Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 11.04 wat een misser  (gelezen 30247 keer)

Offline Ramana

  • Lid
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #125 Gepost op: 2011/05/10, 16:58:58 »
@Emiel
De situatie voor Ubuntu is wel wat anders natuurlijk dan voor Apple en MS. Ubuntu heeft meer grote veranderingen ondergaan in korte tijd en moet zijn plek nog vinden ook wat betreft interface. Apple maakt al weet ik hoe lang besturingssystemen en Windows heeft de huidige opzet van taakbalk onder + startknop al sinds ~ 1994. Ubuntu is er pas sinds 2004 en is voor de desktopomgeving afhankelijk van een bestaand pakket (MS en Apple hebben dit ontwikkelproces volledig in eigen beheer), Gnome. Gnome 2 wordt door de ontwikkelaars niet meer voortgezet en heeft nog een aantal grote storende fouten. Hiermee blijven doormodderen is geen optie dus Canonical moet iets doen en beginnen nu dus ook een eigen ontwikkeling. Wat dat zal brengen is nog ongewis maar heb wel vertrouwen dat het op termijn goedkomt.

Ubuntu is ook geen besturingssysteem, maar een distributie. Maakt het ook lastig (misschien zou een grotere scheiding tussen het pure besturingssysteem en software beter zijn). Canonical had unity niet hoeven ontwikkelen: Gnome2 wordt keurig opgevolgd door Gnome3, zoals KDE3 is opgevolgd door KDE4.  (Unity versnippert alleen maar het linux-landschap).  Overigens is linux er al lang, in 95 zat ik al te modderen met Suse, in 1999 ging het super met Mandrake. Toen was die opzet met taakbalk er al. Het modderen zit meer in de halfjaarlijkse cyclus: elke keer weer ongeveer dezelfde fouten, elke keer weer bugs in delen van het systeem die allang onder controle hadden moeten zijn. Ubuntu is op dit moment (helaas) een misser: te veel fouten en iets wat half af is en eenheid wordt genoemd.
Gelukkig is er nog Kubuntu en is KDE 4.6.2 op dit moment geweldig.

Offline Tom

  • Lid
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #126 Gepost op: 2011/05/10, 17:15:16 »
uiteraard, enorme misser, meer driver ondersteuning dan ooit en werkt bij enkele duizende mensen perfect, maar omdat een iemand problemen heeft is het niet goed?

Struin maar is de Duitse fora´s af het is dus niet een iemand ,het zijn er ook duizenden waar het niet werkt denk dat het zo in evenwicht ligt.
Het probleem is denk ik zeer vele werken nog met PC´s die ettelijke jaren oud zijn en die geen Compiz kunnen draaien.
En dan hang je.
En om daarom een nieuwe PC te kopen , ten eerste velen kunnen dat niet en ten tweede waarom zouden ze .. het geeft genoeg uitwijk mogelijkheden in Linux land.
Maar het blijft knap lullig. :|


Zegt niet veel maar toch ,vele stappen over naar Mint waarom denkt ge en de Mint 11 komt einde Mei uit.

Lezen mijn beste Vistaus zie hierboven in het blauw ,gewoon lezen. :D

http://www.linuxmintusers.be/forum/index.php?topic=1138.msg15194;topicseen#msg15194

http://ubuntumanual.org/posts/326/will-linux-mint-outdo-the-popularity-of-ubuntu

« Laatst bewerkt op: 2011/05/10, 20:44:45 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #127 Gepost op: 2011/05/10, 20:34:43 »
Dat heb ik wel gelezen, alleen vulde je aan waarom het sowieso niets zegt ;)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #128 Gepost op: 2011/05/10, 20:41:57 »
In professionele werkomgevingen is het OS doorgaans ook nog aan allerlei andere speciale applicaties en/of dataverwerkingssystemen gekoppeld (bv. SAP). Je wilt het toch niet meemaken als bedrijf dat die interfaces niet meer werken op een dag, omdat de rolling release is bijgewerkt?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #129 Gepost op: 2011/05/10, 20:46:02 »
uiteraard, enorme misser, meer driver ondersteuning dan ooit en werkt bij enkele duizende mensen perfect, maar omdat een iemand problemen heeft is het niet goed?

