Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thema's doortrekken naar standaard programma's  (gelezen 51131 keer)

Thema's doortrekken naar standaard programma's
« Gepost op: 2016/04/09, 21:58:46 »
Hallo,

Ik ben geen lid van de artgroep, maar ik heb wel een aantal ideetjes die wellicht bruikbaar zijn.
Het gaat om oogsnoep, dus de werking van het systeem is niet anders, maar is net wat fraaier qua afwerking.
Iemand die ooit in Ubuntu 3 terminals heeft geopend met HTOP Midnight Commander en de ALSA Mixer begrijpt denk ik wel dat alle 'kleurenpracht' pijnlijk voor de ogen is. Wanneer je dan ook nog eens Xchat opstart  dan is het feest helemaal compleet en is er geen groter contrast te verzinnen.
Aangezien Ubuntu 16.04 voor de deur staat is het misschien wel net zo leuk om met een paar kleine aanpassingen het net wat mooier te maken door een paar simpele ingrepen.  Door xinit te installeren kun je een .Xresources mergen met daarin een kleurenschema voor de terminal. Bij de normale Ubuntu zal dit als resultaat hebben dat je iets van paars/oranje/zwart/wit tinten zal zien bij bijvoorbeeld HTOP. Bij Xchat zou de colors.conf aangepast kunnen worden, zodat het ook wat oogvriendelijker is, en meer past bij de standaard thema en wallpaper. Ik wil best een voorzetje geven door de nieuwe Xubuntu te installeren en een screenshot te maken van wat ik ongeveer bedoel , maar ik weet ook niet of men er wel op zit te wachten en dat ik moeilijk doe, vandaar ook dit bericht.
 
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Thema's doortrekken naar standaard programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/09, 22:43:06 »
Ik heb hier maar een beetje verstand van en mijn ervaring is dat wanneer je kleurenschema's gaat wijzigen, dat ongeveer één versie-uitgave meegaat. Dus na zes maanden als er een nieuwe Ubuntu verschijnt, kun je weer opnieuw beginnen. Tenzij jij of iemand weerbarstiger methoden kent...

Re: Thema's doortrekken naar standaard programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/09, 22:53:45 »
Ik heb hier maar een beetje verstand van en mijn ervaring is dat wanneer je kleurenschema's gaat wijzigen, dat ongeveer één versie-uitgave meegaat. Dus na zes maanden als er een nieuwe Ubuntu verschijnt, kun je weer opnieuw beginnen. Tenzij jij of iemand weerbarstiger methoden kent...

Vandaar ook de keuze voor een LTS versie en volgens mij valt het wel mee met de veranderingen. Ubuntu is vanaf 10.04 niet veel veranderd qua kleur (standaard).
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint