Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP 5610 drukt alleen A5 af ondanks dat alles in afdrukvoorbeeld ok is.  (gelezen 4446 keer)

Hoi allemaal,
Ongetwijfeld heb ik zelf ergens ooit iets fout ingesteld maar wat ik nu ook doe, het lukt me niet meer om een gewone A4 afdruk te krijgen. ( Let wel, in mijn dual winxp-Xubuntu 16.04 , gaat het afdrukken vanuit  Windows probleemloos.) Mogelijk komt het doordat ik enige tijd terug op de printer zelf eens op de knop "fabrieks-instellingen"heb gedrukt. Nu is het dus zo dat ik, ongeacht welke instelling dan ook, de printer de tekst in A5 afdrukt én liggend. Ik heb dan dus slechts een half A4 blad met alle tekst verkleind tot dat halve A4-formaat , oftewel A5. Het vervelende is dan ook dat ik alles perfect kan instellen in het Afdrukvoorbeeld maar de afdruk dus steeds weer dat bovenstaande is. Opvallend is ook dat in de "Printer-instellingen" de keuze voor A4 grijs is en dus niet te kiezen is. Ik heb me suf zitten instellen en uitproberen, maar kom nergens. Heeft iemand wat praktische raad ? Alvast dank.
Goese Duikertje

Re: HP 5610 drukt alleen A5 af ondanks dat alles in afdrukvoorbeeld ok is.
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/19, 20:05:45 »
Heb je  instellingen van de printer zelf al bijgewerkt/ingesteld ?
Beheer ( sudo = als root te bewerken) > Printeropties  > de instellingen bewerken (proporties) of instellen ....op A4 ...(media size)

Zie ook schermafdruk = een voorbeeld van mijn printer ...
Lukt dat?

Groet,
spievensterke.

Tip (in een notendop):

- De printer nog niet verbinden met computer;
- Zorg ervoor dat de benodigde drivers geïnstalleerd zijn (via de synaptic -- HPlip, cups ...);
- Sluit de computer af;
- Plug NU de USB-stekker, van de printer, in de computer/laptop en start de computer/laptop op ---> de printer nog NIET inschakelen!!;
- Schakel Nu de printer pas in (na het heropstarten);
- Bij de melding 'printer configureren' doe je dit: (aanklikken) en dan de handelingen uitvoeren zoals je ziet op het schermafdruk ...

Lukt dat? Succes.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/19, 20:42:56 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: HP 5610 drukt alleen A5 af ondanks dat alles in afdrukvoorbeeld ok is.
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/20, 11:56:03 »
Hoi Spievensterke, het is opgelost !! Dankzij jouw tip kwam ik op het juiste spoor. Wat bleek, en dat heeft me wat uitpuzzelen gekost..jonge jonge, 1 verkeerde instelling.Pffff! Ben gegaan naar instellingen en systeembeheer-de printer aanklikken-op eigenschappen klikken- en dan op afdrukopties. En bij "oriëntatie"stond hij op automatisch en dat was de fout. Deze op "staand ( geen draaiing)"gezet en verderop "pagina's op 1. En dat was het eindelijk. Nu print hij weer keurig een gewoon a4-tje af. Dat is toch maar het voordeel van dit forum. Soms lukt iets niet en dan kan een klein beetje hulp heel wat goed doen. Nogmaals dank!
Goese Duikertje.