Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tips en gelijk doen na installatie  (gelezen 745 keer)

Tips en gelijk doen na installatie
« Gepost op: 2013/07/06, 12:30:47 »
Beste Ubuntu fans,

Ik vraag me af waarom er een deel van de 'gelijk doen na installatie" tips niet voor
een deel al automatisch wordt ingesteld op een gemiddelde?

Bijvoorbeeld de Swapp die staat op 60 in begin stand, waarom niet gelijk op10 oid.
en de firewall, gelijk aan zetten, en de instellingen van de pakketbronnen ik denk dan
dat vinkje bij broncode die moet al uitstaan in eerste instantie. Enz. Het zou wel een DVD in plaats van
een CD worden, maar het zou een hoop tijd schelen.

Voor de duidelijkheid dit is bedoeld als positieve kritiek. Want het systeem werkt naar grote
tevredenheid.

vriendelijke groet, Emiel

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tips en gelijk doen na installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/06, 12:39:23 »
Beste Ubuntu fans,

Ik vraag me af waarom er een deel van de 'gelijk doen na installatie" tips niet voor
een deel al automatisch wordt ingesteld op een gemiddelde?

Bijvoorbeeld de Swapp die staat op 60 in begin stand, waarom niet gelijk op10 oid.
en de firewall, gelijk aan zetten, en de instellingen van de pakketbronnen ik denk dan
dat vinkje bij broncode die moet al uitstaan in eerste instantie. Enz. Het zou wel een DVD in plaats van
een CD worden, maar het zou een hoop tijd schelen.

Voor de duidelijkheid dit is bedoeld als positieve kritiek. Want het systeem werkt naar grote
tevredenheid.

vriendelijke groet, Emiel
Goeie vraag.... Als ik zelf een distro zou bouwen, dan zou ik het wel weten.  :P

Maar de meningen van de ontwikkelaars zijn verdeeld, en tja..... elk besturingssysteem ter wereld heeft een "eerste poetsbeurt" nodig na installatie, zelfs Linux Mint. Dat zal nooit veranderen, denk ik.  :)

Re: Tips en gelijk doen na installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/06, 13:06:17 »
Omdat 60 naar 10 geen nut heeft bij Ubuntu. Het wordt er iets sneller door maar dat merk je doorgaans nauwelijks. Op oude computers daarentegen helpt het een hoop, maar voor die computers is bijv. Xubuntu meer geschikt. Voor Xubuntu zou ik inderdaad standaard 10 aanraden.

En die pakketbronnen? Tja, die broncode staat maar half aangevinkt en met een normale internetsnelheid is het nauwelijks langer om dat erbij te downloaden. Van mij mag het ook wel standaard uit hoor, maar of het veel nut heeft met de internetsnelheden van vandaag de dag, dat moet eerst maar bewezen worden vind ik :)

Firewall standaard aan ben ik wel voorstander van.

Re: Tips en gelijk doen na installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/06, 13:27:00 »
Ik vind de direct doen niet vreemd. Koop eens een computer zonder OS, met dan Windows er bij. Windows doet het ook niet out-of-the box helemaal soepel. Alhoewel de drivers vaak het meeste helpt, wordt regelmatig het gebruikersaccountbeheer uit gezet zodat je geen meldingen meer krijgt van accepteren of weigeren als je iets installeert (vergelijkbaar met het invoeren van het administrator wachtwoord op Linux). Vaak komt Windows mee geleverd en dan zijn deze dingen al gedaan, zodat men meteen kan beginnen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit