Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: automatisch firefex laten openen  (gelezen 1040 keer)

Offline Lutz

  • Lid
automatisch firefex laten openen
« Gepost op: 2012/08/15, 09:10:37 »
Ik wil het volgende doen: na het inloggen zal altijd firefox van zelf openen. Nu doet die dat niet, en firefox onthoud wel de laatst geopende website, maar hij opent met een fout waarschuwing.

Ik denk dat dat komt omdat ik een SSD heb en alle mogelijke beschermingsmaatregels, die ik in samenhang met ubuntu heb kunnen vinden, ben gevolgt, zoals ook geen cache toestaan.

Maar tenminste het automatisch openen zal moeten lukken, en dat krijg ik ook niet voor elkaar.

Re: automatisch firefex laten openen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/15, 10:08:00 »
Heb het nooit getest maar je zou FF kunnen opnemen in de opstarttoepassingen volgens mij, maar zoals ik al zei: nooit getest.

Die fout van FF, als dat het geval is, zou kunnen dat de netwerkmanager mogelijk niet actief is en zodoende een foutmelding gegeven wordt. Kan je die foutmelding eventueel posten in bijlage, of overtypen wat precies er als foutmelding wordt gegeven ?

Met die opstarttoepassingen zou het in principe moeten lukken om FF ineens actief te maken.

linkje om wat hulp:  http://ubuntuguide.net/how-to-show-all-startup-applications-in-ubuntu-12-04-lts
« Laatst bewerkt op: 2012/08/15, 10:40:43 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Lutz

  • Lid
Re: automatisch firefex laten openen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/15, 20:49:09 »
Ik probeer eerst het crashen van ff op te lossen. Ik heb 2 beeldschermen naast elkaar staan, maar het crashen heeft niets ermee te maken.

In de bijlage komt het fout. Ik heb voor het openen gewacht totdat er netwerk verbinding is. Dat duurt, ondanks bedraad, soms een paar seconden. Router draait al jaren zonder problemen.

Re: automatisch firefex laten openen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/16, 10:55:04 »
Wat ik heb kunnen uittesten op Kubuntu (Ubuntu zal ook wel lukken) is dat ja na het ontwaken vanuit de pauzestand (waar ook een inlog kan gevraagd worden) Firefox 'automatisch' paraat staat. Deze stand zou je eventueel eens kunnen uittesten met je computer.

Met een laptop is dat, meestal, geen probleem, met een volwaardige desktop zou je eerst even moeten testen of de pauzestand überhaupt werkt.

De pauzestand schrijft je actuele vensters en progjes weg vanuit het RAM-geheugen, en herneemt die met het ontwaken.

Het is het proberen waard denk ik.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline wowo

  • Lid
Re: automatisch firefex laten openen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/16, 12:25:49 »
Heb het nooit getest maar je zou FF kunnen opnemen in de opstarttoepassingen volgens mij, maar zoals ik al zei: nooit getest.
Op sommige pc's laat ik Firefox op deze manier automatisch bij het starten opstarten.
Dit werkt in ieder geval bij mijn gewoon zo.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Lutz

  • Lid
Re: automatisch firefex laten openen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/16, 18:49:38 »
Het standaard opstarten werkt op mijn 10.4 machine wel (dus mijn oude computer, die nu in het hokje staat). Maar er was nog een instelling met write through en write back, waaran ik heb moeten rommelen. Zal dat de oorzaak yijn, waarom het niet werkt?

Re: automatisch firefex laten openen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/17, 00:31:04 »
Heb het nooit getest maar je zou FF kunnen opnemen in de opstarttoepassingen volgens mij, maar zoals ik al zei: nooit getest.
Op sommige pc's laat ik Firefox op deze manier automatisch bij het starten opstarten.
Dit werkt in ieder geval bij mijn gewoon zo.
Bij mij werkt dit ook prima , ik laat zo ook automatisch Thunderbird opstarten.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.