Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instaleren van Ubuntu  (gelezen 1646 keer)

hgs

  • Gast
Instaleren van Ubuntu
« Gepost op: 2009/10/07, 14:19:52 »
Hallo,

Ik tracht Ubuntu-9.04 te installeren wat tot op heden nog niet is gelukt
t.w. op het installatie scherm word gevraagd naar mijn Username en
Password,wat ik ook invul ik kom geen steek verder en krijg steeds als
antwoord Passwords do not match.
Wie kan mij helpen c.q. een goed advies geven.
Alvast bedankt voor de medewerking,
Groeten,

Henk Spa

Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/07, 14:28:16 »
Hallo, allereerst welkom :)

Hoe heb je Ubuntu precies geïnstalleerd? heb je de computer opgestart vanaf cd of heb je de optie "Install inside Windows" gekozen? En als je je wachtwoord in het veld voor de gebruikersnaam typt, zodat je kunt zien wat je typt, klopt het dan?

hgs

  • Gast
Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/07, 14:45:33 »
Ik heb gekozen voor Install Inside Windows.
Wanneer ik mijn wachtwoord in het veld van de gebruikersnaam zet
is deze naam leesbaar.
Groeten,

Henk Spa

Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/07, 14:49:33 »
Je voert toch wel het wachtwoord in dat je tijdens de installatie hebt opgegeven?

hgs

  • Gast
Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/07, 14:52:43 »
Ik kan mij niet herinneren dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord
heb opgegeven tijdens het branden op de de CD.

Henk Spa

Offline vanadium

  • Lid
Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/07, 14:59:45 »
Normaal gezien moest je tijdens de installatieprocedure een gebruiker aanmaken en hiervoor een paswoord opgeven. Wanneer je dan daarna het systeem opstart, vraagt het die gebruikersnaam met bijhorend paswoord. Probeer je eens géén paswoord op te geven? Misschien is het blanko.

Indien je op geen manier binnenraakt, dan zou ik je voorstellen Ubtuntu terug te verwijderen via Windows "Add/remove programs". Doe dan de installatie opnieuw, maar let deze keer goed op: noteer goed de gebruikersnaam én bijhorend paswoord van de gebruiker die je moet aanmaken.

Terzijde, omdat als ik het niet zeg, anderen het zullen doen: technisch is een installatie op een aparte partitie te verkiezen boven een installatie binnen windows. Voor dat laatste moet je je computer opstarten vanaf de CD-rom zelf. Evenwel is dat wat ingrijpender: je moet herpartitioneren.

Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/07, 15:17:26 »
Ik kan mij niet herinneren dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord
heb opgegeven tijdens het branden op de de CD.

Henk Spa
Dat lijkt me wel erg sterk. Kijk hier eens naar, zo ziet het installatiescherm van Wubi (de Ubuntu-installer voor Windows) eruit. Je ziet duidelijk een veld voor gebruikersnaam en wachtwoord.

En het branden van een cd staat daar helemaal los van ;)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/07, 15:54:34 »
Volgens mij gaan jullie ervan uit dat hgs Ubuntu al geïnstalleerd heeft. Wat ik uit zijn bericht lees is dat dat nog moet gebeuren:
Ik tracht Ubuntu-9.04 te installeren wat tot op heden nog niet is gelukt

hgs, ik weet niet hoe de installatie gaat als je Ubuntu binnen Windows wilt installeren, maar aangezien je dit schrijft:
Citaat
......krijg steeds als antwoord Passwords do not match.

denk ik dat je ook bij deze installatie twéé keer je wachtwoord moet invullen. En dat het wachtwoord wat je in het tweede vakje invulde niet hetzelfde was als wat je in het eerste vakje had ingevuld.
Dus bij een nieuwe poging exact dezelfde lettertekens invullen. In Ubuntu luistert het gebruik van hoofd- en kleine letters zeer precies.

Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/07, 16:36:21 »
Ah wacht eens, we begrijpen je verkeerd. Ubuntu is nog niet geïnstalleerd, je bent nog bezig met het setup...

hgs

  • Gast
Opgelost
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/07, 17:32:06 »
Het is opgelost.
Wachtwoord moet twee maal worden ingegeven
dus niet goed gelezen

Henk Spa

Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/10, 15:48:17 »
wachtwoord 2 maal invullen

Offline bossie1

  • Lid
Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/10, 16:44:48 »
sorry, ik ben nieuw.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/10, 16:48:14 door bossie1 »

Re: Instaleren van Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/10, 16:45:40 »
Werk met ubu 8.04: Vraagje , bij opstart wordt mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd hoe kan ik dat uitschakelen?
Groetjes.
Je kunt daar in het vervolg gewoon een apart topic voor aan maken, want je "kaapt" nu iemands topic en jouw vraag heeft hier vrij weinig mee te maken ;) Het antwoord op je vraag: Systeem -> Beheer -> Aanmeldvenster, tabblad Beveiliging en dan aanvinken "Automatische aanmelding gebruiken". Selecteer vervolgens je gebruiker.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/10, 16:47:28 door Cumulus007 »