Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie probleem 9.10 Input not supported  (gelezen 686 keer)

Offline nick2nick

  • Lid
Installatie probleem 9.10 Input not supported
« Gepost op: 2009/11/03, 11:20:56 »
Beste mensen,

Ik gebruik Ubuntu 9.04 op een partitie, nu wilde ik eerst 9.10 op een andere partitie installeren, maar ik krijg een ¨floating screen¨ met ¨Input not supported¨. Ik kan niks verder.
Iemand zei F6 en dan met de vesa driver starten. Die optie zie ik niet.
Verder helpt geen enkele andere mode.
Telkens kom ik uit bij ¨Input not supported¨.
Ik weet dat ik uiteindelijk NVIDIA-Linux-x86-190.42-pkg1.run wil gebruiken, deze heb ik al gedownload (via 9.04) en ik weet dat 9.10 dan goed opstart.

Ter info: Bij een upgrade naar 9.10 vanuit 9.04 loop je bij het herstarten tegen hetzelfde probleem aan.

Weet iemand hoe ik met gebruik making van de LifeCD van Ubuntu 9.10 tegelijkertijd NVIDIA*.run kan installeren?
Of toch op een andere wijze bij een clean install de grafische kaart aan de praat te krijgen?


Nick

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Installatie probleem 9.10 Input not supported
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 11:22:19 »
spraken wij elkaar niet in Ede buiten tijdens het roken ;)

foutje mijnerzijds, hij staat niet onder f6 maar onder f4 bij grafische veilige mode.

probeer het daar eens mee.

Offline nick2nick

  • Lid
Re: Installatie probleem 9.10 Input not supported
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 12:10:55 »
Klopt, ik was in Ede bij een ander congres. Leuk toeval.
Ik herinner me jullie nog. Sprak ik met jou later ook nog aan een tafel met een nieuwe Ubuntu gebruiker?

Ik bedoelde in navolging van jouw foutje ook F4.
Maar zoals in mijn vraag vermeld, geen enkele ¨mode, modi¨ werkt, ook de grafische veilige mode niet.
Ik weet dat er meer mensen zijn die hier tegen aan lopen.
Ik zou zelf toch het liefst uitvissen hoe ik vanuit de LifeCD, of het aanmaken van een eigen distro de driver NVIDIA*.run kan installeren.
Bij de upgrade van 9.04 naar 9.10 kon ik niet meer opstarten (¨Input not supported¨)
Overigens heb ik 9.10 wel aan de praat. Ik heb 9.04 opnieuw geinstalleerd op een andere partitie en NVIDIA*.run naar de home dir van 9.10 gekopieerd. Dan 9.10 in recovery starten en vervolgens:

chmod 777 NVIDIA-Linux-x86-190.42-pkg1.run
sudo ./NVIDIA-Linux-x86-190.42-pkg1.run

Eigenlijk wil ik vanuit de LifeCd 9.10 direct naar het Grub scherm, maar dat lukt niet, of dat kan niet.
Zie hieronder uit een ander Topic:

Similar update experience: got flashing text login screen on tty1 with normal bootup--no way to log in since most keystrokes did not register.
tty2 - 6 had the same flashing.
tty7 was blank. With either "recovery mode" option, got to login but startx gave "screen not found" error, among others.
With the guidance of other posts here, I am now writing from a working 9.10 system.
Yeah! Since my network connection was working and I apparently needed the latest nVidia driver, I did the following:
1. Hit ESC after the BIOS loads (at the grub screen).
2. Select the "recovery mode" with the later kernel: 2.6.31-14. (The other choice I had was 2.6.28-16.)
3. Login
4. Pray that ftp will work and you can download from nVidia's site--necessary step! don't skip!
5. ftp
6. open download.nvidia.com
7. for username, use: guest
8. for password, just press <Enter>
9. cd XFree86
10. cd Linux-x86
11. cd 190.42
12. binary
13. get NVIDIA-Linux-x86-190.42-pkg1.run  and wait for it to download; took about a minute for me
14. bye
15. chmod 777 NVIDIA*
16. sudo ./NVIDIA*.run
17. Follow instructions in nVidia installation. Remember to choose Yes when it asks if you want to replace current X config options.
18. reboot
19. Praise God with a prayer of thanksgiving when it works, and add a prayer of thanks for the Ubuntu community.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Installatie probleem 9.10 Input not supported
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/03, 12:16:03 »
nee binnen heb ik je niet meer gesproken,,daar was ik druk met andere machine's,,

maar ik meen me te herrineren dat je een nogal exclusieve machine had en dat het daarop waarschijnlijk vastliep,
maar je hebt nu dus wel 9.10 aan de babbel maar je wilt nog de nieuwe grub2 [1,97beta] geinstalleerd hebben?

ik zou er nog even mee wachten nu je nog de zeer stabiele grub1,5 hebt, er komen nog regelmatig updates binnen van grub2.
kan je toch niet wachten kijk eens of je hiermee verder komt:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2

maar leuk je ook op het forum te zien,
en vergeet zaterdag het clubje in apeldoorn niet als je nog zin hebt ;)

Offline nick2nick

  • Lid
Re: Installatie probleem 9.10 Input not supported
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/03, 12:26:05 »
Ok, nu zie ik je voor me, er stonden een paar mensen buiten te paffen.
Zaterdag kan ik soms. Vergeet ik niet.

Ik zoek trouwens nog steeds antwoord op mijn oorspronkelijke vraag.
Ik doe op het moment niets met 9.10
Ik wil een clean install doen op een partitie (zonder internet verbinding) en dat lukt dus voorlopig niet.