Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 11.04... Laptop Dood  (gelezen 4851 keer)

Offline Sepp2

  • Lid
11.04... Laptop Dood
« Gepost op: 2011/03/05, 04:21:32 »
Hallo Allemaal,

Na het installeren van de nieuwste 11.04 en na het commando "Opnieuw Opstarten" krijg ik geen beeld meer op m,n Laptop scherm , ook het  boot menu van de laptop zelf waar je nog naar je bios kan gaan komt niet meer in beeld.
Ook als er een  opstart schijf in de DVD player zit krijg ik geen beeld meer en gebeurt er niks , de harde schijf en/of de dvd hoor ik wel draaien maar m,n scherm blijft zwart ....

Het is een HP Pavilion DV 9500 en ik draai er al een paar jaar alleen maar linux op.

Wie weet de oplossing ?

Gr Sepp

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/05, 09:02:23 »
in een dergelijk geval probeer ik de pc of laptop een complete reset te geven, accu er uit en bios batterij  (is ff zoeken) eruit stroom eraf en minuutje wachten dan de hele boel weer in elkaar, kan toeval zijn maar 11.4 kan ook je interne kaart gebakken hebben (is blijkbaar al eens eerder voorgekomen heb ik gelezen)


Offline Gr8Jen

  • Lid
Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/05, 09:53:01 »
Hallo Allemaal,

Na het installeren van de nieuwste 11.04 en na het commando "Opnieuw Opstarten" krijg ik geen beeld meer op m,n Laptop scherm , ook het  boot menu van de laptop zelf waar je nog naar je bios kan gaan komt niet meer in beeld.
Ook als er een  opstart schijf in de DVD player zit krijg ik geen beeld meer en gebeurt er niks , de harde schijf en/of de dvd hoor ik wel draaien maar m,n scherm blijft zwart ....

Het is een HP Pavilion DV 9500 en ik draai er al een paar jaar alleen maar linux op.

Wie weet de oplossing ?

Gr Sepp

het kan zijn dat het problemen oplevert met de videokaart
dat daardoor het beeldscherm zwart blijft

dat je het bootmenu niet hebt kan komen omdat die op autohide staat en opstarttijd op 0 seconden staat
daardoor zie je het menu niet. houd de shift key is ingedrukt als de laptop opstart.
dan is daardoor defautl hide genegeerd. Misschien zie je dan wel het bootmenu.

verder is het handig als we meer weten over de laptop. type, hardware, etc.

DarkEra

  • Gast
Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/05, 10:13:57 »
Daarbij, 11.04 is een testversie die pas in alpha 3 ontwikkeling zit. Dan kan men problemen verwachten.

Ook aangaande de 11.04 vragen, deze kan je het beste voorlopig tot aan de vrijgave in april plaatsen in het Test formgdeelte. :)

Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/05, 10:30:39 »
Daarbij, 11.04 is een testversie die pas in alpha 3 ontwikkeling zit. Dan kan men problemen verwachten.

Ook aangaande de 11.04 vragen, deze kan je het beste voorlopig tot aan de vrijgave in april plaatsen in het Test formgdeelte. :)

Problemen tijdens het draaien ok, maar dat het je hele systeem naar de .... helpt toch niet? Lijkt me helemaal stug in deze vergevorderde fase van ontwikkeling.

Offline Sepp2

  • Lid
Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/05, 12:24:51 »
OK Mensen,

Bedankt voor de reacties!!

Maar waarschijnlijk is het volgende gebeurt: De grafische kaart word niet meer herkent....na zoeken op div. Sites lees ik dat het mogelijk een oververhitting is waardoor een verbinding (soldeer) kapot is gegaan.

de grafische kaart van m,n laptop schijnt op het moederbord geïntrigeerd te zijn dus computer is misschien wel overleden?

HP Pavilion DV 9500 AMD Dual Core 64 Atlon X2 , NVIDIA

Dos  werkt met een externe scherm wel .....!?

IK probeer verder en raad is welkom!!

Gr Sepp

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/05, 12:28:24 »
dat je het bootmenu niet hebt kan komen omdat die op autohide staat en opstarttijd op 0 seconden staat
daardoor zie je het menu niet. houd de shift key is ingedrukt als de laptop opstart.
dan is daardoor defautl hide genegeerd. Misschien zie je dan wel het bootmenu.

verder is het handig als we meer weten over de laptop. type, hardware, etc.

Lijkt me het meest waarschijnlijk. Gr8Jen +1 dus.

Ga er niet te snel van uit, dat je ijzerwaar naar de haaien is. In dit geval is dat m.i. onaannemelijk.

Krijg je je BIOS-scherm normaliter wel te zien, of heb je het BIOS zo ingesteld, dat dit niet verschijnt?

Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/05, 13:04:33 »
"ook het  boot menu van de laptop zelf waar je nog naar je bios kan gaan komt niet meer in beeld."

Niet MEER, dus normaal krijgt ie het wel te zien.
Lijkt me dus inderdaad dat er iets met je videokaart is.

Offline jan11000

  • Lid
Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/05, 13:29:57 »
Sluit ook de 2e monitor aan, misschien zit ubuntu op je 2e monitor aansluiting.

http://sites.google.com/site/computertip/
Hier staan tips tav geen beeld.

Offline Sepp2

  • Lid
Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/06, 19:59:58 »
Update,
De tip van een 2e monitor gebruikt en daar schiet het boot menu voorbij en f10 of f2 werkt niet.

Een windows XP DVD erin gedaan maar deze ziet een vreemde onbekende partitie

Hierna heb ik maar Killdisk gedraaid en kon ik via het 2e monitor zien wat ik moest instellen om de schijf schoon te wissen.

Opnieuw Winhoos erop gezet en na het opstarten kan ik via het andere scherm zien dat er in de configuratie bijna alle drivers verdwenen zijn.

Ga er van de week weer mee verder,,....

Dank Allen!  Sepp

Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/07, 00:38:52 »
Dat zou een fraaie boel zijn zeg... Ubuntu alfa-versie uitproberen en dan je hardware naar de kl.ten? Dan zou Canonical teminste toch een waarschuwing plaatsen voordat je de iso's gaat downen? ???

Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/07, 17:02:41 »
Dat zou een fraaie boel zijn zeg... Ubuntu alfa-versie uitproberen en dan je hardware naar de kl.ten? Dan zou Canonical teminste toch een waarschuwing plaatsen voordat je de iso's gaat downen? ???

Iedereen die geen fatsoenlijke pc kennis heeft zou sowieso van alpha en beta releases af moeten blijven.  ;)

openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/07, 17:31:12 »
Dat zou een fraaie boel zijn zeg... Ubuntu alfa-versie uitproberen en dan je hardware naar de kl.ten? Dan zou Canonical teminste toch een waarschuwing plaatsen voordat je de iso's gaat downen? ???
Dat doen ze ook:

Citaat
Download the Alpha 1

This release is for developers only.

Waarbij 'only' vet wordt afgedrukt. Developers weten wel dat ze geen alpha versies op hun productiemachines moeten draaien. In alpha versies kunnen onverwachte dingen gebeuren, daar is het nu net een alpha versie voor. En omdat dergelijke dingen onverwacht kunnen gebeuren kan Canonical daar vaak ook niet voor waarschuwen.

Offline Sepp2

  • Lid
Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/07, 18:02:22 »
Hoi Mannen,

Ik neem ook niets en niemand kwalijk maar probeer graag alles uit ...met vallen en opstaan.

En vroeg alleen maar raad.

Gr Sepp

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/07, 19:17:24 »
In alpha versies kunnen onverwachte dingen gebeuren, daar is het nu net een alpha versie voor.
Hier test ik vanaf de eerste daily build, het is dan ook niet de vraag of het fout gaat, maar wanneer het fout gaat :lol:
Tot nu toe heb ik al (pas ...) 2X opnieuw moeten installeren.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: 11.04... Laptop Dood
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/07, 21:25:15 »
Hoi,

Daar kan ik overheen. Ik ben zelfs al begonnen met de pre-alpha.
Diverse keren problemen gehad, maar met behulp van het forum hier, steeds weer gelukt om verder te gaan.
Na de pre-alpha nog niet opnieuw geinstalleerd. Ik mag het echt wel afkloppen.
En alle programma's waar ik normaal mee werk, doen het meestal ook goed.
Ik heb nog niet echt grote problemen meegemaakt. Enkele keren moeten updaten via de alternate cd.

Ik heb meer problemen met mijn windows 7 partitie. Daar ben ik al dagen mee aan het klooien om mijn systeem weer op orde te krijgen. (virus en/of spyware)

Op die manier ga je steeds meer van Ubuntu houden.

mvg, Flip
« Laatst bewerkt op: 2011/03/07, 21:27:35 door flipflipsen »