Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux gebruikers zijn slimmer dan Apple gebruikers, en nog slimmer dan Windows g  (gelezen 12844 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Jaaaahh, wij zijn de slimste!  =D

DarkEra

  • Gast
Leuk spul zo'n iMac hoor. Nieuw gekocht in de aanbieding voor zo'n 990€ en nu na drie jaar blijkt er iets te begeven daar ik twee gele strepen en nu een blauwe over het beeld heb lopen. Hij is niet echt intensief gebruikt eigenlijk.

Zou je niet verwachten van een iMac eigenlijk.

Ach, de harde schijf van mij Sony Vaio-laptop gaf er ook na een jaar de geest mee. En dat zou je ook niet verwachten van een premium-merk als Sony (premium onder de laptops althans). Kwailiteit is tegenwoordig ver te zoeken bij sommige merken ;)

Offline Caledonia

  • Lid
Ik vind een iMac niet echt duur voor wat je krijgt. Alleen dat scherm al, daar kunnen mijn Iiyama schermen niet aan tippen, en die zijn toch ook niet slecht. Koop eens een degelijke desktop pc (met dezelfde configuratie) en met een goede monitor. Dan ben je toch ook veel geld kwijt. Daar komt ook bij dat je van een Mac geen ergernissen hebt. Ik zou trouwens nooit een huis vol Mac's willen hebben, want dan heb je nooit meer wat te klooien.
Ik vind een laptop van Apple wel aan de dure kant en een Mac Mini momenteel ook. Toen ik jaren geleden mijn Mini kocht was de prijs relatief lager tegenover de iMac.

DarkEra

  • Gast
Kwailiteit is tegenwoordig ver te zoeken bij sommige merken ;)

Dat is waar Vistaus. Tegenwoordig wordt alles zo snel in elkaar geflanst, echte kwaliteit kunnen ze niet meer afleveren zoals vroeger. Helaas, het zij zo.
Mocht m'n iMac het helemaal begeven, so be it, heb nog zat leuk spul hier om me mee bezig te houden. Begeeft m'n laptop het ooit dan komt er een gewone desktop in huis, misschien wel zelfbouw, wie weet...

Offline siegi

  • Lid
De Mac Mini is een totaaloplossing voor rond de 600 euro. Dat is dus niet duur.
Ik gebruik het woord totaaloplossing voor een reden. Ik weet heus wel dat die mac mini bestaat. Overigens is het €699, wat toch ongeveer 700 euro is.
Maar waar is het scherm, toetsenbord, muis,...  de mini display adapter?
Conclussie een apple winkel geraak je niet buiten met een totaaloplossing onder de €1000.

En hiermee wil ik totaal niet zeggen dat apple duur is voor wat ze leveren, alleen dat de drempel wat hoger ligt.

Euh, "spenderen veel tijd aan configueren" en "loopt soepeltjes". Is dit niet wat naief?


[Mod edit: tekst iets aangepast, niet op een dergelijke manier in het persoonlijke schieten]

Nee, dat vind ik dus niet. Niet alleen omdat ik hier zogenaamd zelf gebruik van maak dat ik het "aanprijs". Dit is gewoon echt omdat het een feit is in mijn ogen.
Anders zou ik allang terug gegaan zijn naar windows.

Offline Thijsg

  • Lid
Het blijft natuurlijk statistiek.
Als je met je hoofd in de oven ligt, en met je benen in een vrieskist, zal een statisticus concluderen dat het gemiddeld picobello in orde is met je  ;)

En als we toch gaan generaliseren...



Geweldig. :D

Offline vds

  • Lid
Dat is weer een ander onderzoek. Dan ben je compleet geschift.  =D  ;)


 :D
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

@siegie: Mac Mini is in België 699 euro ja. Maar in Nederland is ie goedkoper, dus de prijs die ik noemde klopt wel hoor ;)

Offline siegi

  • Lid
@siegie: Mac Mini is in België 699 euro ja. Maar in Nederland is ie goedkoper, dus de prijs die ik noemde klopt wel hoor ;)
De standaardprijs in Nederland is €699: http://store.apple.com/nl
De standaardprijs in België is €719: http://store.apple.com/be-nl
Als op de site aangeeft dat je een student bent, verlagen ongeveer alle prijzen op de site. Waarschijnlijk heb je dit gewoon gedaan.

Dat heb ik niet gedaan. Ik zou ook niet weten waarom, want ik ben geen student.
In de Apple Store staat ie dan kennelijk voor iets meer, maar bij de Media Markt staat ie keurig voor 629 en dat was ie eerst ook in de Apple Store hoor. Dus zo fout zit ik helemaal niet.

Offline emiel1976

  • Lid
Ik gebruik Ubuntu en op het moment Win 7 als dual boot en winxp in VMware.
Dit word komende maand Ubuntu als hoofd systeem met dual boot winxp voor games maar op een kleinere partitie en in VMware draai ik dan in Ubuntu ook nog eens winxp.

Ik weet nog niet zo veel van Linux maar ben lerende doormiddel van veel opzoeken op internet en veel filmpjes met tips en info te kijken over Linux.
Val ik nu ook onder het groepje slimme computer gebruikers en mag ik dit bij mijn IQ optellen?

Apple is duur maar ze zeggen kwaliteit te leveren. Heb zelf geen Apple maar heb er nooit negatiefe dingen over gehoord dat het niet werkte of dat de computer bagger was.
Een Windows pc is goed als er geen Windows op draait.
Een Linux pc is goed maar niet alle pc's zijn goed met Linux. Hiermee bedoel ik dat niet alle hardware word ondersteund. Ik heb op internet mij suf gezocht naar een oplossing van mijn audio kaart maar niets gevonden. Ik merkte wel dat er vrij veel problemen zijn met geluidskaarten en dat er een aantal helemaal niet werken onder Linux.
Het andere probleem wat ik heb en nog geen oplossing voor gevonden heb is video van youtube in full screen.
deze wil dan wel het geluid afspelen maar niet altijd de video. Het beeld staat dan stil.
Tevens draait de video minder soepel dan in windows. Zelfs in VMware loopt de video beter.

Als ik van de 3 moet kiezen word het helaas op het moment de Windows pc. Dit alleen omdat de meeste games die ik speel niet onder Linux werken helaas.
Mocht ik niet gamen, dan kwam er geen dual boot met Windows op mijn pc. Dan had ik alleen windows in VMware.

 
« Laatst bewerkt op: 2011/01/31, 14:39:09 door emiel1976 »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Een Windows pc is goed als er geen Windows op draait.
=D

Dit alleen omdat de meeste games die ik speel niet onder Linux werken helaas.

Voor het spelen van spellen van Windows spellen onder Ubuntu mbv Wine zou je eens kunnen kijken naar Play on linux (POL). Deze neemt je veel handmatige acties uit handen die je normaal gesproken onder Wine dient uit te voeren. Als een spel niet ondersteund wordt door POL, dan kun je er maar beter niet aan beginnen.

http://www.playonlinux.com/en/

P.S. Ben geen gamer maar hoor positieve verhalen over POL van mijn zoons.

Offline emiel1976

  • Lid
Dat heb ik draaien maar helaas ondersteunt het niet al mijn spellen.
Zo was er een versie van unreal dat onder linux draaide maar helaas werken de links op de website niet meer.
plus mijn laptop heeft niet de beste videokaart en onder linux werken niet alle spellen optimaal.

Een i-pad gebruiker het slimst, kan mij dat niet voorstellen. Alles uit de appel fabriek kan wat mij betreft gelijk door naar de schroot. Hebben we nog de Windows en Linux gebruikers over. Ik denk toch dat de Windows gebruiker slimmer is, een eeuwig gevecht met de BSOD, tig virussen en Bill mag weten wat nog meer voor een ellende en dan toch overwinnen. Uitermate knap. Dus de lijst moet worden:
1 Windows gebruikers, wel de echte die hards. 8)
2 Linux gebruikers
3 BSD gebruikers
4 Unix gebruikers

En de zooi van appel doet niet mee, koop je dat, behoor je tot de groep domme blondjes.
Ik heb een variabel IQ, overdag behoor ik tot groep1, en 's avonds als de gordijnen dicht gaan, behoor ik tot groep2. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Een i-pad gebruiker het slimst, kan mij dat niet voorstellen. Alles uit de appel fabriek kan wat mij betreft gelijk door naar de schroot. Hebben we nog de Windows en Linux gebruikers over. Ik denk toch dat de Windows gebruiker slimmer is, een eeuwig gevecht met de BSOD, tig virussen en Bill mag weten wat nog meer voor een ellende en dan toch overwinnen. Uitermate knap. Dus de lijst moet worden:
1 Windows gebruikers, wel de echte die hards. 8)
2 Linux gebruikers
3 BSD gebruikers
4 Unix gebruikers

En de zooi van appel doet niet mee, koop je dat, behoor je tot de groep domme blondjes.
Ik heb een variabel IQ, overdag behoor ik tot groep1, en 's avonds als de gordijnen dicht gaan, behoor ik tot groep2. :rolleyes:
Mac OS X (in tegenstelling tot Linux) is Unix-gecertifieerd, dus het mag officieel "Unix" genoemd worden :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Dat mag helemaal niet, het is nog minder open dan Windows. Dus helaas, appel zal nooit iets worden, tenzij Steve wat opener wordt. En zelfs dan moet er over nagedacht worden. :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Een Windows pc is goed als er geen Windows op draait.
=D

Dit alleen omdat de meeste games die ik speel niet onder Linux werken helaas.

Voor het spelen van spellen van Windows spellen onder Ubuntu mbv Wine zou je eens kunnen kijken naar Play on linux (POL). Deze neemt je veel handmatige acties uit handen die je normaal gesproken onder Wine dient uit te voeren. Als een spel niet ondersteund wordt door POL, dan kun je er maar beter niet aan beginnen.

http://www.playonlinux.com/en/

P.S. Ben geen gamer maar hoor positieve verhalen over POL van mijn zoons.


toen ik afgelopen weekend de oude CD's weer eens doorbladerde (ze waren nog van mijn windows-tijdperk, wat opgehouden is bij het uitkomen van vista).
merkte ik dat wine eigenlijk vrijwel alles draait ervan. alleen A2 racer II deed het niet goed (op windows7-virtualbox doet hij helemaal niets, op wine kom ik nog in het hoofdmenu, maar racen zelf gaat niet).
croc 1&2 draaien, starwars battle for naboo draait, the sims draait, behind the magic draait, nolimitscoaster draait, simcity 4 draait en zo kan ik nog wel even door gaan.

eigenlijk vind ik dat de wine developers een grote pluim verdienen, want de compabiliteit is echt met sprongen vooruit gegaan de laatste jaren.

trouwens op appdb.winehq.org kun je kijken of jouw spel draait

Offline emiel1976

  • Lid
Heb ze al getest met wine en play on linux.
unreal draait nu in mijn VMware in xp.
de tournament lukt nog naar 2004 en 3 zijn iets te zwaar voor vmware.
Heb nu day of defeat en dat wil ik nog eens testen in linux.

hopelijk deze week nieuwe harde schijf die sneller is en meer ruimte plus inplaats van 3 gig geheugen 6 gig.
word het allemaal net iets sneller.

Haha. Ik gebruik op het moment alleen maar ubuntu, eigenlijk alle pc's hier. Ja, dat komt eigenlijk omdat Windows vast loopt, i.v.m wifi kaart hij freezed gewoon simpelweg. Anders zou het een dualboot worden voor het gamen :)

Over macs ik vind het eigenlijk maar oplichterij, ja mooie OS hebben ze maar die valt ook op een gewone pc te krijgen, maar daar bestaat linux al voor  XD maar dan de prijzen, en wat voor hardware zit er dan in... :rolleyes: voor de rest ziet het er allemaal wel mooi ook al zet ik liever zelf me pc in elkaar al zou ik een fortuin hebben zou ik er wel een mac bij willen hebben :P
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Dat mag helemaal niet, het is nog minder open dan Windows. Dus helaas, appel zal nooit iets worden, tenzij Steve wat opener wordt. En zelfs dan moet er over nagedacht worden. :evil:
Het heeft niets te maken met open source, je moet gewoon door The Open Group officieel erkend worden als Unix zodat je het handelsmerk Unix mag voeren. Linux en BSD zijn niet erkend als Unix en mogen dus niet Unix genoemd worden. Mac OS X wel. Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Single_UNIX_Specification

EDIT: The Open Group heeft niets te maken met open source, wel met interoperabiliteit en compatibiliteit tussen systemen.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/01, 19:42:32 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Dan word ook Unix in de ban gedaan:
De lijst
1 Windows gebruikers, wel de echte die hards.  8)
2 Linux gebruikers
3 BSD gebruikers
4 MINIX
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.