze draadloos is en ook nog eens de helft aan inkt gebruikt van zijn voorgangers. De 620 staat ook in Jaunty, zelfs in de 64 bit versie.

Ik hoor steeds weer dat HP Linux beter ondersteund. Nou, er zijn genoeg HP's (ook nieuwe) die het niet doen, lees maar zelf op dit forum. Ook Epson's doen het steeds vaker goed. Ook deze zijn goedkoop in aanschaf en onderhoud.

Canon is een goed merk met een zeer laag inktverbruik. HP's zijn duur, zowel in aanschaf als in onderhoud.

edit: O ja, de lijsten met werkende hardware zijn meestal verouderd/ worden te traag bijgewerkt. Je kan liever ervaringen vragen op het moment van aankoop, zeker voor de nieuwere hardware.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/13, 08:35:42 door mcgyver »

Offline Wobbo

  • Lid
    • Documentjes
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/23, 16:57:27 »
Kan mp540 niet instaleren met linux.
Alles  via Canon met debian geprobeerd Nederlands en Australies en nu, we krijgen iedere keer een error en dan kunnen we niet verder.
Over een maand is de garantie verlopen we willen echt dat het ding gaat werken. Wij wonen dicht bij Canon europa misschien een plan om langs te komen??

Groetjes,
Ernst

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/24, 16:55:19 »
Hallo Wobbo en gezinus,

Zie volgende (Duitse) site. Volgens hen werkt je printer gewoon met Ubuntu:
http://wiki.ubuntuusers.de/Canon-Drucker
De site geeft aan welke drivers je nodig hebt.

Drivers kun je vinden via:
http://support-au.canon.com.au/EN/search?canonsearch=1&lang=EN&category=All-in-One%20Printers&series=All-in-One%20Printers&model=PIXMA%20MP540&menu=Download

Ik dacht zo snel gezien te hebben dat je .deb bestandjes kunt downloaden.

In de basis kun je deze handleiding gebruiken: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=3938403&postcount=4 (die gebruik ik dus voor mijn MP510 en die heb ik op 7.10, 8.04, 9.04 en sinds vandaag op 9.10 aan de praat gekregen.

Succes!

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Wobbo

  • Lid
    • Documentjes
Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/24, 21:51:42 »
     Ubuntu 9.04
    ============================================================================================

       Via apt-get een kleine installatie
       ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        ernst@Wobbo:~$ sudo apt-get install libcupsys2

       Dan installeren door waar je het gedownload via nautilus, dus via de Austrlise...
       http://support-au.canon.com.au/EN/search?v%3aproject=ABS-EN&binning-state=model%3d%3dPIXMA%20MP540%0Amenu%3d%3dDownload%0Aos%3d%3dLinux&
       --------------------------------------------------------------------------------------------
        cnijfilter-common_3.00-1_i386.deb
        cnijfilter-mp540series_3.00-1_i386.deb



     Ubuntu 9.10
    ============================================================================================

       Dus eerst cnijfilter-common_3.00-1_i386.deb, ik heb ze de naam
       001-cnijfilter-common_3.00-1_i386.deb, dat maakt niet uit hoe je het noemt.
       http://support-au.canon.com.au/EN/search?v%3aproject=ABS-EN&binning-state=model%3d%3dPIXMA%20MP540%0Amenu%3d%3dDownload%0Aos%3d%3dLinux&
       --------------------------------------------------------------------------------------------
        ernst@Wobbo:~$ dpkg-deb -x 001-cnijfilter-common_3.00-1_i386.deb common
        ernst@Wobbo:~$ dpkg-deb --control 001-cnijfilter-common_3.00-1_i386.deb
        ernst@Wobbo:~$ cd DEBIAN
        ernst@Wobbo:~/DEBIAN$ gedit control
        ernst@Wobbo:~/DEBIAN$

       Kopieer de DEBIAN folder en plak deze in de Common folder.
       --------------------------------------------------------------------------------------------
        ernst@Wobbo:~$ dpkg -b common 001-cnijfilter-common_3.00-1_i386.deb

       Dubbelklik op de .deb file om installatie van de driver te starten
       --------------------------------------------------------------------------------------------

       Dus eerst cnijfilter-mp540series_3.00-1_i386.deb, ik heb ze de naam
       002-cnijfilter-mp540series_3.00-1_i386.deb, dat maakt dus weer niet uit hoe je het noemt
       --------------------------------------------------------------------------------------------
        ernst@Wobbo:~$ dpkg-deb -x 002-cnijfilter-mp540series_3.00-1_i386.deb common
        ernst@Wobbo:~$ dpkg-deb --control 002-cnijfilter-mp540series_3.00-1_i386.deb
        ernst@Wobbo:~$ cd DEBIAN
        ernst@Wobbo:~/DEBIAN$ gedit control
        ernst@Wobbo:~/DEBIAN$

       Kopieer de DEBIAN folder en plak deze in de Common folder.
       --------------------------------------------------------------------------------------------
        ernst@Wobbo:~$ dpkg -b common 002-cnijfilter-mp540series_3.00-1_i386.deb

       Dubbelklik op de .deb file om installatie van de driver te starten.
       --------------------------------------------------------------------------------------------
        ernst@Wobbo:~$ sudo chown -cR root /usr/lib/cups/filter



      Slecht van Ubuntu en slecht van Canon
     ============================================================================================

       Jammer, er zijn te veel fouten met de nieuwe ubuntu 9.10. Niet alleen fouten, maar ook
       ondoordachte veranderingen in de nieuwe ubuntu. Een van die veranderingen is het niet meer
       weergeven van de systeem iconen in het menu. Waarom?! Ik gebruik alleen nog maar ubuntu al
       5 jaar, jammer van grafische vormgeving van ubuntu 9.10.


Groetjes,
Ernst

« Laatst bewerkt op: 2009/11/24, 21:56:21 door Wobbo »

Re: Canon All in One MP 540
« Reactie #13 Gepost op: 2010/07/16, 06:09:05 »
Canon All in One MP 540:
Werkt bij mij perfect na de installatie van: libcupsys2_1.3.8-1+lenny8_all.deb

Xubuntu 15.04