Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox crasht bij bezoek forum  (gelezen 6661 keer)

Firefox crasht bij bezoek forum
« Gepost op: 2014/02/01, 12:50:16 »
Sinds vorige week krijg ik random crashes wanneer ik het forum bezoek. Soms gebeurt het niet, soms gebeurt het wel. Het is een beetje om het even. Ik heb het even in gdb gedraaid en ik krijg:

[New LWP 11317]
1390

Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
0x00007ffff430ed53 in ?? ()
(gdb)

Het probleem is vorige week, na het aangekondigde onderhoud, begonnen. Ik gebruik Firefox 26.0 Juist omdat het probleem begon na dat aangekondigde onderhoud plaats ik het hier i.p.v. in Ondersteuning.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/01, 12:55:44 »
Zelfde Firefox, nergens last van....

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/01, 13:41:33 »
Nee, heb ook nergens last van. Zowel op de desktop niet als op mijn laptop niet.
Is er iets mis met je computer, dat het toeval is dat het na het onderhoud is begonnen?

Nee, mijn laptop is in orde. Heb het ook kunnen reproduceren op een andere laptop. De ene draait Ubuntu 12.04, de andere Arch Linux.

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/01, 13:49:45 »
Welke FF add-ons heb je?

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/08, 23:39:36 »
Het gebeurt me ook bij FF zonder add-ons dus aan add-ons ligt het niet. Opvallend genoeg gebeurt het niet in Web (Epiphany, GNOME's webbrowser). Die gebruikt dan wel WebKit i.t.t. Firefox' Gecko... Maar aangezien ik dit *niet* ervaar op andere fora die SMF als forumsoftware gebruiken lijkt het me tóch ergens in de code van dit forum of iets met de forumserver te maken te hebben.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/09, 01:36:42 »
Start de browser eens vanuit de terminal en geef de foutmeldingen door. Kijk ook in ~/.xsession-errors voor evt. foutmeldingen.

Probeer het ook eens via een tijdelijk vers profiel, die kan je via de profile manager instellen.

Ik kan de crashes hier niet reproduceren, dus zonder fout- of logmeldingen kan ik hier niets mee.

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/09, 11:40:33 »
Output van de terminal staat al in de startpost. Moest het met gdb doen omdat de normale output niks anders zei dan "Segmentation fault". Vers profiel maakt geen verschil en het gebeurd dus alleen op dit forum en ook alleen in FF. Ik zal straks even in xsession-errors kijken.

Ik heb wel gemerkt dat de crash alleen gebeurd wanneer ik een achtergrondtabblad open (dus bijv. ik zit in Algemeen en met middelklik open ik de index van het forum in een achtergrondtabblad --> crash)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/09, 11:58:00 »
firefox -g -d gdbTis een gdb error.

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/09, 13:15:29 »
firefox -g -d gdbTis een gdb error.

Maar die GDB-output had ik al in de startpost gepost... zoals je daar ziet segfault FF als je een achtergrondtabblad opent van dit forum, zoals ik hierboven aangaf.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/09, 16:46:36 »
Er zijn een aantal zaken die ik niet helemaal begrijp:

Het probleem is vorige week, na het aangekondigde onderhoud, begonnen. Ik gebruik Firefox 26.0 Juist omdat het probleem begon na dat aangekondigde onderhoud plaats ik het hier i.p.v. in Ondersteuning.

Tijdens het onderhoud is er aan de server van Ubuntu NL niets veranderd. Er is alleen onderhoud gepleegd aan de VMware infra waar onze server bovenop draait. Er is bij dat onderhoud niets veranderd aan onze Ubuntu versie, Apache, het forum of wat dan ook.

Er zijn later wel updates geweest aan het forum en wat andere pakketten, maar toen had jij deze problemen al, dus zijn deze updates niet de oorzaak.

Verder zie ik in de access logs dat je Firefox 27 gebruikt volgens de useragent string. En dus niet versie 26 die in de pakketbronnen zit. Waar heb je Firefox dan wel vandaan? En heb je nog meer niet-standaard onderdelen of add-ons van Firefox in gebruik of instellingen veranderd?

Wat je in ieder geval wel kan proberen zijn de stappen op deze pagina: https://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-crashes-troubleshoot-prevent-and-get-help

En kijk ook eens rond in de about:support pagina. Met name de crash reports kunnen handig zijn.


