Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu X server foutmelding  (gelezen 6970 keer)

Pureke

  • Gast
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #25 Gepost op: 2006/06/21, 17:57:14 »
Het hele probleem is om te beginnen dat er helemaal niets installeerd, vooralleer ik de kans krijg om wat te installeren loop ik al tegen deze fout aan. Het is mss wat een hectische thread geworden die nogal onduidelijk is (niet mss, het is gewoon zo :p) maar ik heb ondertussen al begrepen dat de enige oplossing voor mij een text based install is en dan zo de ati drivers installen.
Shame on ubuntu of ati, dunno waar de fout ligt maja ...
een pure basisondersteuning op een ati X*** kaart zou leuk zijn, als is het in 640*480 want heb in de eerste weken al geen zin meer om een textbased install te doen

Toch bedankt voor de hulp, eens ik zin heb en weer vragen heb kom ik wel terug.

Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #26 Gepost op: 2006/06/21, 18:56:25 »
dus als je die x server goed wilt laten draaien moet je het tekst based doen dus zover ik begrijp een ander soort ubuntu iso downloaden? is het makkelijk tedoen tekst based?... heb het namelijk nog nooit gedaan
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Pureke

  • Gast
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #27 Gepost op: 2006/06/22, 14:16:45 »
Ik zal het je laten weten zodra ik zin heb om die alternate cd te branden en te installeren.
Voor zover ik gisteren bij men maat gezien heb is tekst based ook zo moeilijk niet, vraagt gewoon wat meer werk en aandacht.

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #28 Gepost op: 2006/06/22, 14:46:32 »
Citaat van: Pureke
Hmm

Na even alles na te lezen ben ik inderdaad nogal heel onduidelijk geweest :p

Even herbeginnen vanaf 0 dus en deze keer in mijn eigen geval:

Ik download de 6.06 vanaf de site, brand em op cd'tje boot er van op, selecteer (na eerst keyboard en taal in te stellen) Starten en hij begint de live op te starten, opeens krijg ik een nogal mislukt kadertje (kader gemaakt met een of ander ascii teken) waarin die foutmelding

Het starten ven de X server ( grafische
    omgeving is mislukt. Het is mogelijk dat
    deze niet correct opgezet is. Wil je de
    output van de X server nu weergeven om na te

               

verschijnt.

Nu is de vraag, hoe krijg ik dit opgelost, alles wat ik tot nu toe in guides en dergelijke gevonden heb geeft aan om de ati drivers te installeren maar ik heb nog niet eens partities kunnen aanmaken of ubuntu kunnen installeren. Ik kan dus ook geen drivers installeren en vind niet direct een manier om ubuntu anders aan de praat te krijgen.
Boot eens in de recovery mode en tik dan init 2 in op de commandline.

Lijkt je probleem hierop?

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/468/3

Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #29 Gepost op: 2006/06/22, 16:46:23 »
Kan je met de Live CD ook in de Recovery Mode booten?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #30 Gepost op: 2006/06/22, 17:07:08 »
d8 van niet maar als HIJ zo ver komt bij het opstarten moet HIJ ook kunnen kiezen voor recovery mode.

edit: zie boven.

Pureke

  • Gast
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #31 Gepost op: 2006/06/23, 21:30:36 »
eerst en vooral, ze? ik ben geen ze :)

Ten tweede:

Ubuntu is een feit, heb de alternate afgehaald, geinstalleerd, foutmelding gekregen, ingelogd, enkel apt dingetjes ingegeven en daar was de gui :)

Heb wel een probleempje, ik denk dat ik de installer op het einde iets te vlug gelezen heb en grub op erges op hd gezet behalve in de mbr :s
Moet nu telkes de windows cd insteken, ff wachten tot ie zogezegd van hd start en dan pas krijg ik grub.
Doe ik dit niet, krijg ik gewoon Boot failure blablabla

Hoe krijg ik grub waar ie moet? :)

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #32 Gepost op: 2006/06/23, 22:01:38 »

Pureke

  • Gast
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #33 Gepost op: 2006/06/23, 22:42:59 »
Dit zal inderdaad volstaan denk ik :)


Kheb nu nog 1 vraagje en vanaf dan zal het wel redelijk alleen gaan denk ik.
Ik ben net bezig geweest met mijn ntfs partities/hd's te mounten, lukt allemaal heel goed (khad het nooit gedacht maar het is gewoon logisch eens je de commando's wat kent, in windows echter slaag ik er niet in een logica te vinden).
Kheb ze nu allemaal in /Media staan, en ook bij Computer (Deze Computer variant zal ik maar zeggen) kan ik de schijven mooi benaderen.
Er is echter 1 van die schijven die ook op me bureablad komt te staan :s
Hoe krijg ik die weg?

(hele grote dank aan iedereen en ik ben blij dat ik EINDELIJK ubuntu aan de praat gekregen heb :D )

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #34 Gepost op: 2006/06/23, 23:03:46 »
deze van koen bollen werkt bij mij prima

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1684

je ziet ze dan nergens meer. dat heb ik opgelost door ze in mijn paneel te zetten .... toevoegen aan paneel. zit nu niet in ubuntu, zou je anders een screenshot tonen.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #35 Gepost op: 2006/06/24, 00:02:07 »
Of je mount ze in een mountpoint in /mnt
Het is enkel wat in /media staat dat daar komt. Voor wat ik media noem (dvd, cd, externe HD...) vind ik het w

Pureke

  • Gast
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #36 Gepost op: 2006/06/24, 19:51:11 »
Nja, het rare is dat er maar 1 van de schijven op men desktop staat, de rest niet, nuja, ik zoek het wel es uit, het is niet dat het zo belangrijk is.

Voor cd en dergelijke is het natuurlijk wel weer handig.

Pureke

  • Gast
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #37 Gepost op: 2006/06/24, 20:11:17 »
nog een vraagje :s
het is de 64bit versie, wil dat dan zeggen dat ik ook alles 64 bit moet hebben of kan je (in tegenstelling tot windows) gewone versies ook gebruiken?

edit: grub staat ondertussen wel op men mbr, blijkbaar foutje gemaakt tijdens install (en toch dacht ik de goeje optie vast te hebben :p)

Heb nu wel grub error 22 maar ik heb daar al veel van gelezen van die error, komt wel in orde.

Pureke

  • Gast
Ubuntu X server foutmelding
« Reactie #38 Gepost op: 2006/06/25, 23:05:55 »
Zo

nu zijn we uit de foefelfase (toch bijna :p)
en gaan we alles es netjes opnieuw installeren zodat alles is zoals ik het wil.
Daar heb ik wel een probleempje bij, ik heb fixboot en fixmbr gebruikt met men win cd maar grub start nog steeds op :s

In me mbr zit ie dus zeker niet, maar waar dan wel? Want die grub moet ervan, ik wil grub in men mbr hebben

edit: doe geen moeite meer, heb het opgelost :)