Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: uitpakken software  (gelezen 835 keer)

Offline dnalor37

  • Lid
uitpakken software
« Gepost op: 2009/12/09, 10:54:05 »
Ik ben geheel nieuw met het werken ubuntu
Ik heb de cd-rom ubuntu 9.10 desktop edition geinstalleerd.
Nu wil ik sofware erop bvb : gratis virusscanner, picasa en andere, ik kan ze wel donwloaden maar het uitpakken lukt mij niet.
Ik klik er dubbel op om uit te pakken maar het gaat niet.
kan iemand mij helpen met het probleem.
Ik heb uisluitend ubuntu op mijn computer.
bedankt bij voorbaat. :-[

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: uitpakken software
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/09, 11:04:19 »

Offline Tom

  • Lid
Re: uitpakken software
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/09, 11:04:19 »
Hoy welkom hier lees eens heel rustig onderstaande door dan zal U duidelijk zijn dat er zeer veel pakketten al in Uw ubuntu staan.

http://wiki.ubuntu-nl.org/WerkenMetUbuntu

Als U nog vragen heeft , dan stel ze maar. :D
Groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Icarus

  • Lid
Re: uitpakken software
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/09, 11:06:49 »
Een virusscanner heb je niet echt nodig voor Ubuntu aangezien er geen virussen geschreven zijn voor Linux. Wat het installeren van software betreft: zie Systeem/Hulp en Ondersteuning.

Software wordt bij voorkeur geinstalleerd door middel van Ubuntu Softwarecentrum en Synaptic Package Manager. Zorg ervoor dat bij Systeem/Softwarebronnen/Ubuntusoftware je alle vinkjes aan hebt staan (behalve broncode), want anders download je niks van het internet.

Veel succes met ubuntu.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: uitpakken software
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/09, 17:29:39 »
Een virusscanner heb je niet echt nodig voor Ubuntu aangezien er geen virussen geschreven zijn voor Linux. Wat het installeren van software betreft: zie Systeem/Hulp en Ondersteuning.

Software wordt bij voorkeur geinstalleerd door middel van Ubuntu Softwarecentrum en Synaptic Package Manager. Zorg ervoor dat bij Systeem/Softwarebronnen/Ubuntusoftware je alle vinkjes aan hebt staan (behalve broncode), want anders download je niks van het internet.

Veel succes met ubuntu.
Nee, zorgen dat je de cd niet als bron aangevinkt hebt staan. De rest staan laten zoals het standaard al staat, want anders krijg je updates erbij die nog in de test-fase zitten. Dat kan dus problemen veroorzaken en dus raadt ik het ten zeerste af aan beginners om alles aan te vinken.