Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update phone?  (gelezen 10186 keer)

Offline sjoerd357

  • Lid
Update phone?
« Gepost op: 2015/07/06, 10:16:26 »
Is het mogelijk dat ik de update heb gemist?  Volgens mij stond de update voor mei geplanned.

Op het moment zijn mijn zijn ervaring met de Ubuntu Phone matig.
_ als je gebeld wordt dan kan ik niet opnemen, het programma slaat vast. Dus elke keer iemand terug bellen.
_ de Car kit van Toyota, de telefoon wordt niet meer automatische gekoppeld.  Ik moet elke keer de telefoon opnieuw installeren.

Wat betreft de ontwikkelingen,

Ik hoop dat eerst de belfuncties 100 % betrouwbaar worden gemaakt. En daarna de apps.

Sjoerd

Re: Update phone?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/06, 11:41:44 »
Is het mogelijk dat ik de update heb gemist?  Volgens mij stond de update voor mei geplanned.

Systeem instellingen => Over deze telefoon

Bij software moet dit staan:
OS Ubuntu 15.04 (r23)
Laatst bijgewerkt 16/06/15

De volgende update komt binnen een weekje of twee. Doe daar nog eventueel een week bij voor onverwachte fouten tijdens het testproces.

Re: Update phone?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/06, 16:18:38 »
Citaat
Op het moment zijn mijn zijn ervaring met de Ubuntu Phone matig.
_ als je gebeld wordt dan kan ik niet opnemen, het programma slaat vast. Dus elke keer iemand terug bellen.
_ de Car kit van Toyota, de telefoon wordt niet meer automatische gekoppeld.  Ik moet elke keer de telefoon opnieuw installeren.

Deze problemen zijn ook na de update overigens niet opgelost.
Het ontstaat  als je buitenshuis gaat en de telefoon op zoek gaat naar nieuwe netwerken, na verloop van tijd gaat de telefoon zich vreemd gedragen en kan je niet meer opnemen.
De carkit in mijn telefoon werkt ook niet of nauwelijks met de telefoon en is na de update alleen nog maar slechter geworden.

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Update phone?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/07, 09:07:18 »
Ik ervaar dezelfde problemen als Johan. De software is onbetrouwbaar.
Mijn software versie is 22.

Ik kreeg geen update advies.

Is het mogelijk om tijdelijk Android op de telefoon te zetten?


Re: Update phone?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/07, 09:14:45 »
Er word over gesproken om binnenkort een nieuwe tussen versie uit te brengen, om de meest kritische bugs op te lossen.
Afwachten maar weer, hopelijk lost dit veel op.

Re: Update phone?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/07, 09:45:40 »
Heb sind 4 dagen de Meizu MX4. Heb vandaag geprobeert de SIM over te zetten van m'n apple 4s. Kan niet eens "unlocken" Sim detectie: ja, unlockbutton: ja, unlock code intoetsen:nee lijkt erop dat de button enabled is?! Dus tot telefoon maar kan niet bellen

Verder dacht ik dat de comm tussen Ubuntu phone en desktop vloeiend zo verlopen, echter......ubuntu 14.04LTS ziet de telefoon niet eens. Moet ik aanvullende paketten installeren?

Als stand alone zonder simkaart niet ontevreden, maar bovenstaande zou ik toch echt verholpen willen hebben. Iemand een idee?

tnx

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Update phone?
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/07, 15:23:43 »
Bij controle op updates krijg ik alleen een update van de app te zien

Re: Update phone?
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/07, 15:40:03 »
Volgens mij worden de OTA updates gepushed naar je telefoon en krijg je die niet te zien bij update controles.

Re: Update phone?
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/07, 22:02:16 »
Is het mogelijk dat ik de update heb gemist?  Volgens mij stond de update voor mei geplanned.

Op het moment zijn mijn zijn ervaring met de Ubuntu Phone matig.

bij mij staat er Ubuntu 15.04 (r2)  :o

Als mensen nu al (r23) hebben......hoe kan ik dan updaten? Als ik op update klick dan is mijn telefoon "up to date"

Matige ervaring heb ik ook..en weer niet. sinds twee dagen aan het speuren en eigenlijk werkt veel, alleen veel ook niet zo soepel als dat je gewent bent......maar toen ik ubuntu voor het eerst installeerde op m'n pc (09.04) ging ook niet alles vanzelf. Nu wil ik geen ander OS meer zien!

Ik denk dat vele bugs tijdens het gebruik naar boven komen en (hopelijk) verholpen worden om uiteindelijk een TOP Phone in de markt te zetten.

Swisskoala


Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Update phone?
« Reactie #9 Gepost op: 2015/07/08, 20:03:32 »
Ik heb gisteren mijn telefoon afgesloten na,  update als laatste te hebben gebruikt.

Vandaag begon de telefoon automatisch de ubuntu update binnen te halen.

Nu staat  r 23  erop.

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Update phone?
« Reactie #10 Gepost op: 2015/07/11, 10:09:52 »
Sinds de update kan ik geen contact meer maken met de car kit

Re: Update phone?
« Reactie #11 Gepost op: 2015/07/11, 10:16:28 »
Dat is een bekend probleem voor de update kon ik nog wel gebruik maken van de carkit, weliswaar door een truc toe te passen.
Na de update connect hij soms nog wel maar telefoneren is er niet meer bij.

Ook de GPS werkt na de update niet goed meer, als je van GPS gebruik wilt maken moet je WIFI uitschakelen.

En zo zijn er nog legio functies die na de update alleen maar slechter geworden zijn.

Ik heb wel 1 punt gevonden wat na de update opgelost is en dat was de slechte reacties van buttons in een door mij geschreven html5 app, dit werkt nu 100%

Offline Moob

  • Lid
Re: Update phone?
« Reactie #12 Gepost op: 2015/07/14, 21:38:00 »
Tja, wat ik nu merk is dat als ik naar updates laat zoeken de wifi verbinding telkens uitvalt. Bij de r22 versie had ik nergens last van. Dan moet ik eerst even een webpagina openen en dan lukt het over het algemeen, dus niet altijd, de update controle wel.

Zag ook dat er weer een nieuwe update aankomt met onder andere een verbeterde SMS mogelijkheid, sms'en naar meerdere contacten tegelijk etcetera.
http://linuxg.net/ubuntu-touch-ota-5-update-will-also-bring-sms-enhancements/

Re: Update phone?
« Reactie #13 Gepost op: 2015/07/15, 10:47:44 »
Zo houden we nog steeds hoop dat het ooit goed gaat komen  ^-^

Hier sinds de laatste update een drama met de data verbindingen, moet vaak even de vliegtuigstand in en uit schakelen om verbinding te krijgen.
Soms is er gewoon helemaal niets, geen 3G of HSDPA en ook geen WIFI

Re: Update phone?
« Reactie #14 Gepost op: 2015/07/15, 21:34:24 »
sinds enkele dagen  heb ik een Aquaris 5. Van een nieuw smartphone OS verwacht ik geen wonderen. Maar de kans op verbetering is er wel door updates. Mijn oude Android werd nooit geupdated en dat vond ik maar niets. Bovendien mis ik de ca 92 rechten niet die kunnen misbruikt worden.
Voor de rest wat aanpassen met de scopes. Ook naar de tabs moest ik een beetje zoeken. Verder.. werkt de videocamera perfect. Oppassen met de gewone camera: bij mij geeft de basis  instelling de beste resultaten. Blijkbaar is er nog wat werk aan de winkel. Ik lees hier verontustende berichten over bluetooth. Ik heb er niets van gemerkt. Momenteel speel ik internetradio dat ik via bleutooth doorstuur naar de soundbar van mijn tv. Perfect.
Zoals eerder opgemerkt kunnen er problemen met dekko optreden. Heel simpel opgelost door de cache in de email instellingen te legen. Ook een file manger geinstallerd. Je kunt  het hele systeem doorspitten. Ik mis wel een teksteditor als gedit of nano, zodat ik eventueel de configuratiebestanden kan aanpassen.
Duidelijk nog niet af maar ik kan toch best mijn ding doen. Windows 10 is ook niet af maar wordt wel gezien als een service!!!

Re: Update phone?
« Reactie #15 Gepost op: 2015/07/16, 00:04:20 »
Citaat
Ik mis wel een teksteditor als gedit of nano, zodat ik eventueel de configuratiebestanden kan aanpassen.
Je kan als de telefoon aan je PC hangt via de terminal gewoon met gedit aan de slag.

Re: Update phone?
« Reactie #16 Gepost op: 2015/07/16, 01:06:36 »
Ik mis wel een teksteditor als gedit of nano, zodat ik eventueel de configuratiebestanden kan aanpassen.

Editors zoals nano en vim zijn gewoon standaard geinstalleerd.

Algemeen update nieuws:
De nieuwe image ligt ondertussen bij BQ om te testen. De update staat voorlopig gepland komende maandag.

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Update phone?
« Reactie #17 Gepost op: 2015/08/03, 00:09:26 »
Is het al bekend wanneer er een nieuwe update komt?

Versie r 24 is niet betrouwbaar. De netwerken van de simkaart en wifi vallen steeds weg .


Re: Update phone?
« Reactie #18 Gepost op: 2015/08/03, 01:31:52 »
6 tot 8 weken na de vorige update, begin of midden september dus. Ze zijn aan het denken om een kleine tussen update te doen om een paar kritieke bugs op te lossen.

Re: Update phone?
« Reactie #19 Gepost op: 2015/08/03, 11:39:17 »
Versie R24 is inderdaad een drama wat WIFI en 3G betreft.

Als ik buiten het bereik van mijn WIFI ben geweest blijft de telefoon of op 3G staan of er is helemaal geen verbinding meer.

Soms connect hij wel naar KPN-Fon maar hij connect nooit terug naar mijn eigen WIFI.

Het zou mooi zijn als je een vast WIFI punt zou kunnen instellen als default, en als je ergens op locatie bent je dan handmatig kan overschakelen naar een ander WIFI punt.

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Update phone?
« Reactie #20 Gepost op: 2015/08/05, 22:46:56 »
Hallo Johan,

Heb jij  de firmware en drivers van je telefoon geupdated?

http://www.bq.com/gb/support/aquaris-e4-5-ubuntu-edition

En zo ja, wat was het resultaat?


Groet, Sjoerd

Re: Update phone?
« Reactie #21 Gepost op: 2015/08/05, 23:51:50 »
Ik heb de drivers en firmware niet geupdate omdat ik geen idee hebt of dit nodig is en wat al die bestanden doen.

Er is namelijk geen enkele beschrijving op de website te vinden van hoe en wat.

Het is ook vreemd dat er allemaal windows en Andoid bestanden in die zip files staan

Re: Update phone?
« Reactie #22 Gepost op: 2015/08/06, 01:19:04 »
De firmware te vinden op de site van BQ zou gewoon dezelfde moeten zijn die iedereen met een Aquaris Ubuntu edition heeft. Zover ik weet staat de download daar voor bezitters van een normale Aquaris E4.5 die Android voor Ubuntu willen inruilen.

Re: Update phone?
« Reactie #23 Gepost op: 2015/08/06, 08:54:15 »
Citaat
De firmware te vinden op de site van BQ zou gewoon dezelfde moeten zijn die iedereen met een Aquaris Ubuntu edition heeft. Zover ik weet staat de download daar voor bezitters van een normale Aquaris E4.5 die Android voor Ubuntu willen inruilen.

Dat was ook mijn gedachte bij het uitpakken van de bestanden, er staat wel firmware maar volgens mij is het een complete Ubuntu image, en gezien er diverse tools worden meegeleverd is dit voor als je de boel hebt verkloot en je een originele image wil terugzetten.

Wel jammer dat er niet een klein beetje documentatie wordt bijgeschreven.

Re: Update phone?
« Reactie #24 Gepost op: 2015/08/06, 19:46:08 »
@femke98: Bij mijn weten (maar ik ben geen deskundige, heb dit wel eens gelezen!) komt dat omdat Ubuntu Phone net als SailfishOS (op o.a. mijn telefoon) libhybris gebruikt, een soort Android-layer, om de hardware aan te spreken.