Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux gebruikers zijn slimmer dan Apple gebruikers, en nog slimmer dan Windows g  (gelezen 12803 keer)

En deze keer is het niet zomaar uit de lucht geplukt:

http://blog.intelligentelite.com/2010/10/01/it-is-finally-proven-apple-users-are-more-intelligent-than-pc-users-2/

Behalve dat ze alle linux gebruikers zomaar afschilderen als geeks wel leuk om te lezen :D
« Laatst bewerkt op: 2011/01/14, 16:16:43 door Ward De Ridder »
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Kingdom

  • Lid
Haha :P dat soort zei ik ook al wie Windows gebruikt is niet goed bij zijn verstand. Linux users dan weer wel  O0
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Ik tripleboot, wat nu? :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline heir4c

  • Lid
Dat is weer een ander onderzoek. Dan ben je compleet geschift.  =D  ;)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Kingdom

  • Lid
Ik tripleboot, wat nu? :P

Dan ben je een beetje gek  XD XD
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline siegi

  • Lid
Tegenwoordig al ik zoiets lees moet ik steeds denken aan de uitzending van de neveneffecten.
Ze stuurden compleet verzonnen nieuws, en 8 uur later stond het op de website van verschillende kranten.
http://www.youtube.com/watch?v=t2fR1Is8rJI

Ik snap er niks van ??? ???
 =D
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Ik ben benieuwd wat Gijs hier eigenlijk van denkt :rolleyes:

Offline Ramana

  • Lid
Dochter A heeft een PC met Kubuntu en Windows in een virtuele machine, dochter B Windows en Kubuntu, zoonlief Ubuntu, maar wil W7 of nog liever 'n Apple, vrouw met Kubuntu, maar wil een Ipad... 

Wie is dan de slimste?   :D

Offline heir4c

  • Lid
Vistaus zou zeggen dat de dochters en de moeder het slimste zijn omdat ze Kubuntu gebruiken.  ;)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline asphyxia

  • Forumteam
Stereotypering alom.

Zo lang als de doelgroepen niet overtuigend vergelijkbaar zijn qua achtergrond, is dit van nul en generlei waarde.
Als je een groep Afrikaanse scholieren met Windows, gaat vergelijken met een groep Apple-gebruikers uit Silicon Valley, zal je verschillen gaan meten, ja. Om even te overdrijven om het punt te verduidelijken.

Next  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Vistaus zou zeggen dat de dochters en de moeder het slimste zijn omdat ze Kubuntu gebruiken.  ;)

Ghehehe, inderdaad :D

Ik zie het eerder zo.

Windows gebruikers
- normale gebruiker als er iets fout gaat dan komt er paniek en moet iemand die "computerkennis" heeft het maar opknappen.
Apple gebruikers - weten dat ze een betere systeem hebben dan windows en hebben daar ook geld voor over. Zij willen dat alles werkt en dus wordt er geen tijd ingestoken en geen kennis op gedaan.
Linux gebruikers - Steken in het begin veel tijd in instellingen maar deze loopt dan in de toekomst ook heel soepeltjes. Hierdoor wordt er veel kennis opgedaan. Mocht er iets fout gaan wordt er op forum's gezocht en ook hierdoor geleerd van fouten.


Algemeen - Mensen die computerkennis hebben gebruiken of te wel Windows of Linux. De windows gebruikers met "computerkennis" hebben in 9 van de 10 gevallen dan ook alleen kennis van windows systemen. Linux gebruikers hebben kennis van Windows, linux en soms nog van Mac. Deze gebruikers met "computerkennis" zien al heel gauw dat als er te veel tijd in iets gestopt wordt en later niet terug krijgt gewoon zonde van je tijd is. Dus moeten er veranderingen komen en gebruiken dan linux als hun Primairy OS omdat ze ook niet beperkt willen worden kiezen zij geen mac.


Klopt dit? of zeggen jullie je ziet helemaal fout. Als het gedeeltelijk klopt zou ik zeggen vul het even aan :P.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 14:11:17 door shinger »

Offline Roel1963

  • Lid
Volgens mij zijn Apple gebruikers vooral rijker dan Windows gebruikers 8)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ik zou denken dat ze juist minder rijk zijn (geworden, na de aankoop) ;)

Volgens mij zijn Apple gebruikers vooral rijker dan Windows gebruikers 8)


En voor de zoveelste keer: de Mac Mini en de iMac zijn wel de goedkoopste in hun categorie. Dus die zijn helemaal niet duur.
Ik ben geen Apple Fanboy, maar al dat geetter over dat "Apple" duur is... ja, sommige producten van ze, maar heus niet alle hoor.

Offline Roel1963

  • Lid
Volgens mij zijn Apple gebruikers vooral rijker dan Windows gebruikers 8)


En voor de zoveelste keer: de Mac Mini en de iMac zijn wel de goedkoopste in hun categorie. Dus die zijn helemaal niet duur.
Ik ben geen Apple Fanboy, maar al dat geetter over dat "Apple" duur is... ja, sommige producten van ze, maar heus niet alle hoor.

Ik bedoelde niet te etteren dat Apple duur is. Integendeel, vrouwlief heeft een iMac voor fotobewerking en is daar erg blij mee. Ik bedoel alleen dat Apple users gemiddeld meer wensen uit te geven aan hardware dan de gemiddelde Windows user.

Offline siegi

  • Lid
Volgens mij zijn Apple gebruikers vooral rijker dan Windows gebruikers 8)


En voor de zoveelste keer: de Mac Mini en de iMac zijn wel de goedkoopste in hun categorie. Dus die zijn helemaal niet duur.
Ik ben geen Apple Fanboy, maar al dat geetter over dat "Apple" duur is... ja, sommige producten van ze, maar heus niet alle hoor.
Het is de vraag met wat je vergelijkt natuurlijk.
Bij apple kan je geen totaal oplossing krijgen voor minder dan €1000. Terwijl er toch al goede totaal oplossingen zijn voor pakweg €500 bij de concurrentie. (Niet zo mooi, niet zo compact, niet zoveel kwaliteit,...)

De stelling dat de gemiddelde mac gebruiker iets welgestelder is lijkt me daarom ook niet fout.

Euh, "spenderen veel tijd aan configueren" en "loopt soepeltjes". Is dit niet wat naief?


[Mod edit: tekst iets aangepast, niet op een dergelijke manier in het persoonlijke schieten]
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 18:11:29 door asphyxia »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Caledonia

  • Lid
ik gebruik momenteel alle drie; Linux om te spelen, Windows om op af te reageren en OSX als ik ongestoord wil werken.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Het blijft natuurlijk statistiek.
Als je met je hoofd in de oven ligt, en met je benen in een vrieskist, zal een statisticus concluderen dat het gemiddeld picobello in orde is met je  ;)

En als we toch gaan generaliseren...







« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 19:20:17 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Volgens mij zijn Apple gebruikers vooral rijker dan Windows gebruikers 8)


En voor de zoveelste keer: de Mac Mini en de iMac zijn wel de goedkoopste in hun categorie. Dus die zijn helemaal niet duur.
Ik ben geen Apple Fanboy, maar al dat geetter over dat "Apple" duur is... ja, sommige producten van ze, maar heus niet alle hoor.
Het is de vraag met wat je vergelijkt natuurlijk.
Bij apple kan je geen totaal oplossing krijgen voor minder dan €1000. Terwijl er toch al goede totaal oplossingen zijn voor pakweg €500 bij de concurrentie. (Niet zo mooi, niet zo compact, niet zoveel kwaliteit,...)

De stelling dat de gemiddelde mac gebruiker iets welgestelder is lijkt me daarom ook niet fout.

De Mac Mini is een totaaloplossing voor rond de 600 euro. Dat is dus niet duur.

@Roel: Ik heb een iMac gekocht. Ik draai Kubuntu virtueel (totdat de kernel-bug is opgelost en dan gooi ik Mac eraf). Ik heb het gedaan omdat dit de goedkoopste totaaloplossing was boven een laptop; de concurrentie (HP) biedt ditzelfde voor 500 euro duurder aan. Dus de iMac is wel degelijk de goedkoopste in zijn soort (PC en beeldscherm in 1).

Mijn vriendin wou ook een Macbook, totdat we een Sony Vaio tegenkwamen met een snellere harde schijf, full-hd scherm en betere grafische kaart voor 850 euro goedkoper.

@Nunslaughter: Ik heb het niet gehad over laptops hè ;) MacBook is inderdaad wel relatief duur, maar ik zei ook dat sommige Apple-producten inderdaad duur zijn.

Maar Kubuntu is gewoon lekker veel beter :D

Offline Roel1963

  • Lid
@Roel: Ik heb een iMac gekocht. Ik draai Kubuntu virtueel (totdat de kernel-bug is opgelost en dan gooi ik Mac eraf). Ik heb het gedaan omdat dit de goedkoopste totaaloplossing was boven een laptop; de concurrentie (HP) biedt ditzelfde voor 500 euro duurder aan. Dus de iMac is wel degelijk de goedkoopste in zijn soort (PC en beeldscherm in 1).

Ik vind het machtig mooi spul, en dat mag wat mij betreft ook wat kosten (ben het trouwens wel met je eens dat het in verhouding niet overdreven veel kost). Ik denk alleen dat het niet erg aansluit bij mijn zakelijke toepassingen, daarom heeft een Mac voor mij niet zoveel meerwaarde.

Persoonlijk zou ik nooit OSX van een Mac af gooien, maar dat terzijde 8)