Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe emails van Thunderbird naar Gmail kopieren  (gelezen 638 keer)

Offline LWM

  • Lid
Hoe emails van Thunderbird naar Gmail kopieren
« Gepost op: 2012/05/03, 14:17:58 »
Ik gebruik Thunderbird mail en heb flink veel mapjes met emails die ik niet kwijt wil. Ik heb ook een Gmail-account dat ik eigenlijk niet gebruik. Nu zou ik graag twee dingen willen:
1. Al mijn emails (alle mapjes) willen kopieren naar Gmail, bij wijze van back-up.
2. Van nieuwe in- en uitgaande emails automatisch een kopie opslaan in Gmail.
Kan dit, en zo ja, hoe?

Offline LWM

  • Lid
Re: Hoe emails van Thunderbird naar Gmail kopieren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/06, 22:04:32 »
Blijkbaar is mijn vraag lastig te beantwoorden. Is er dan misschien een andere optie om mijn grote hoeveelheid mapjes met emails veilig te back-uppen, buiten mijn desktop? Bijvoorbeeld op de  externe harddisk die ik gebruik om mijn docs en foto's te back-uppen?

Re: Hoe emails van Thunderbird naar Gmail kopieren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/06, 22:09:36 »
Blijkbaar is mijn vraag lastig te beantwoorden. Is er dan misschien een andere optie om mijn grote hoeveelheid mapjes met emails veilig te back-uppen, buiten mijn desktop? Bijvoorbeeld op de  externe harddisk die ik gebruik om mijn docs en foto's te back-uppen?

De verborgen map .thunderbird in de home dir backuppen, en dan later weer terugzetten op dezelfde locatie.

Re: Hoe emails van Thunderbird naar Gmail kopieren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/08, 20:20:13 »
Je vraag is niet te moeilijk. Wat jij wilt heb ik ook wel eens gedaan.

Configureer Thunderbird dat hij je email van die GMail-account binnenhaalt. Doe dat niet via de POP3-server, maar via IMAP.
Vervolgens kopieer je de map met emailtjes die je wilt backuppen gewoon binnen Thunderbird naar de GMail-account. En welja, Thunderbird upload al deze email naar je GMail-account. Dat komt doordat IMAP synchroniseert tussen je pc en de internetaccount. Wat je op internet doet, veranderd ook in je programma (zodra je verbinding hebt). En wat je in je programma doet, veranderd ook op internet zogezegd.

Voor de configuratie van IMAP zie http://support.google.com/mail/bin/static.py?hl=nl&page=ts.cs&ts=1668960&rd=1

Vergeet ook niet je IMAP in te schakelen in je GMail-account.

PS. door te werken met IMAP heb je altijd een backup achter de hand en kun je op iedere pc via internet bij al je emails ondanks dat je een programma (Thunderbird) gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/08, 20:48:19 door AntondeJager »