Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: videokaart-welke kan ik het best nemen  (gelezen 2461 keer)

jeroens

  • Gast
videokaart-welke kan ik het best nemen
« Gepost op: 2007/12/17, 21:42:10 »
ik heb een pc met de volgende specs: 2,8 ghz intel celeron pentium 4
1gb ram geheugen, 250gb hdd , nu een onboard video en geluidskaart.
de videokaart is erg slecht nu wil ik voor max 90 euro een nieuwe waarmee games als company of heroes goed zou kunnen spelen, dus eentj die ook bij de rest van mijn pc past. heeft iemand mischien tips of advies voor me, want ik heb er erg weinig verstand van.
alvast bedankt.

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/17, 22:07:46 »
Koop altijd een NVIDIA kaart.

En wil je nieuwere games spelen spaar dan nog even door.

Beste keus is dan de 8800GT kaart.
of voor iets meer geld de 8800GTS wat een uitgeklede versie is van de 8800GTX die nog erg duur is.

Wil je nu die kaart hebben komt het goed uit want ze zijn uitverkocht dus kan je nog ff lekker sparen.
Nog een voordeel met wachten is dat de 9000 serie eraan komt, en wanneer die eenmaal uitgebracht worden dondert de prijs van de 8000 serie snel naar beneden.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/17, 22:15:41 »
Een Nvidia kaart doet het altijd goed in Gutsy of eigenlijk onder Ubuntu. Voor de prijzen moet je maar even op een side kijken van een computer leverancier of de plaatselijke computer leverancier.
Makkelijk met drivers ook.
Een ATI kan ook gaat alleen wat moeilijker wat drivers betreft. zie het forum

Met vriendelijke groet,

Gijs

Edit: Je was me voor Gandyman
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Mr_Incredible

  • Gast
videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/20, 22:14:14 »
Een 8800GTS met een 2,8 ghz intel celeron pentium 4? Is die CPU niet een erge bottelneck?
Zoveel monterlijke kracht van die GPU kan die CPU niet verwerken.

en lijkt me sterk dat je voor 90euro een 8800GTS kan kopen.

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/20, 22:33:45 »
Heb zelf van de week een 8400GS in de computer gezet. Nu ben ik geen gamer, dus deze kaart bevalt me prima (en is nog stil ook). Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om 2 monitoren aan te sluiten op de computer...
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/20, 23:43:18 »
Citaat van: Gandyman
Koop altijd een NVIDIA kaart.

En wil je nieuwere games spelen spaar dan nog even door.

Beste keus is dan de 8800GT kaart.
of voor iets meer geld de 8800GTS wat een uitgeklede versie is van de 8800GTX die nog erg duur is.

Wil je nu die kaart hebben komt het goed uit want ze zijn uitverkocht dus kan je nog ff lekker sparen.
Nog een voordeel met wachten is dat de 9000 serie eraan komt, en wanneer die eenmaal uitgebracht worden dondert de prijs van de 8000 serie snel naar beneden.
Als je voor de 8800GTS gaat zorg er dan voor dat je de G92 versie hebt met 512mb geheugen en niet degene met 640 of 320 mb want die zijn langzamer dan de 8800GT... Maar die haal je nooit voor 90 euro. Ook de 8400GS is geen goed idee voor als je wilt gamen. Een goede keus zou de 8600GT zijn. Ik weet uit ervaring dat je er CoH mee kan spelen.

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/21, 00:09:43 »
Citaat
Als je voor de 8800GTS gaat zorg er dan voor dat je de G92 versie hebt met 512mb geheugen en niet degene met 640 of 320 mb want die zijn langzamer dan de 8800GT...
Ik denk niet dat je dat kan zeggen over de versie met 640Mb geheugen.
BTW dit ligt er nog aan welk merk je neemt, want er zijn een boel afgekeurde GTX kaarten in omloop.

De GTS versie met 512 en 640 Mb geheugen worden atm niet meer geleverd omdat ze met de GTX kaarten blijven zitten.
En voor zover ik weet en getest heb en er getest is, is deze GTS versie vrijwel net zo snel als de GTX versie.
Buiten het uitgeklede geheugen.
En ze zijn sneller dan de GT versie.
Niet langzamer, of jij moet iets weten wat wij niet weten.

Nogmaals merk afhankelijk, want er zijn een aantal bagger kaarten in omloop gedumpt.

Ik heb ook niet gezegd dat hij die voor 90 euri kon kopen ??

