Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verbinding valt na enige tijd weg met gerbuik ssh  (gelezen 1385 keer)

Offline hang-oor

  • Lid
verbinding valt na enige tijd weg met gerbuik ssh
« Gepost op: 2008/03/02, 18:08:51 »
Om data te kopieren tussen laptop en desktop maak ik gebruik van ssh (scp cmd) (binnen thuisnetwerk). Nadat enige data is gekopieerd kan de laptop geen verbinding meer krijgen met de router. Dat gebeurt keer op keer als ik het probeer. Dus dan zit ik met deels gekopieerde data en een laptop die geen verbinding meer heeft met de router. Om de verbinding te herstellen moet ik de laptop herstarten.

Ik heb geen idee hoe dit komt, en op welke manier krijg ik weer verbinding met mijn newterk zonder de laptop te herstarten?

Offline siegi

  • Lid
verbinding valt na enige tijd weg met gerbuik ssh
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/02, 18:10:34 »
Aan ssh ligt het niet als je netwerk uitvalt, ik denk eerder aan de hoeveelheid data. een intel 3945 wireless internet kaart heeft hier bv last van. Maar dit is op te lossen.
Hoe maak je verbinding met het netwerk?
Draadloos bedraad? En welke hardware merk/type?

Offline hang-oor

  • Lid
verbinding valt na enige tijd weg met gerbuik ssh
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/02, 18:16:28 »
Het is een draadloos netwerk. Een eenvoudige netgear router (instapmodel)

Draadloze netwerk kaart is de REALtek met de chip RTL8187

Offline siegi

  • Lid
verbinding valt na enige tijd weg met gerbuik ssh
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/02, 18:46:44 »
Probeer de laptop eens via de kabel aan de router te hangen om te zien of het probleem blijft bestaan.

Offline hang-oor

  • Lid
verbinding valt na enige tijd weg met gerbuik ssh
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/02, 19:51:05 »
Met draad tussen laptop en router gaat het wel goed. De desktop is dan nog wel draadloos.

Wat verder opvalt is het volgende:

*data van desktop (draadloos) naar laptop (draadloos) gaat prma
*data van laptop (draadloos) naar desktop (draadloos) gaat niet (zie start topic)

en

als de desktop enige tijd heeft aangestaan krijg ik geen verbinding meer met de desktop (geen host to connect) start ik dan een webpagina op de desktop dan kan ik wel weer de desktop benaderen via de laptop (maar dis is waarschijnlijk een ander probleem)

Offline siegi

  • Lid
verbinding valt na enige tijd weg met gerbuik ssh
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/02, 19:53:48 »
Lijkt me dus eerlijk gezegd gewoon een bug in de driver van de netwerkkaart. Of de hardware is gewoon slecht.

Offline hang-oor

  • Lid
verbinding valt na enige tijd weg met gerbuik ssh
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/02, 21:49:37 »
Nog eens geprobeerd. Het gaat goed zolang je maar niet gaat surfen tijdens het kopieren. Kan ik de snelheid van de ssh verbinding niet beperken zodat er een beetje headroom overblijft? Mogelijk dat dan alles beter werkt.