Struin maar is de Duitse fora´s af het is dus niet een iemand ,het zijn er ook duizenden waar het niet werkt denk dat het zo in evenwicht ligt.
Het probleem is denk ik zeer vele werken nog met PC´s die ettelijke jaren oud zijn en die geen Compiz kunnen draaien.
En dan hang je.
En om daarom een nieuwe PC te kopen , ten eerste velen kunnen dat niet en ten tweede waarom zouden ze .. het geeft genoeg uitwijk mogelijkheden in Linux land.
Maar het blijft knap lullig. :|


Zegt niet veel maar toch ,vele stappen over naar Mint waarom denkt ge en de Mint 11 komt einde Mei uit.
wat ook eigenlijk is waarom Canonical niet zo heel veel rekening meer houd met oudere computers, dan beperk je enorm wat je kan doen met het systeem.



@Asphyxia: en dat gebeurd nu niet? bij de upgrade vanaf Windows 98SE kon je alle bi-directionele seriële hardware ook gelijk weg doen, want in Windows ME en nieuwe is de seriële port niet meer bi-directioneel.
ik ken iemand die een heel mooi HOTAS systeem had, maar wel serieel en die werkt enkel als het bi-directioneel is.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #130 Gepost op: 2011/05/10, 20:49:56 »
Uiteraard gebeurt dit bij Windows-upgrades ook. Alleen, je wilt zoiets als bedrijf toch eerst testen en gecontroleerd doorvoeren, lijkt me.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #131 Gepost op: 2011/05/11, 06:43:38 »
Snap die discusie zo wie zo al niet helemaal over dat Unity, als het je niet bevalt. Dan staat het je vrij om het er er uit te halen, en b.v. Gnome of KDE te installeren ...
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #132 Gepost op: 2011/05/12, 17:51:24 »
Het 'zijpad' over installeren met een blokkendoosmethode, is afgesplitst van dit draadje. Dat lijkt belangwekkend genoeg voor een eigen bestaan.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Korah

  • Lid
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #133 Gepost op: 2011/05/12, 23:28:49 »
heb vanmiddag dus ook maar eens unity geïnstalleerd via de upgrade-methode  =D
upgrade ging perfect, geen conflicten tegengekomen.
na herstart zag ik een hernieuwd bureaublad.
en om in de context van veranderingen te spreken, je zou het kunnen vergelijken met de overstap van xp naar 7.
en ja, dan moet je zoeken op je bureaublad naar alle nieuwe dingen.

en daarom ben ik OA overgestapt van windows naar ubuntu, een uitdaging, weer eens wat nieuws.
en na verloop van tijd kwam ik er (natuurlijk) achter dat het een prachtig os is.  :D

het mooie van unity, het is totaal iets anders. we mogen weer lekker zoeken en uitvinden hoe het een en ander werkt.
kortom heeerlijk ontdekken wat deze nieuwe versie brengt, was mn eerste uurtjes van beleving.
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #134 Gepost op: 2011/05/12, 23:32:05 »
Citaat
en om in de context van veranderingen te spreken, je zou het kunnen vergelijken met de overstap van xp naar 7.
Hela, 7 is een stuk beter dan XP. Unity is echt niet beter dan voorgaande releases...

Ik erger me trouwens groen en geel aan die irritante prutbalk aan de linkerkant. Al m'n iconen passen er niet meer op!

Banshee is trouwens een achteruitgang ten opzichte van Rhythmbox. Die laatste heb ik nog nooit laten crashen, Banshee krijgt het wel voor elkaar om ermee op te houden...

Edit: ik haal soms nog links en rechts door elkaar. Ook als ik een kruispunt nader...  XD
« Laatst bewerkt op: 2011/05/14, 18:27:50 door crashit »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Korah

  • Lid
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #135 Gepost op: 2011/05/12, 23:38:14 »
hmm, die balk aan de rechterkant heb ik nog niet gezien  XD

het ging mij meer om de vergelijking dat xp in totaal niet lijkt op 7 qua interface en qua menustructuur.
en die vergelijking zie ik ook bij unity.
unity is totaal veranderd in vergelijking met de vorige versie.

dat sommige prgr niet hetzelfde zijn, dat kan een ieder toch naar eigen wens veranderen, de grote kracht van Ubuntu  :)
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #136 Gepost op: 2011/05/12, 23:44:11 »
Je kunt misschien beter de vergelijking trekken van de overstap van XP naar Vista (kuch...).  XD

Het zit 11.04 voorlopig niet erg mee: Unity :o , en dan ook nog die kernelfout inzake het stroomverbruik. Nou ja, alles komt goed. We hebben nu sowieso nog het alternatief "klassiek", en die kernelfout herstellen ze ook wel weer (ze zijn er druk mee bezig, naar verluidt).

Verder zitten er beslist de nodige leuke en handige vernieuwingen in 11.04, laten we dat niet uit het oog verliezen. Maar dat Ubuntu even "in zwaar weer" zit, is niet te ontkennen.

Offline Korah

  • Lid
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #137 Gepost op: 2011/05/12, 23:55:41 »
wat ik in mn leven tot nu toe heb mogen zien is dat kritiek vaak uit eigen gelederen komt  =D  (zelf ook wel debet aan geweest, vandaar)
en dat frisse buitenstaanders er over het algemeen iets anders tegenaan kijken. Is nu zo en bij wijze van 2000 jaar geleden ook al.

(xp - vista; ja was betere vergelijking geweest (gezien de eerste overstap dan  ;) ))
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #138 Gepost op: 2011/05/13, 00:34:03 »
Citaat
en om in de context van veranderingen te spreken, je zou het kunnen vergelijken met de overstap van xp naar 7.
Hela, 7 is een stuk beter dan XP. Unity is echt niet beter dan voorgaande releases...

Het ging hem er ook niet om dat Unity beter is dan voorgaande releases, maar dat de veranderingen drastisch zijn, te vergelijken met een overstap van XP naar 7 (ongeacht of het een vooruitgang is of niet).

Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #139 Gepost op: 2011/05/13, 06:51:33 »
Mensen,

Heel deze commotie rond Unity is te vergelijken toen KDE van 3 naar 4 ging.
Het is niet om KDE te promoten... in tegendeel.
Maar KDE vind ik nu (4.5.x) lekker in elkaar zitten.
Dus even wachten op de volgende versie met (bug)fixen....

En dat er werk aan de winkel is...
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Tom

  • Lid
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #140 Gepost op: 2011/05/13, 11:36:33 »
Citaat
en om in de context van veranderingen te spreken, je zou het kunnen vergelijken met de overstap van xp naar 7.
Hela, 7 is een stuk beter dan XP. Unity is echt niet beter dan voorgaande releases...

Ik erger me trouwens groen en geel aan die irritante prutbalk aan de rechterkant. Al m'n iconen passen er niet meer op!

Banshee is trouwens een achteruitgang ten opzichte van Rhythmbox. Die laatste heb ik nog nooit laten crashen, Banshee krijgt het wel voor elkaar om ermee op te houden...

Toch simpel gooi Banshee eraf en zet Rhythmbox erop twee klikken. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #141 Gepost op: 2011/05/13, 13:45:52 »
Ik vind Banshee een vooruitgang en zeker omdat deze de enigste is die muziek aaneengesloten (gapless) fatsoenlijk kan afspelen. Daarbij haalt Banshee tenminste ook de album illustraties op in tegenstelling tot Rhythmbox.

Problemen heb ik er verder niet mee gehad tot op heden in 11.04 aangaande Banshee.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/13, 13:48:09 door DarkEra »

Offline vanadium

  • Lid
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #142 Gepost op: 2011/05/13, 14:27:40 »
Ik vind Banshee een vooruitgang en zeker omdat deze de enigste is die muziek aaneengesloten (gapless) fatsoenlijk kan afspelen. Daarbij haalt Banshee tenminste ook de album illustraties op in tegenstelling tot Rhythmbox.

Problemen heb ik er verder niet mee gehad tot op heden in 11.04 aangaande Banshee.
Mijn vaststelling is dat gapless in 11.04 gebroken is. Dit werd gerapporteerd (https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gstreamer0.10/+bug/774417) maar weinigen schijnen wakker te liggen van gapless playback. Wellicht zitten de muziekliefhebbers allemaal nog op MS Windows.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #143 Gepost op: 2011/05/13, 14:48:10 »
Wat ik daar zo snel over kon vinden is dat het een probleem is in Gstreamer, en alle recente distro's hebben daar dus last van.
http://lists.freedesktop.org/archives/gstreamer-devel/2010-December/029685.html
https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=602437
De veranderingen die dat bugrapport op zouden lossen zijn in december teruggedraaid, vandaar dat je er nu weer last van hebt.