Aangezien jij de enige bent die deze crashes meldt terwijl meer dan de helft van de bezoekers hier met Firefox komt denk ik dat het aan jouw installatie ligt en niet aan onze kant.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/09, 23:31:44 »
Ik heb ook FF 27. Ik gebruik 14.04. Wel, 't is te zeggen. Het is de eerste daily build (nog voor de eerste alfa) die verder upgedate is geweest. Zo ben ik tot FF27 gekomen. Als je echter de alfa (of een latere daily build) hebt dan krijg je slechts FF25 te zien.

Maar naast dat is een segmentation fout dat het (een) programma ruimte in de RAM gebruikt die gereserveerd is voor het systeem. Dus moet FF waarschijnlijk ergens een fout hebben. Alhoewel ik geen problemen heb met FF27.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #11 Gepost op: 2014/02/10, 01:40:47 »
@Johan: Ik gebruikte Firefox 26 toen ik deze bug meldde maar sinds *gisteren* ben ik overgestapt ben op 27 om te testen of dat de forumcrash oplost aangezien er, logischerwijs, bugs gefixt zijn in FF 27. Jij wil, logischerwijs, de oorzaak achterhalen en als het aan FF zou liggen dan zou misschien de nieuwste FF het kunnen oplossen. Zo gaat dat bij de Ubuntu-devs ook. "Je gebruikt nu de stabiele versie xyz maar gebeurt deze bug nog steeds in de nieuwere Ubuntu xyz? Probeer die eens te gebruiken."
Dus dat probeerde ik met FF: een nieuwere, stabiel verklaarde versie met bug fixes en daarom zit ik nu op 27, ondanks dat het het probleem niet oplost maar ik heb het geprobeerd.
Ik zei trouwens niet dat het expliciet aan het onderhoud van HCC/Ubuntu-NL lag, ik zei alleen dat het SINDSDIEN voorkomt. Ongeacht wat de oorzaak ook is. Sorry als dat niet duidelijk was.

Met een schoon profiel in 26 of 27 is de crash er nog steeds dus het ligt niet aan mijn add-ons.

Overigens, zoals ik al zei: bij andere SMF-fora heb ik geen last van crashes dus Joost mag weten wat het probleem dan is...
« Laatst bewerkt op: 2014/02/10, 01:50:30 door Vistaus »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #12 Gepost op: 2014/02/10, 08:11:19 »
Het is wel handig om te weten wat je precies gebruikt. Als een probleem zich alleen met een specifieke versie voordoet, of alleen als je een bepaalde instelling veranderd hebt, of een bepaalde add-on in gebruik is, enz... Je snapt het idee hopelijk wel.
Met verouderde of foutieve informatie is het lastig om te bepalen waar het probleem zit.


Ik zit al enkele dagen met Firefox op het forum en ervaar geen problemen. Ik kan je dus niet verder helpen met dit probleem. Met de linkjes die ik eerder gaf kan je het hopelijk zelf opsporen.

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #13 Gepost op: 2014/02/10, 11:47:29 »
Ik gebruikte FF26 op Arch Linux en Bodhi Linux/Ubuntu 12.04 en nu dus FF27. Dat is mijn configuratie. Verder geen gekke dingen. Wel wat add-ons, maar nogmaals: met een schoon profiel is de crash er ook dus het ligt niet aan de add-ons. Ik heb inderdaad een paar instellinkjes veranderd maar die waren maanden geleden al veranderd dus ook die veroorzaken het probleem niet. Die link van jou lost het probleem niet voor me op.

Maar heb je wel uitgeprobeerd waar het bij mij gebeurd? Een achtergrondtabblad openen? (dus bijv. Software&Configuratie gefocust en dan middels middelklik de index openen op een nieuw achtergrondtabblad) Daar gebeurt bij mij dus de crash...

een beetje minder ad-hoc van zowel jou kant als mijn kant is misschien ook wel op zijn plaats want ik voel me niet echt serieus genomen...
« Laatst bewerkt op: 2014/02/10, 11:52:34 door Vistaus »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #14 Gepost op: 2014/02/10, 19:00:36 »
.......... (dus bijv. Software&Configuratie gefocust en dan middels middelklik de index openen op een nieuw achtergrondtabblad) Daar gebeurt bij mij dus de crash...

Heb dit net uitgeprobeerd: geen crash........... (Ubuntu 12.04, Firefox 26.0, add-ons Adblock Plus, BetterPrivacy, Ghostery, NoScript (uitgeschakeld op dit forum) en Ubuntu Firefox Modifications (zou toch weleens willen weten waar deze voor nodig is).