Citaat
Wil je nu die kaart hebben komt het goed uit want ze zijn uitverkocht dus kan je nog ff lekker sparen.
@Mr_Incredible
Citaat
Een 8800GTS met een 2,8 ghz intel celeron pentium 4? Is die CPU niet een erge bottelneck?
Zoveel monterlijke kracht van die GPU kan die CPU niet verwerken.

en lijkt me sterk dat je voor 90euro een 8800GTS kan kopen.
Lezen mijn beste :P

En leg mij eens uit waarom een snelle GPU een CPU in de weg kan zitten ??
Volgens mij is de bedoeling van de GPU het werk uit handen te nemen van de CPU.
dus ???
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/21, 00:33:20 »
Citaat van: Gandyman
Citaat
Als je voor de 8800GTS gaat zorg er dan voor dat je de G92 versie hebt met 512mb geheugen en niet degene met 640 of 320 mb want die zijn langzamer dan de 8800GT...
Ik denk niet dat je dat kan zeggen over de versie met 640Mb geheugen.
BTW dit ligt er nog aan welk merk je neemt, want er zijn een boel afgekeurde GTX kaarten in omloop.

De GTS versie met 512 en 640 Mb geheugen worden atm niet meer geleverd omdat ze met de GTX kaarten blijven zitten.
En voor zover ik weet en getest heb en er getest is, is deze GTS versie vrijwel net zo snel als de GTX versie.
Buiten het uitgeklede geheugen.
En ze zijn sneller dan de GT versie.
Niet langzamer, of jij moet iets weten wat wij niet weten.

Nogmaals merk afhankelijk, want er zijn een aantal bagger kaarten in omloop gedumpt.

Ik heb ook niet gezegd dat hij die voor 90 euri kon kopen ??
De 640mb versie heeft maar 96 Stream processoren terwijl de 512mb versie, degene met de nieuwe G92 core er 128 heeft.
De 640 én 320mb versie van de 8800GTS zijn beide langzamer dan de 8800GT en die is weer langzamer dan de nieuwe G92 8800GTS met 512mb geheugen.

Citaat van: Gandyman
Citaat
Wil je nu die kaart hebben komt het goed uit want ze zijn uitverkocht dus kan je nog ff lekker sparen.
@Mr_Incredible
Citaat
Een 8800GTS met een 2,8 ghz intel celeron pentium 4? Is die CPU niet een erge bottelneck?
Zoveel monterlijke kracht van die GPU kan die CPU niet verwerken.

en lijkt me sterk dat je voor 90euro een 8800GTS kan kopen.
Lezen mijn beste :P

En leg mij eens uit waarom een snelle GPU een CPU in de weg kan zitten ??
Volgens mij is de bedoeling van de GPU het werk uit handen te nemen van de CPU.
dus ???
Ja maar dat betekent niet dat de cpu niks meer hoeft te doen. Ze hebben allebei eigen taken. De processor heeft, in het geval van een P4 icm 8800GT/GTS, meer tijd nodig voor zijn taken dan de grafische kaart. Dus de grafische kaart moet op de cpu wachten. De cpu is dus de bottleneck

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/21, 00:36:53 »
in elk geval nvidia die worden in ubuntu 7.10 goed herkend en je kan de drivers gebruiken die in ubuntu zitten, dan zit je niet te sukkelen met drivers . Maar voor 90 euro heb je wel nog niet veel van graffische kaarten als het voor te gamen is.
mischien een 8500gts

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/21, 03:51:46 »
Klopt dat je de 8800GTS 512 met G92 cipset moet hebben om over de specs te komen.
Echter de meeste kaarten verkrijgbaar zijn allemaal met de G80 chipset.
En de 8800GTS 320/640 werken toch echt op een 320-bit bus.

Die kaart waar jij het over heb is net ( 11 december) uitgekomen en bij Nvidia al weer van de lijst af gehaald.
Ze zitten nog met een hele bende voorraad GT kaarten en GTX en die moeten eerst verkocht worden.
Ze lopen atm helemaal te kloten want hier in NL is amper nog aan een GT of GTS kaart te komen, dus hoe ze dit verder onderbouwen zal me een raadsel wezen.

Dat over die CPU, wat je zij is wel interesant, en normaal gesproken zou dit ook waar zijn.
Maar de GPU draait tussen de 500 MHz en 575 MHz voor de verschillende kaarten.
Lijkt met sterk dat een P4 dit niet kan bij sloffen ???

Sterker nog, stel dat ?
Wat voor CPU heb je dan nodig voor een SLI opstelling met bijv. 2 GTS kaarten ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/21, 12:18:32 »
Citaat van: Gandyman
Klopt dat je de 8800GTS 512 met G92 cipset moet hebben om over de specs te komen.
Echter de meeste kaarten verkrijgbaar zijn allemaal met de G80 chipset.
En de 8800GTS 320/640 werken toch echt op een 320-bit bus.

Die kaart waar jij het over heb is net ( 11 december) uitgekomen en bij Nvidia al weer van de lijst af gehaald.
Ze zitten nog met een hele bende voorraad GT kaarten en GTX en die moeten eerst verkocht worden.
Ze lopen atm helemaal te kloten want hier in NL is amper nog aan een GT of GTS kaart te komen, dus hoe ze dit verder onderbouwen zal me een raadsel wezen.
Afgezien van 320-bit bus is die kaart op alle fronten langzamer. De nieuwe GTS verslaat de GTX met gemak. De oude GTS is slechter dan de nieuwe GT en GTS.

Citaat van: Gandyman
Dat over die CPU, wat je zij is wel interesant, en normaal gesproken zou dit ook waar zijn.
Maar de GPU draait tussen de 500 MHz en 575 MHz voor de verschillende kaarten.
Lijkt met sterk dat een P4 dit niet kan bij sloffen ???

Sterker nog, stel dat ?
Wat voor CPU heb je dan nodig voor een SLI opstelling met bijv. 2 GTS kaarten ??
Het gaat niet om de kloksnelheid. Grafische Kaarten hebben inderdaad een veel lagere kloksnelheid maar ze moeten ook hele andere dingen doen dan processoren. Een SLI opstelling met 2 GTSen(zowel oud als nieuw) heeft genoeg aan een E6600. Al zou je beter een E6750 kunnen halen dan, sneller en goedkoper:P

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/21, 12:55:11 »
Citaat
De nieuwe GTS verslaat de GTX met gemak.
En dit is mede de reden waarom iedereen met de GTX blijft zitten, en waaom die nieuwe GTS word achter gehouden.
Vrees zelfs dat ze de productie gaan stop zetten anders zitten ze met een miljoenen schade post van al die andere kaarten.

En kwa snelheid lukt het wel, maar vergeet ff die GTS met de G92 chipset, want die telt niet mee.

Vergelijkend tussen de oude 8800 GT en dan de nieuwe GTS+GTX met de G80 chipset maken die laatste veel mooiere plaatjes dan die oude GT.
En dat is ook wel wat waard.

Uiteindelijk word de snelheid alleen van belang zodra MS samen met de Game industrie weer gaat bepalen of je een supersnel systeem nodig hebt om hun Games te spelen.
Tot eer en glorie van hun kassa......

Schroef de game consoles maar open en kijk wat daar inzit aan hardware.
Steld nix voor in vergelijking met de gem. pc.
En toch maken ze mooiere plaatjes dan een 8800GT of de series ervoor.

Enkel en alleen omdat de software anders geschreven is.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #12 Gepost op: 2007/12/22, 00:14:21 »
Citaat van: Gandyman
Citaat
De nieuwe GTS verslaat de GTX met gemak.
En dit is mede de reden waarom iedereen met de GTX blijft zitten, en waaom die nieuwe GTS word achter gehouden.
Vrees zelfs dat ze de productie gaan stop zetten anders zitten ze met een miljoenen schade post van al die andere kaarten.

En kwa snelheid lukt het wel, maar vergeet ff die GTS met de G92 chipset, want die telt niet mee.

Vergelijkend tussen de oude 8800 GT en dan de nieuwe GTS+GTX met de G80 chipset maken die laatste veel mooiere plaatjes dan die oude GT.
En dat is ook wel wat waard.
Naar mijn weten is er geen "oude" 8800GT...
Citaat van: Gandyman
Uiteindelijk word de snelheid alleen van belang zodra MS samen met de Game industrie weer gaat bepalen of je een supersnel systeem nodig hebt om hun Games te spelen.
Tot eer en glorie van hun kassa......

Schroef de game consoles maar open en kijk wat daar inzit aan hardware.
Steld nix voor in vergelijking met de gem. pc.
En toch maken ze mooiere plaatjes dan een 8800GT of de series ervoor.

Enkel en alleen omdat de software anders geschreven is.
Ik speel ook meestal op mijn Wii....

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #13 Gepost op: 2007/12/22, 03:26:13 »
Dus de 8800 GT  is uitgekomen na de 8800 GTS en de 8800 GTX ??
Dacht dat die laatste 2 de nieuwste waren. ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #14 Gepost op: 2007/12/22, 10:17:03 »
Nee, dat was het vreemde. Nvida heeft eerst (meer dan een jaar geleden) de 8800GTS/GTX/Ultra uitgebracht. En ze hebben pas net de nieuwe 8800GT uitgebracht. De namen hadden ze anders moeten kiezen. De 8800GT had 8900GTS moeten in mijn ogen. Nu is het zo verwarrend...

Offline rja

  • Lid
videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #15 Gepost op: 2007/12/22, 10:46:55 »
Citaat van: Vintendo
Een goede keus zou de 8600GT zijn. Ik weet uit ervaring dat je er CoH mee kan spelen.
Die nVidia 8600 gt lijkt mij ook een goede keus.

Past ook binnen z'n budget, die staat voor 90 a 100 euro, op de tweakers.net pricewatch.

videokaart-welke kan ik het best nemen
« Reactie #16 Gepost op: 2007/12/22, 16:43:26 »
Hoi,

Ik heb over enkele dagen een Nvidia 8600GTS 512Mb aangekocht.
En die doet zijn werk heeeel goed ;-)

De 8800GT is op de moment de beste kaart op de markt.
Maar moet het altijd het non plus ultra zijn ??

Crysis op mijn 8600GTS draaid zonder moeite ;-)
( wel op een Intel Q6600 )

cu