Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Kan ubuntu 10.10 niet installeren  (gelezen 2662 keer)

[Opgelost] Kan ubuntu 10.10 niet installeren
« Gepost op: 2011/01/08, 10:48:37 »
Hoi

Zoals topic al doet vermoeden is er een serieus probleem en ik kom er niet uit.
het volgende is het geval ubuntu heeft altijd perfect gedraaid, na een hoop test werk wou ik een schone installatie hebben en ben over nieuw begonnen.
Nu zit ik echter met het probleem dat wat ik ook probeer de installatie niet wil doorlopen en blijft hangen in het laatste scherm van de installatie.
(het scherm waar naam, gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld moet worden) hier is de button "vooruit" niet highlighted en kan dus niet verder.

Heb al van alles geprobeerd zelfs de schijf helemaal opnieuw ingedeeld met verschillende en meerdere partities maar niks helpt.
Heeft iemand een idee wat er fout zou kunnen gaan en hoe dit op te lossen is.

ps
als ik windows installeer dan gaat dat goed, echter als ik dan weer opnieuw begin met ubuntu dan is er weer het zelfde probleem.

Mvg

Peter

Moderator edit: topictitel ingekort
« Laatst bewerkt op: 2011/01/08, 16:54:21 door theflyingdutchman »

Offline heir4c

  • Lid
Re: Kan ubuntu 10.10 niet installeren Ben al dagen bezig Word er gek van
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/08, 11:05:15 »
Even ter controle:
Heb je de .iso als 'image' gebrand? (en dus NIET als 'data')
En ben je niets vergeten in te vullen in de invoervelden? Normaal licht die knop niet op als je iets vergeten bent.

En heb je al de 10.04 LTS versie geprobeerd. Deze versie word langer ondersteund.

Alternatief:
Is het een cd/dvd: controleer de schijf eens op fouten. Dat doe je zo: Na het opstarten van de live-cd zie je een paars scherm met twee icoontjes onderaan. Klik hier snel een toets in en dan kom je in het 'oude' opstart menu.
Kies de taal en druk Enter.
Nu kan je in het menu kiezen voor het controleren van fouten op de cd. Doe dit even.

Na de controle kan je Even F3 drukken voor het instellen van je toetsenbord (bijv. als je een azerty bord hebt).
Klik ook op F6 en dan zie je staan: acpi=off (en nog enkele andere parameters) Vink deze ene aan door op Enter of op de spatie-toets de drukken.(er verschijnt een sterretje naast de parameter) Klik nu op ESC.
Start nu verder op door op Enter te drukken.

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

FrSu

  • Gast
Re: Kan ubuntu 10.10 niet installeren Ben al dagen bezig Word er gek van
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/08, 11:08:35 »
Weet niet welke versie je eerst wel werkend had, maar ik zou:

-1 de gebruikte versie eerst even opnieuw downloaden en branden en als dit niet wil,
-2 een andere ubuntu versie pakken,
-3 eventueel iets anders proberen dan ubuntu, mint bv.

Groet,
Frits

Edit: Was niet de eerste met een reactie :D
« Laatst bewerkt op: 2011/01/08, 11:10:51 door FrSu »

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Kan ubuntu 10.10 niet installeren Ben al dagen bezig Word er gek van
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/08, 11:45:58 »
Om een eventueel cd probleem uberhaupt te omzeilen kan je ook nog installeren vanaf een usb stick, die je kan maken met unetbootin bijvoorbeeld. Gaat meestal nog sneller ook, mits je mobo het ondersteunt natuurlijk....

Re: Kan ubuntu 10.10 niet installeren Ben al dagen bezig Word er gek van
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/08, 12:02:35 »
Even ter controle:
Heb je de .iso als 'image' gebrand? (en dus NIET als 'data')
En ben je niets vergeten in te vullen in de invoervelden? Normaal licht die knop niet op als je iets vergeten bent.



De iso is correct gebrand, deze cd is al eerder gebruikt voor een installatie.
Ook het installeren via usb stick levert het zelfde probleem op.
en ja alle velden zijn ingevuld.

Voor zover ik kan bedenken heeft het te maken met de MBR en de partities, echter weet ik niet precies wat voor partities er gemaakt moeten worden.
ik heb al geprobeerd om met behulp van een "dos opstart schijf" de schijf helemaal leeg te maken en deze vervolgens door ubuntu tte laten indelen ook dit heeft helaas geen effect.

wat wel vreemd is, is dat via Gparted partitiebewerker ik een andere schijf ruimte krijg te zien dan waneer ik die via de disk utility doe (deze geeft overigens de zelfde waarde aan als de dos partitite bewerker en de bios)

FrSu

  • Gast
Re: Kan ubuntu 10.10 niet installeren Ben al dagen bezig Word er gek van
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/08, 12:56:03 »
Je kunt de Windows schijf erin stoppen, kiezen voor Repair en dan een Fix Boot en Fix MBR doen. Dan heb je in elk geval dat weer in orde. Staat XP er nog op? Het is wel belangrijk dat hier even te melden, we weten anders niet wat je uitgangspositie is: Dualboot of alleen Ubuntu etc.

Daarna een Live CD opstarten, met G-Parted de "oude" Linux verhalen verwijderen, zodat je naast je Windows partitie "unallocated" ruimte overhoudt.

Dan zou een installatie een fluitje van een cent moeten zijn.

Offline jolo

  • Lid
Re: Kan ubuntu 10.10 niet installeren Ben al dagen bezig Word er gek van
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/08, 13:05:43 »
dat bijv. je naam niet met een hoofdletter mag?
Je hebt het hier neem ik aan over de gebruikersnaam. Want je eigen voor- en achternaam op het eerste regel, mogen wel met hoofdletters beginnen. Overigens als er iets fout is ingevuld verschijnt niet het groene vinkje, maar een melding in het rood wat je fout gedaan hebt.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Kan ubuntu 10.10 niet installeren Ben al dagen bezig Word er gek van
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/08, 13:09:41 »
dat bijv. je naam niet met een hoofdletter mag? Misschien stom dat ik het zeg, maar je weet maar nooit.


T IS NIET TE GELOVEN maar de naam beginnend met een  Hoofdletter was dus het probleem.

ik ben weer een blij man.

THX

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: [Opgelost] Kan ubuntu 10.10 niet installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/08, 17:14:56 »
ik ben weer een blij man.
Tegen Femke ? :lol:
Fijn dat je geholpen bent, mocht je nog vragen hebben, dan weet je het forum te vinden.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jolo

  • Lid
Re: [Opgelost] Kan ubuntu 10.10 niet installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/09, 09:19:36 »
Je hebt het hier neem ik aan over de gebruikersnaam. Want je eigen voor- en achternaam op het eerste regel, mogen wel met hoofdletters beginnen. Overigens als er iets fout is ingevuld verschijnt niet het groene vinkje, maar een melding in het rood wat je fout gedaan hebt.
Dan heb ik me hierin vergist. Ik dacht dat Ubuntu 10.10 die rode melding al had, als je iets fout invult. Maar is dit nieuw voor de in april te verwachten Ubuntu 11.04. Zie onderstaande afbeelding, waarin ik mijn gebruikersnaam met een hoofdletter heb getypt, in de Ubuntu daily build van 8 januari 2011.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline heir4c

  • Lid
Re: [Opgelost] Kan ubuntu 10.10 niet installeren
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/09, 13:20:23 »
Waarschijnlijk zal dat iets nieuws zijn. Nog niet gezien.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu