Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CentOS kan geen verbinding maken met WiFi router.  (gelezen 434 keer)

Offline bart85

  • Lid
CentOS kan geen verbinding maken met WiFi router.
« Gepost op: 2015/03/31, 16:25:43 »
CentOS herkent de RTL8192CU driver voor de USB dongle niet. Handmatig met de cd installeren werkt niet.
lsmod laat geen wifi driver zien. lsusb laat wel het apparaat zien.
Hoe kan ik de driver installeren?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline joop905

  • Lid
Re: CentOS kan geen verbinding maken met WiFi router.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/31, 17:26:24 »

Offline bart85

  • Lid
Re: CentOS kan geen verbinding maken met WiFi router.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/31, 17:37:00 »
Ik heb dit topic ook op https://www.centos.org/forums/viewtopic.php?f=16&t=51856&p=219739#p219739 gezet.
D.m.v. die pagina vond ik kmod-r8192cu driver. Die zou ik met yum kunnen installeren, maar ik heb geen internet connectie. Nu heb ik yum op Ubuntu geinstalleerd. Alleen de Repo is niet ingesteld. Dus, is mijn vraag hoe ik yum kan instellen om de package te downloaden met Ubuntu?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: CentOS kan geen verbinding maken met WiFi router.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/31, 18:09:22 »
Via de site ElRepo heb ik de rpm van de driver kunnen downloaden via de mirrorlijst.
Onderstaande code is voor het instellen:
modprobe 8192cu
iwconfig
# iwconfig moet een wlan0 weergeven met een werkende driver
Vervolgens onder https://www.apolonio.com/node/40 Setting Up WPA2, maar daarvoor in de plaats kun je de networkmanager gebruiken.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: CentOS kan geen verbinding maken met WiFi router.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/31, 20:06:31 »
Dus je wil het pakket zelf compileren ?
Over dat onderwerp vond ik op een oude site dit : http://www.ubuntuparty.nl/node/326

Offline bart85

  • Lid
Re: CentOS kan geen verbinding maken met WiFi router.
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/31, 21:45:22 »
Ik kan aan de naam niet zien dat de rpm package uit sourcecode bestaat. Mij lijkt dat het geen source is aangezien er x86_64 staat (kmod-8192cu van Elrepo).
« Laatst bewerkt op: 2015/03/31, 21:50:00 door bartveurink »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.