Edit: oja, heb een behoorlijk getweakte Firefox. 8-)
« Laatst bewerkt op: 2014/02/10, 19:02:30 door Mikkel »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #15 Gepost op: 2014/02/10, 19:56:38 »
@Vistaus:
Een link op de achtergrond openen zoals jij beschrijft heb ik geprobeerd en dat werkt hier zonder problemen.

Voor Arch zou het aan de Nvidia driver kunnen liggen: https://bugs.archlinux.org/task/38085

Het enige wat ik nog kan bedenken is een andere browser gebruiken. Je hebt alle debug opties uitgeprobeerd die hier staan maar die hebben niets opgeleverd. Ook het melden van een bug bij Mozilla of de crash reports na laten kijken door de ontwikkelaars hebben niet geholpen. Als zij het ook niet weten dan geef ik het ook op :)

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #16 Gepost op: 2014/02/10, 20:21:52 »
Sorry als het niet duidelijk was van andere posts op het forum maar ik heb een Lenovo Ideapad Yoga 13, deze heeft alleen een Intel HD4000-videokaart en geen andere. Dus aan nVidia ligt het niet.

Maar goed, jammer inderdaad, dan zal ik wel weer van Firefox switchen naar een andere browser. Bedankt voor je hulp enzo :)

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #17 Gepost op: 2014/05/04, 20:19:15 »
Het blijft toch vreemd. Ik had Firefox helemaal, incl. alle poespas en het verborgen mapje verwijdert met de komst van 28. Nu met 29 weer teruggegaan naar FF, volledig schoon profiel (had het verborgen mapje niet teruggezet) en de bug is nog steeds aanwezig... In elke andere browser, zowel op Linux als AmigaOS, geen enkel probleem. Alleen FF.

Achja, ik leer er maar mee leven dan...

Offline jolo

  • Lid
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #18 Gepost op: 2014/05/04, 21:13:56 »
  (…) het gebeurd dus alleen op dit forum en ook alleen in FF.
Dat zou best kunnen. Ikzelf had zoiets ongeveer één jaar geleden, op het inmiddels opgeheven computertotaal forum, in dit topic Firefox 15.0 crasht soms. Alleen had ik toen een informatiever crash rapport, van Firefox.
 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #19 Gepost op: 2014/05/04, 21:19:30 »
@jolo: Ah, dank! Ben ik dus niet helemaal de enige met een crashende FF (hetzij op een ander forum =D). Flash uitschakelen zie ik niet als de oplossing aangezien onze website en ons forum geen Flash gebruiken. Het is jammer dat FF zo weinig output geeft bij mij, zelfs met gdb :(

Offline jolo

  • Lid
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #20 Gepost op: 2014/05/05, 13:16:26 »
@Vistaus, dan zou je deze hyperlink nog kunnen checken Mozilla-crashreporter. De Mozilla Crash Report afbeelding daaruit, kreeg ik na het crashen van Firefox, te zien. Had je overigens al gecheckt in de map  ~/.mozilla/firefox/Crash Reports/
 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #21 Gepost op: 2014/05/05, 13:40:17 »
In de Crash Reports-map zie ik alleen:



en die bevatten geen info over de crash die ik ervaar :(

Offline jolo

  • Lid
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #22 Gepost op: 2014/05/05, 14:56:03 »
Ikzelf heb in Ubuntu 14.04 Firefox 29.0 in de map ~/.mozilla/firefox/Crash Reports/ alleen twee InstallTime bestanden. Vistaus, Wat staat er dan in die crashreporter.ini
Heeft die wel zoiets: [Crash Reporter] Enabled=1 

Als je in Firefox > Help > Firefox-statusrapport selecteert, staat daar dan (n)iets bij "laatste crash" en/of "crashes"?
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #23 Gepost op: 2014/05/05, 15:21:34 »
Die .ini had geen regel Enabled=1 - heb die toegevoegd, FF opnieuw gestart en opnieuw laten crashen maar geen rapport te zien in die map.

In Firefox Health Report staat er last crash en dan niks erachter.

Offline jolo

  • Lid
Re: Firefox crasht bij bezoek forum
« Reactie #24 Gepost op: 2014/05/05, 16:24:16 »
Vistaus, blijkbaar wordt de Firefox crash nergens geregistreerd. Als het Crash Report "dialog box" niet wil verschijnen, dan zou ik niet weten op welke wijze je bruikbare bug info, aan de Firefox ontwikkelaars kunt doorgeven.

Verder kom ik wel veel Firefox crash problemen tegen op Mozilla Support, maar lijken de meeste plaats te vinden in Windows. Zodat je dan waarschijnlijk niets heb, aan een eventuele gemelde oplossing/workaround daar.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM