Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: printer probleem  (gelezen 1056 keer)

Offline dirkds

  • Lid
printer probleem
« Gepost op: 2021/07/25, 17:14:39 »
Printer probleem met HP envy 4520   in Kubuntu 20.04 LTS
Printen uit verschillende toepassnigen gaat niet vb Office of Gwenview  De print word gereed gezet  maar niet uitgevoerd.
"Processing page 1 ...."  en er gebeurt niets
In Kubuntu 18.04 LTS  werkt het wel.     Natuurijk vervelend als ik telkens Ku18.04 moet opstarten om iets te printen

Wie weet raad  ????

Re: printer probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2021/07/28, 11:16:56 »
ik loop tegen bijna dezelfde problemen aan met de HP deskjet 2622
heel vervelend en erg lastig.
nu na XSane geinstaleerd  te hebben, doet deze wel wat ik wil, maar niet meer vanaf een tweede account of uit een andere, bv LibreOfice.
nu dus eea eerst opslaan als PDF en daarna uitprinten.

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: printer probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2021/07/31, 18:09:02 »
Zelf loop ik ook regelmatig tegen HP printerproblemen aan en soms zijn ze simpel op te lossen en soms ook niet. Het is mij opgevallen dat de oorzaak van een niet werkende of haperende HP printer vaak gelegen is in het ontbreken van de HP Plugin. Kijk hier eens (reactie #3 van emvedeesje) voor het installeren van de plugin : https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=109225.new#new. Wellicht dat na installatie van de plugin de printer naar behoren werkt. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis ;).

Offline Jenske

  • Lid
Re: printer probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2021/09/01, 11:56:21 »
Inderdaad irritant grote problemen met HP printers, zowel onder Linux (op een HP-computer !) als Windows.
Mijn oplossing: configureer de printer zodat die ook het Bonjour-protocol kan volgen, zoek bij "printers toevoegen" je printer met het Bonjour-protocol, geef die een duidelijke, andere naam, bv. "Jos van de Bonjour" en gebruik die in plaats van die lijst printers die wordt gevonden als je je printer aanzet.
Zéééééér frustrerend en als je wat gaat zoeken, kom je al snel vele mensen tegen die klagen over de frustrerende, onprofessionele aanpak van HP.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM