Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jaunty slaat vast.  (gelezen 720 keer)

Jaunty slaat vast.
« Gepost op: 2009/06/12, 20:03:47 »
Het is mij vandaag al een paar maal gebeurd dat Jaunty vast slaat. Als je de computer een tijdje niet gebruikt, verschijnt eerst de screensaver. Na verloop van tijd houdt ook die ermee op en blijft het scherm zwart. Als je daarna op de spatiebalk tikt om de computer weer "wakker" te maken, blijkt hij vast te zitten en moet je hem eerst afzetten door de aan/uit knop een paar tellen ingedrukt te houden. Iets loopt dus niet helemaal gesmeerd. Weet iemand wat?

Offline lizardman

  • Lid
Re: Jaunty slaat vast.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/12, 20:48:56 »
Hm, mijn  Jaunty bevriest heel soms ook helemaal en is dan ook niet meer met ssh te bereiken. Maar ik weet waar het van komt: ik heb een Intel GMA950 grafische kaart en ik heb de "UXA methode" toegepast.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Tom

  • Lid
Re: Jaunty slaat vast.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/12, 22:02:03 »
Ik heb het een enkele keer als ik Open Office opstart.
Moet ik ook heel kort ligt drukken op de aan/uit knop en krijg ik de keuze voor herstart.
Daarna is het gedaan. :)
In de auth log staat dan error screensaver bla bla.
Oorzaak geen idee.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Jaunty slaat vast.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/12, 23:02:22 »
Via Lizardman ben ik op deze pagina uitgekomen:  https://wiki.ubuntu.com/ReinhardTartler/X/RevertingIntelDriverTo2.4  . Ik heb de falende Jaunty driver dus ingewisseld voor de aloude Intrepid driver. Voorlopig gaat het goed. Mochten er zich toch problemen voordoen, dan zal ik die hier melden.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Jaunty slaat vast.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/13, 07:19:35 »
Ik had dat probleem ook met mijn NVidiakaart.

Mijn oplossing was het terugdraaien van de 180-driver naar de 173-driver in Systeem->Beheer->Hardwarestuurprogramma's.

Re: Jaunty slaat vast.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/13, 11:29:15 »
De operatie die ik aan de hand van de tip van Lizardman uitgevoerd heb, komt volgens mij op hetzelfde neer. Gevolg is wel dat ik bij het updaten een venster krijg met de mededeling: Kan niet alle pakketbronindices downloaden. En in het binnenvenster de tekst:
Ophalen van http://archive.canonical.com/ubuntu/dists/Jaunty/partner/source/Sources 404 Not Found is mislukt
Ophalen van sommige indexbestanden is mislukt, deze zijn of genegeerd, of er zijn oudere versies van gebruikt.
Als een onderdeel teruggezet is naar een oudere versie, dan zou dit moeten kloppen.