Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/  (gelezen 11117 keer)

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Gepost op: 2008/01/03, 11:11:41 »
Beste mensen,

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen ;)

Zou de pagina: http://www.ubuntu-nl.org/desktop/ wat aangepast kunnen worden?

Kijk als ik reclame voor Ubuntu probeer te maken, wijs ik mensen vaak door naar deze pagina, ze kunnen daar lezen wat Ubuntu is.

Maar toch vind ik dat deze pagina wel wat aantrekkelijker kan. Onder andere met wat nieuwere aantrekkelijker screenshots met bijvoorbeeld Compiz in actie.
En er mogen wel wat meer voordelen van Ubuntu genoemd worden zoals de veiligheid mbt virussen.

De pagina moet naar mijn menig meer ingericht worden als reclamemiddel, het moet mensen aansteken om Ubuntu eens te proberen. Je kan mensen dan ook in advertenties en dergelijke op deze pagina wijzen.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

MVG,
Leendert

Offline ubby

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/03, 12:15:26 »
Nu je het zo zegt, ik had er nog niet eens naar gekeken:-)
Maar het kan wel wat aantrekkelijker net zoals http://www.apple.com/nl/macosx/features/ bijvoorbeeld.

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/03, 13:26:17 »
Dat ziet er inderdaad wel veel beter uit.

Je moet het natuurlijk wel als een belangrijk visitekaartje zien. Grote kans dat als iemand van Ubuntu gehoord heeft dat hij eerst op deze pagina gaat kijken. Het moet dan wel een goede indruk maken ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/03, 13:38:59 »
De officiële site van Ubuntu is ook vrij sober hoor:
http://www.ubuntu.com/products/WhatIsUbuntu/desktopedition

Je hebt gelijk dat de sites van bijv. Vista en OS X veel flitsender zijn, maar ik weet niet of dat voor Ubuntu ook moet gaan gelden. Bij al die flitsende reclame sites moet ik vaak denken aan die Telsell reclames... "Is het niet geweldig Mike?"
De no-nonsense uitstraling zie ik dan veel liever.

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/03, 13:53:23 »
Oke, maar het mag wel wat flitsender dat dat het nu is. Het moet wel mensen over de streep kunnen trekken.
Dus meer positieve punten, een positiever en uitgebreider verhaal en wat mooie screenshots.

Offline Double12

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/03, 14:00:42 »
Wat mij mooi lijkt: screenshots met allemaal mooie achtergronden of dat je als demonstratie van compiz venster laat zien met allemaal mooie foto's erin. Zo'n hele mooie kleurige desktop met een foto uit de natuur ziet er altijd indrukwekkend uit:




en misschien zou het ook mooi zijn als bij een paar screenshots er een ander thema dan het human theme aan zou staan!!

Offline siegi

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/03, 14:02:37 »
Als je flitsende screenshots laat zien van compiz fusion, dan verwacht men dat men het ook kan gebruiken.
En dan komt een grote teleurstelling dat zijn videokaart het niet aan kan. (en wat dan nog erger zou zijn is dat zijn videokaart areo wel aan zou kunnen).

Ik vind het just works standpunt wel goed.

Offline Double12

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/03, 14:28:28 »
Citaat van: siegi
Als je flitsende screenshots laat zien van compiz fusion, dan verwacht men dat men het ook kan gebruiken.
En dan komt een grote teleurstelling dat zijn videokaart het niet aan kan. (en wat dan nog erger zou zijn is dat zijn videokaart areo wel aan zou kunnen).

Ik vind het just works standpunt wel goed.
Maar mooie achtergronden (zie vorige post) geven Ubuntu ook een mooie uitstraling, en zijn er toch makkelijk op te zetten voor gebruikers. Dat is denk ik dus een makkelijke manier om Ubuntu toch aantrekkelijk te maken.
Zoals bijv. mijn desktop: (je moet dan wel van auto's houden, en er is meer aan veranderd dan alleen de wallpaper)

Offline ubby

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/03, 14:42:01 »
Misschien is het dan ook handig om er bij te zetten welke systeem eisen er worden gesteld om Compiz-fusion te kunnen gebruiken.
Als het er maar mooi en professioneel uit ziet om het mensen aan te laten spreken.

Offline Double12

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/03, 14:51:05 »
Jah, en misschien moeten we ook gewoon weinig Compiz screenshots plaatsen, om geen valse verwachtingen te wekken en niet te gaan denken dat Compiz standaard staat ingesteld in Ubuntu.

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/03, 14:57:51 »
Gewoon een kort stukje over COMPIZ: wat het is, dat het niet bij alle videokaarten werkt, met een screenshot erbij ;)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/03, 15:07:33 »
We gaan er binnenkort eens over peinzen hoe we die pagina een beetje kunnen 'opfleuren'.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Double12

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/03, 15:14:12 »
Citaat van: profoX
We gaan er binnenkort eens over peinzen hoe we die pagina een beetje kunnen 'opfleuren'.
Met peinzen waren we nu al bezig, toch?

Offline ubby

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/03, 15:38:10 »
Ik denk dat Compiz-fusion wel een belangrijk detail is om mensen over te laten stappen.
Hierdoor laat je denk ik zien dat Ubuntu net zo'n modern besturingssysteem is Windows Vista en OSX.
Bij Microsoft staan ook voor Windows Vista de systeem eisen op de website alleen deze laten mensen schrikken:-).

Offline Double12

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/03, 15:47:19 »
Citaat van: ubby
Ik denk dat Compiz-fusion wel een belangrijk detail is om mensen over te laten stappen.
Hierdoor laat je denk ik zien dat Ubuntu net zo'n modern besturingssysteem is Windows Vista en OSX.
Bij Microsoft staan ook voor Windows Vista de systeem eisen op de website alleen deze laten mensen schrikken:-).
We kunne ook Xubuntu een iets prominentere plaats geven en daar de systeemeisen van opschrijven:
Citaat
Xubuntu: al vanaf 128 MB RAM

Offline ubby

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/03, 17:25:44 »
Of een verwijzing naar het lichtere Xubuntu.
Ik denk dat het grafische van Compiz-fusion juist het meeste gaat aanspreken.
Zijn de systeem eisen voor Compiz-fusion zo hoog?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #16 Gepost op: 2008/01/03, 18:20:37 »
Citaat van: ubby
Of een verwijzing naar het lichtere Xubuntu.
Ik denk dat het grafische van Compiz-fusion juist het meeste gaat aanspreken.
Zijn de systeem eisen voor Compiz-fusion zo hoog?
Nee, deze zijn helemaal niet hoog, ik draai ze op een 4-5 jaar oude laptop. Compiz draait hier super. Dat komt mede doordat de drivers voor oudere kaarten meer uitontwikkeld (ge reverse engineerd) zijn. Voor de nieuwe kaarten is dat anders, daarvoor hebben we gesloten drivers van ATI of NVidia zelf nodig. NVidia levert redelijk goede drivers, maar die van ATI zijn voor sommige (nieuwe) kaarten bagger. Daardoor kan het voorkomen dat Compiz op een gloednieuwe kaart niet draait, maar op eentje van een aantal jaar oud wel.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline ubby

  • Lid
Aanpassingen ubuntu-nl.org/desktop/
« Reactie #17 Gepost op: 2008/01/03, 19:17:09 »
Dan is Compiz-fusion zeker niet zwaar:-)
Ik heb zelf ook een van de nieuwere ATI kaarten maar was wel een hele klus om alles werkend te krijgen maar met hulp van een steunpunt is dit goed gelukt.