Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instellingen Rhythmbox overzetten [Opgelost]  (gelezen 625 keer)

Instellingen Rhythmbox overzetten [Opgelost]
« Gepost op: 2011/03/04, 22:53:59 »
Ik maak veek gebruik van Rhythmbox, ook om naar de radio te luisteren. Is er een makkelijke manier om al mijn radiostreams (de instellingen) van Rhythmbox op mijn PC over te zetten naar Rhythmbox op mijn laptop?
« Laatst bewerkt op: 2011/03/05, 13:03:50 door cothedo »

Re: Instellingen Rhythmbox overzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/05, 09:11:31 »
Je zou zeggen de rhythmbox map uit je homefolder kopieren maar zo makkelijk lijkt het toch niet. De map zit in je home/naam onder .local/share/rhythmbox. Ik zie echter niet meteen welk bestandje je dan zou moeten kopieren. Waarschijnlijk staat die informatie in rhythmdb.xml, maar dat is je hele library. Ik zie nu dat inderdaad daar je eigen toegevoegde radiostreams ook tussenstaan. Ben bang dat als je dat bestand vervangt op je laptop dat je library daar dan niet meer werkt. Je zou het wel kunnen proberen door eerst op je laptop rhythmdb.xml te hernoemen naar bijv. rhythmdb_bak.xml en dan rhythmdb van je PC overbrengen. Gaat het mis kun je die weer weghalen en je oude DB terugzetten. Makkelijker is misschien om de XML-file zelf aan te passen. Zie dat radiostations als volgt worden opgeslagen, dit voorbeeld is Radio1:

<entry type="iradio">
<title>Radio1 Nederland</title>
<genre>Talk</genre>
<artist/>
<album/>
<location>http://shoutcast.omroep.nl:8100</location>
<play-count>6</play-count>
<last-played>1298721223</last-played>
<bitrate>192</bitrate>
<date>0</date>
<mimetype>application/octet-stream</mimetype>
</entry>

Zo zou je dus ook jouw streams kunnen opzoeken in je rhythmdb.xml op je PC, de goede tags uit het XML-bestand kopieren en naar je laptop brengen (dus in het XML-bestand daar plakken kan gewoon op het einde zolang het maar voor de afsluitende tag </rhythmdb> zit). De <entrtry type = "iradio"> objecten staan bij mij allemaal op het einde van het bestand en allemaal bij elkaar. Je hoeft ze dus niet een voor een te gaan zoeken door het hele bestand heen.

Een XML-bestand kun je gewoon lezen met FireFox. Bewerken ervan kan met Geany, Gedit of eigenlijk elke tekstbewerker.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/05, 09:23:42 door erik1984 »