Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox zonder verplichte zoekmachine.  (gelezen 440 keer)

Firefox zonder verplichte zoekmachine.
« Gepost op: 2018/06/04, 12:25:27 »
Gebruik graag Firefox maar zonder verplichte zoekmachine.
Na een update gaat dit lastig, je moet er nu eentje kiezen.
Die zoekmachines zijn er niet om mij te helpen maar om data over mij te verzamelen.
Als ik iets wil zoeken regel ik dat zelf wel (-; .
Je kunt de verplichte zoekmachine - die je nog wel zelf mag kiezen - op de volgende wijze tijdelijk aanpassen.
Type in een leeg tapblad: about:config
Zoek dan naar: PlaceHolderName en vervang de naam van de zoekmachine door een fake naam.
Sluit de browser af en start hem opnieuw en u ziet uw fake zoekmachine in het navigatie veld staan.
Helaas maar 1 X.
Is er een betere oplossing.
Groet, Herman

Offline rico70

  • Lid
Re: Firefox zonder verplichte zoekmachine.
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/04, 12:35:02 »
DuckDuckGo of StartPage gebruiken. En er zijn er vast nog veel meer die geen data verzamelen

Re: Firefox zonder verplichte zoekmachine.
« Reactie #2 Gepost op: 2018/06/04, 12:39:56 »
Ik ben zeer tevreden over StartPage.

Re: Firefox zonder verplichte zoekmachine.
« Reactie #3 Gepost op: 2018/06/04, 12:46:27 »
Ik snap je probleem niet zo goed:
- De startpagina kun je instellen met elke gewenste zoekpagina.
- Het zoekvak kun je zelf uitbreiden via: http://mycroftproject.com/
- Vervolgens kun je elke gewenste zoekboer als standaard instellen via: about:preferences#search

Re: Firefox zonder verplichte zoekmachine.
« Reactie #4 Gepost op: 2018/06/04, 14:53:32 »
Ik snap je probleem niet zo goed:
(....)
- Vervolgens kun je elke gewenste zoekboer als standaard instellen via: about:preferences#search

En de overigen ongewenste verwijderen.

Menu -> Bewerken -> Voorkeuren ->
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Firefox zonder verplichte zoekmachine.
« Reactie #5 Gepost op: 2018/06/04, 15:45:05 »
@ Rico70 Dat lijkt idd zo, maar ik wil niet ongevraagd interventie van een zoekmachine. Ken jij hun verdienmodel? Goeiigheid???

@ Nick Lamar, klopt maar dat was niet mijn verzoek.

@VuurVosje, ik heb zoekmachines in de tapbladen dat vind ik genoeg. Ik wil geen ongevraagde interventie.

@ partyrabbit, ik wil juist geen standaardzoekmachine die zich ongevraagd in het navigatie veld plaatst. Probeer de laatste zoekmachine maar te verwijderen, dat gaat niet lukken en dat is mijn probleem.
Er blijft altijd een zoekmachine zich met je bemoeien en dat hoef ik niet. Het doel is gewoon data verzamelen.

Groet, Herman

Re: Firefox zonder verplichte zoekmachine.
« Reactie #6 Gepost op: 2018/06/04, 16:32:33 »
@ partyrabbit, ik wil juist geen standaardzoekmachine die zich ongevraagd in het navigatie veld plaatst. Probeer de laatste zoekmachine maar te verwijderen, dat gaat niet lukken en dat is mijn probleem.

Groet, Herman

Sorry, ik begreep je niet helemaal goed inderdaad. Ik dacht dat je die specifieke zoek-addons bedoelde.

Voor die zoekfuncties.
Dan gebruik je die zoekfunctie toch gewoon niet? Nadat je een "niet info verzamelaar" over laat welke al genoemd zijn (duckduckgo :ẗhumbsup: ).
En hoe wil je zonder zoekmachine informatie zoeken? Zonder zoekfunctie is het internet onbegonnen werk (duckduckgo :ẗhumbsup: ).
Goede scriptblockers doen ook wonderen. En uiteindelijk zal informatievergaring toch niet volledig tegengehouden kunnen worden (anders wordt je wel gefilmt op de weg en wordt je via je pinpas en mobiele telefoon gevolgd).
« Laatst bewerkt op: 2018/06/04, 16:34:18 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Firefox zonder verplichte zoekmachine.
« Reactie #7 Gepost op: 2018/06/04, 16:34:12 »
I rest my case....  :rolleyes: