Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Correcties  (gelezen 5314 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
Correcties
« Gepost op: 2010/11/11, 23:06:46 »
Het is niet mijn bedoeling om te gaan vertalen. Maar ik zie toch vaak taal- en stijl-fouten in de teksten op de wiki.
Daar wil ik wel graag wat aan doen.
Ik heb een account aangemaakt en het lijkt alsof ik ingelogd raak.
Bovenaan staat:
Vastliggende pagina (grijs) Informatie Opzeggen Link toevoegen Bijlage Meer acties [Ruwe tekst] Uitvoeren
Volgens "Werken met de wiki" staat er in de regel na het aanmaken van het account op de plaats van "Vastliggende pagina" een nieuwe kreet: Bewerk Tekst. Ik zou daarop maar hoeven te klikken om het betreffende artikel te kunnen bewerken.
Niet dus, en daar zit precies mijn probleem. Er blijft gewoon "Vastliggende pagina" staan.
Ik hoop dat het duidelijk is. Doe ik toch iets fout of zo?
Graag advies.

Vr.groet, peter
« Laatst bewerkt op: 2010/11/11, 23:51:45 door Petervdw »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Correcties
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/12, 08:12:07 »
Kun je de link naar het betreffende artikel ook even geven? Ik ben bang dat je geen rechten hebt om dat artikel te bewerken :(

Verder hoort dit topic in het documentatieforum thuis, het documentatieteam is verantwoordelijk voor de wiki. Dus bij deze verplaats ik het.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Correcties
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/12, 10:26:58 »
Goedemorgen, Wazzzaaa (Ik was er met Wazzzaaa over in gesprek via PB, vandaar, maar dit is een algemeen draadje geworden begrijp ik, sorry)

Tja, dat zal het wel zijn, maar dat staat dan niet zo beschreven in "Werken met de wiki". Het leek me ook al te simpel, dat eigenlijk iedereen die inlogt, ook maar direct een tekst kan veranderen. Maar goed.
De link is:
http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop

Even terzijde: het account waarmee ik inlog op de wiki is toch een ander account als het forum account?

Vr.groet, peter
« Laatst bewerkt op: 2010/11/12, 15:49:07 door Petervdw »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Correcties
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/13, 12:12:33 »
Ja, je wiki account staat los van het forum account.

Helaas zijn nog niet alle pagina's door iedereen te wijzigen. Er is hier reeds melding van gemaakt, zie https://bugs.launchpad.net/ubuntu-nl-website/+bug/333921

De pagina http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop verwijst op dit moment naar http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktopMaverick.

Het is natuurlijk de bedoeling dat dit structureel wordt opgelost maar als je je wiki accountnaam doorgeeft kan ik je (via een omweg) toegang geven. Alle hulp is welkom!
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Correcties
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/16, 17:58:39 »
Even terzijde: het account waarmee ik inlog op de wiki is toch een ander account als het forum account?
Dat klopt. Je hebt voor beide een apart account nodig.


Tja, dat zal het wel zijn, maar dat staat dan niet zo beschreven in "Werken met de wiki". Het leek me ook al te simpel, dat eigenlijk iedereen die inlogt, ook maar direct een tekst kan veranderen. Maar goed.
De link is:
http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop
Bedankt voor de link. In principe is het toch echt onze bedoeling dat iedereen aanpassingen kan doen, en mag bijdragen. Echter is het technische nog niet mogelijk voor iedereen om OVERAL aanpassingen te doen. Als je een account aanmaakt kun je alleen aanpassingen doen in de pagina's die beginnen met http://wiki.ubuntu-nl.org/community . Dit probleem moet nog opgelost worden.

We zullen ervoor zorgen dat je rechten krijgt om het genoemde artikel aan te passen.

Is het verder wel duidelijk hoe je moet werken met de wiki? Je hoort nog van ons.

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Correcties
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/16, 22:15:26 »
Wazzzaaa

De zaak was even aan mijn aandacht ontsnapt, sorry.
Aan testcees een PB gestuurd en gevraagd om wat toelichting. Gaat helemaal goed komen.

Vr.groet, peter

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Correcties
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/16, 22:18:36 »
Als het goed is moet je de pagina nu kunnen wijzigen. Als je altijd eerst op "proeflezing" drukt voordat je op "Wijzigingen opslaan" drukt kan er weinig mis gaan. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Correcties
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/16, 23:02:19 »
testcees

Tja, inloggen lukt. Knop: Tekst bewerken werkt ook. Er verschijnt Include enz enz/InstallatiedesktopMaverick. Bij proeflezing verschijnt de tekst in de bekende wiki opmaak.
Maar hoe verder? Zie geen cursor, kan niet wijzigen. Stom misschien, maar misschien toch nog iets fout.

Vr.groet, peter

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Correcties
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/16, 23:23:25 »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Correcties
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/17, 00:22:25 »
testcees

Bedankt voor de snelle reactie. Maar het spijt mij zeer, na knop: "Bewerken (tekst)" verschijnt in een wit vlak: <<Include(InstallatieDesktopMaverick)>>  en dat was het dan. Geen tekst. Moet ik nog iets doen?
Er komt gewoon geen tekst. Paar keer geprobeerd. Proeflezing werkt wel. Moet ik iets aan de instellingen van Firefox wijzigen misschien. Kan wel gewoon op het forum en inloggen.
Ik waarschuwde je al, zoiets gaat bij mij altijd mis.

Geen paniek, maar de voorzitster van de waterschapsraad wil nu naar bed, dus morgen maar verder.

Vr.groet, peter

Nou moe, probeer ik het nog één keer, et voilà. Tekst in een soort editor formaat, goed te wijzigen, proeflezing geslaagd, en wijzigingen opgeslagen. Gelukt, morgen verder.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/17, 00:33:26 door Petervdw »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Correcties
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/17, 10:12:53 »
Hey, ik zie dat je je eerste wijziging hebt gedaan. Het is gelukt en het ziet er goed uit hoor.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Correcties
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/17, 10:30:46 »
Wazzzaaa,

Bedankt voor je berichtje.
Even voorzichtig met 2 correcties begonnen. Niet veel tijd vanmorgen vroeg, aanmaningen van de hoofdconductrice dreigden.
Geeft de burger moed.

Vr.groet, peter

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Correcties
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/17, 11:39:15 »
Ben er nu ook achter waarom ik gisteren na het inloggen en "bewerken (tekst)" geen tekst te zien kreeg.
Ik gebruikte niet de link zoals testcees aangaf, maar klikte op de wiki page de titel "installeren" aan. Beetje overheen gelezen. Zodra ik de volledige link aanklik gaat het wel goed.
Opgelost.

Vr.groet, peter

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Correcties
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/17, 12:50:20 »
http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen

Ongeveer 15e regel van boven: "Is dit niet aangegeven tijdens de installatie, dan kan dat met de volgende instructie alsnog:"   De instructie ontbreekt, of als er verband is met de volgende zin, dan staat hier de ":" een beetje raar.

Vr.groet, peter
 

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Correcties
« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/17, 13:08:06 »
De hele zin is
Citaat
Is hier een vinkje geplaatst, dan is het in de regel niet nodig een extra pakket te installeren voor multimedia ondersteuning. Is dit niet aangegeven tijdens de installatie, dan kan dat met de volgende instructie alsnog:
Eerlijk gezegd vind ik dit hele stukje een beetje onduidelijk.

Verder zie ik tussendoor soms staan "Ubuntu 10.10:". Zelf snap ik wel wat hiermee bedoeld wordt, maar ik vind het niet duidelijk genoeg uitgelegd. Want als je bijvoorbeeld dat vinkje aanzet tijdens installatie, hoef je na de installatie die restricted-extra's helemaal niet meer te installeren...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Correcties
« Reactie #15 Gepost op: 2010/11/17, 15:19:37 »
Wazzzaaa

Dat stukje zal ik nog eens bekijken. Maar je begrijpt mijn probleem: ik zou echt niet weten met welke instructie dat nu moest en wat daar ingevuld moet worden. Mijn kennis van Ubuntu is niet toereikend.

Vr.groet, peter

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Correcties
« Reactie #16 Gepost op: 2010/11/17, 15:29:01 »
Geen probleem, jij hebt dit gemeld en niemand verwacht dat jij dit ook gelijk duidelijker maakt.
Ik heb net in dit topic mijn bevinding erbij gezet, maar weet ook niet precies hoe het duidelijker moet. Wellicht kan de auteur (testcees?) van het artikel dit een keer duidelijker maken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Correcties
« Reactie #17 Gepost op: 2010/11/17, 19:56:10 »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Correcties
« Reactie #18 Gepost op: 2010/11/17, 19:59:46 »
Zeker!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!