Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Is Een Lekker Dier  (gelezen 1893 keer)

Gutsy Is Een Lekker Dier
« Gepost op: 2007/10/24, 23:51:50 »
Voor wie nog twijfelt: Gutsy Gibbon is geweldig, prachtig en draait perfect. Wilde Feisty nog wel eens kuren hebben, bij mij draait Gutsy als een tierelier! Erg blij mee. Alle programmeurs: gefeliciteerd!

Heb natuurlijk nog wensen als automatisch installatie van tar.gz net als bij deb files, en het perfecte muziekbilbiotheekprogramma,

Nog maals gefeliciteerd. Kan helaas niet op de gutsy party zijn.

groeten,

Toshiba Sattelite A100-795 dual core
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline glupper68

  • Lid
Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 23:59:26 »
Citaat van: weiland
Heb natuurlijk nog wensen als automatisch installatie van tar.gz net als bij deb files, en het perfecte muziekbilbiotheekprogramma
Helemaal mee eens
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline joop905

  • Lid
Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/25, 00:01:00 »
hier ook:Helemaal mee eens

steven

  • Gast
Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/25, 00:36:03 »
@weiland
.
Ik sluit me hierbij aan.
Gutsy draait heel soepel op mijn pc.
Complimenten voor de ontwikkelaars die knap werk hebben verricht.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/25, 02:09:04 »
Gutsy is op de meeste punten zeker beter dan Feisty, maar er zijn ook wat dingen die minder prettig werken.
Compiz werkt bij mij bijvoorbeeld niet optimaal, heb ik last van resettende poorten van harde schijven en is het plakken van tekst met de middelste muisknop minder handig. Gutsy is niet perfect, maar zeker wel beter dan eerdere versies van Ubuntu.

Citaat van: weiland
Heb natuurlijk nog wensen als automatisch installatie van tar.gz net als bij deb files, en het perfecte muziekbilbiotheekprogramma,
Ik vind juist dat het installeren van .tar.gz bestanden NIET makkelijker gemaakt moet worden. Je hebt immers al .deb bestanden die speciaal voor Ubuntu gemaakt zijn en goed werken. Van source compileren moet je alleen doen in noodgevallen. Zelf dingen compileren is al niet moeilijk, en ik zou het een slechte stap vinden als men aangemoedigd zou worden om programma's zelf te compileren.

Wat is er eigenlijk mis met de muziekbibliotheekprogramma's in Gutsy? Je kan kiezen uit heel veel verschillende, dus het lijkt mij sterk dat geen een aan je eisen voldoet.

Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/25, 07:22:01 »
Een lekker dier noemen we hier iets anders... Werken we anders mee ook.
Doch zeker mee ens Gutsy is klasse.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/25, 09:21:09 »
twee maal een clean install: tweemaal een lekker dier. :D
eenmaal vanuit tribe 4 geupgrade naar de finale versie: ook een lekker dier.

Offline friarTuxs

  • Lid
Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/25, 10:28:28 »
install ging snel zoals altijd.... Alleen in het begin problemen met een bug: dpi settings waren niet ok, dat gaf enorme letters op het inlogscherm en in de titelballk van een window... Intussen is dit opgelost, al weet ik niet hoe....
wirlesskaart werkt ineens met nm-applet.....Voorheen altijd als module geinstalleerd, nu ready to go.... Alleen jammer dat ik steeds mijn ESSID moet aanklikken om contact te maken....zou mooi zijn als dat automatisch ging...

Compiz werkt vele malen stabieler dan Beryl.... Tja, verder alleen maar tevreden hier :)
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Frenkpie

  • Gast
Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/25, 14:03:18 »
merk zelf wel dat het wat langer duurt voordat m'n pc is opgestart (na het invoeren van m'n login)

Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/25, 14:09:49 »
Citaat van: Artfreddy
Een lekker dier noemen we hier iets anders... Werken we anders mee ook.
Doch zeker mee ens Gutsy is klasse.
Freddy
:D
Ook een overwegend tevreden gebruiker hier.

Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/25, 16:30:54 »
Heb Kubuntu nu helemaal naar mijn smaak draaien,hulde aan alle ontwikkelaars/programmeurs /testers voor dit prachtige product :) :)
Kubuntu 20.04

Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/25, 20:13:36 »
Ja de tar.gz file. Vind het wat ideologisch om dat niet makkelijker te maken. Ik gebruik vrijwel alleen ubuntu programma's maar ook een paar die van buiten komen (2) Dan is het als beginner niet te doen om dat te installeren. Vind ik jammer. Het kan ook beginners afstoten. En soms zijn er geen debs te verkrijgen en heb je dat tar.gz programma nodig. Ik bekijk het vooral vanuit een praktisch oogpunt en concludeer dat ik dat verdomde lastig vond.
Bovendien willen we allemaal dat voor allerlei apparaten ook linux software wordt gemaakt (neem Tomtom). Goede kans dat dit dan toch in een tar.gz zit.

Gutsy start inderdaad wat minder snel op, maar ik vind het niet vervelend lang. Het resultaat is de moeite waard.

Wat betreft muziekprogramma's daar begin ik geen nieuw item over. Ik werk graag met banshee en Rhythembox maar Rhythembox kan niet synchroniseren met muziekspeler. En Banshee wordt erg traag als er veel muziek op staat. Maar dat item heb ik al eens gepost.

Belangrijkste is dat ik hardstikke gelukkig ben met Gutsy!

groeten
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

WildGoose

  • Gast
Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/25, 20:51:37 »
Ik merk geen verschil?
Nu moet ik wel zeggen, ik draai geen kritische programma's onder Linux daar ik Linux nog niet vertrouw.
Ik vind Gutsy traag. boottime van 5 minuten ?????

ballone

  • Gast
Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/25, 21:03:39 »
Ik vind Gutsy uitstekend!
Draait bij mij op een laptop, fijn om te surfen etc.
Op mijn desktop draait Windows XP, microsoft netwerk ingesteld en Gutsy vond direct het netwerk. Kan dus vanaf de laptop gedeelde schijven op de desktop benaderen.
Ook de printer van de desktop heb ik geinstalleerd (canon mp110 via turboprint). Wordt wel gezien in de setup van de laptop, maar ik heb er nog geen letter mee kunnen printen. Dat lukt dus niet.

gr. peter

Offline vliegje20

  • Lid
Gutsy Is Een Lekker Dier
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/26, 09:07:47 »
Van de zomer een nieuwe pc gekocht. Zonder windows want ik had m zelf samengesteld. Toen Feisty erop. Maar mijn videokaart werd niet ondersteund. Toen de beta van Gutsy erop en twas gelijk goed. Onder wine draait Counterstrike source heerlijk (mijn lievelingsgame allertijden, ben blij dat ik m weer kan spelen).

Verder heerlijk stabiel. Het wordt gewoon steeds beter. Ik ben blij dat ik ubuntu gevonden heb!