DarkEra

  • Gast
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #144 Gepost op: 2011/05/13, 15:07:25 »
Vreemd dan..... De albums van Mike Oldfield (Tubular Bells (1,2 en 3)), alle albums van Enigma, Jeff Wayne's The War of The Worlds, heb ik hier van cd omgezet in ogg en al deze albums spelen gapless af.

Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #145 Gepost op: 2011/05/14, 12:24:32 »
Ik vind Banshee een vooruitgang en zeker omdat deze de enigste is die muziek aaneengesloten (gapless) fatsoenlijk kan afspelen. Daarbij haalt Banshee tenminste ook de album illustraties op in tegenstelling tot Rhythmbox.

Problemen heb ik er verder niet mee gehad tot op heden in 11.04 aangaande Banshee.
Mijn vaststelling is dat gapless in 11.04 gebroken is. Dit werd gerapporteerd (https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gstreamer0.10/+bug/774417) maar weinigen schijnen wakker te liggen van gapless playback. Wellicht zitten de muziekliefhebbers allemaal nog op MS Windows.

Of wellicht gebruiken de muziekliefhebbers een andere speler die dat kan (bijv. Amarok)?

Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #146 Gepost op: 2011/05/14, 12:25:02 »
Wat ik daar zo snel over kon vinden is dat het een probleem is in Gstreamer, en alle recente distro's hebben daar dus last van.
http://lists.freedesktop.org/archives/gstreamer-devel/2010-December/029685.html
https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=602437
De veranderingen die dat bugrapport op zouden lossen zijn in december teruggedraaid, vandaar dat je er nu weer last van hebt.

Is op te lossen door de officiële Gstreamer PPA toe te voegen.

Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #147 Gepost op: 2011/05/14, 18:32:55 »
Citaat
en om in de context van veranderingen te spreken, je zou het kunnen vergelijken met de overstap van xp naar 7.
Hela, 7 is een stuk beter dan XP. Unity is echt niet beter dan voorgaande releases...

Ik erger me trouwens groen en geel aan die irritante prutbalk aan de rechterkant. Al m'n iconen passen er niet meer op!

Banshee is trouwens een achteruitgang ten opzichte van Rhythmbox. Die laatste heb ik nog nooit laten crashen, Banshee krijgt het wel voor elkaar om ermee op te houden...

Toch simpel gooi Banshee eraf en zet Rhythmbox erop twee klikken. :D
Ik ben nu bezig hem te verwijderen :) Natuurlijk had ik Rhythmbox er meteen weer opgezet, maar Banshee verwijderen was nog niet in me opgekomen XD

Overigens gaat het mij om het principe. Rhythmbox zit er al jaren op en ineens moet het eraf. Wat mij betreft konden ze beter de speler zelf gewoon verbeteren in plaats van een nieuwe te kiezen (met alle bugs en andere problemen van dien).
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline vanadium

  • Lid
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #148 Gepost op: 2011/05/14, 18:48:57 »
Rhythmbox wordt al geruime tijd niet zeer actief meer ontwikkeld, en er was in 2009 zelfs een gerucht dat het gedaan zou zijn. Dat zal een reden zijn waarom ze Rhythmbox niet meer hebben meegenomen.

DarkEra

  • Gast
Re: 11.04 wat een misser
« Reactie #149 Gepost op: 2011/05/14, 18:56:46 »
Banshee is er volgens mij in gekomen om het gebruikersgemak te verhogen.

Zeg nu eerlijk.... wat is er fijner gemakkelijker en sneller: Een schuifbalkje om de bitrate in te stellen in Banshee wat duidelijk aangegeven wordt of zoveel keer klikken en de bitrate typenderwijs moeten invullen en gokken of je de juiste hebt ingevuld in Rhythmbox? Zo zijn er nog zaken die in Banshee beter of fijner gaan in vergelijking tot Rhythmbox.

Ik mag Rhythmbox ook wel, daar niet van maar Banshee is net zo goed en op bepaalde vlakken beter in bepaalde dingen zoals in eerdere posts is aangegeven. :)

Maar ja, het is en blijft een persoonlijke keuze.