Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Stream stopt na +/- een half uur, 40 minuten.. etc.!!  (gelezen 31741 keer)

Offline rijnsma

  • Lid
Ik ben er vrijwel van overtuigd, dat sommige aanbieders de stream na een periode onderbreken. Al naar gelang de belasting
van de server. Tegenwoordig laadt ik dan maar na een poosje een tweede keer de player, dat gaat wel goed met VLC b.v., dan
heb ik een stream in reserve. Tot ze dát (twee streams) weer niet goedvinden.

Overigens zijn er sites met Silverlight, die je niet kunt bekijken.
Er is een periode geweest, dat men dan Moonlight kon installeren, maar dat is ook over.

Dán maar weer streamen met Windows media, maar het blijft toch wel modderen, hoor...
En als sites op alleen Silverlight overgaan, dan zou je die streams niet meer kunnen bekijken, tenzij je met Windows (7)
werkt natuurlijk.

Dus daar moet de Linuxwereld even naar kijken.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 16:26:50 door rijnsma »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
moonlight updaten naar de versie 2 [nog in beta] en alle streams doen het hier die Silverlight eisen.

http://www.go-mono.com/moonlight-beta/

Offline rijnsma

  • Lid
Heb ik gedaan, maar werkt niet Chris. Ik gebruik wél  Mint 6.
Ik haat dat overzetten van persoonlijke files. Dus ik wacht even op Mint 8 LTS.

Hé rijnsma, even off-topic, je zit op deze hele vierde thread-pagina voornamelijk tegen jezelf aan te lullen! :)

Serieuzer: je hebt een hekel aan het overzetten van je eigen bestanden? Maak dan voortaan een aparte /home-partitie aan en je kunt OS'en installeren wat je maar wilt, zonder dat je één persoonlijk bestand hoeft over te zetten.

Offline rijnsma

  • Lid
 :D

Ja, ik was er nou eenmaal mee begonnen. Maar erg veel is er niet uitgekomen. De problemen blijven.
Sommige streams stoppen na een periode en ik kan alleen maar testenderwijs kijken of raden waar dat vandaan komt.
Dan kan ik b.v. daar niets meer over schrijven en het item weg laten zakken in de veelheid van topics, maar ik kan
ook af en toe berichten wat ik heb gemerkt. Misschien dat het iemand helpt. Vandaar. :D

Jou methode voor de home-dir heeft één nadeel.
Dit is een multiboot systeem en er kunnen makkelijk 6 OS-en op. Met losse home-partities krijg je dan 12 partities
en een 13e voor swap. Dat vind ik een rommeltje. Ga ik remasteren met remastersys, dan neem ik de home-partities
niet mee en dat geeft ook nogal wat 'overhead'. Kortom, ik had besloten om toch maar elk OS op 1 partitie te zetten.
De methode, die jij aandraagt is prima voor als het eenvoudig blijft. En als een keer zo eenvoudig wordt doe ik het
zoals je schrijft. Dank voor het advies.  ;) Ik heb dit vroeger overigens gedaan met PCLOS. Dat ging toen niet goed.

Maar streams blijft dus een beetje raar. Ik heb dat vroeger nooit gezien, zoals ik al schreef.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 00:27:51 door rijnsma »

Offline Petervdw

  • Lid
Aan rijnsma

Van streaming moet ik niet zo veel hebben, maar ik neem wel eens films ed op via digitenne. Bij één computer stopte ook steeds de opname. Wisselend. Overigens met XP. Soms gaat het na enige tijd weer door, maar meestal stop.
Werd veroorzaakt door onverwacht scannen (Windows!) of door: updaten van Google! Eer ik daar achter was. Sindsdien staat dat allemaal gewoon af. Af en toe nog maar last. Ik zet ook gewoon de internetverbinding af.
Het is uiteraard een ander probleem als het jouwe, maar misschien helpt het je aan ideeën.
Succes.

Vr.groet, peter

Offline rijnsma

  • Lid
Op de één of andere manier geen notificaties meer ontvangen. Dank voor je antwoord Petervwd. ;)

Ik heb nog steeds op allerlei manier onderbrekende streams.
Somige sites duurt het lang, sommige sites kort.

Voor mij is streaming vrij belangrijk.
Als ik kijk via Windows XP (laptopje hier) met de Media Player, dan gaat het goed.
Dus het zou iets met Linux moeten zijn...

Ik kan het zelf helaas niet oplossen.

Ik heb toch sterk de indruk, dat streaming in Linux niet goed geregeld is?!
Of dat het door veranderingen in sites niet goed kan werken met Linux.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/11, 14:04:10 door rijnsma »

Offline rijnsma

  • Lid
Zou het iets met de kernel kunnen zijn?
Zo is ook het multi-tasken niet altijd 100% optimaal.

Offline rijnsma

  • Lid
Ik heb na al die tijd (zie boven) gevonden wat het probleem met dat stoppen van die streams is.
Ik heb op de dag op zijn minst het volgende continu werkend:

-Een feedreader met fetch met best veel rss enz. sites.
-Email met 'fetch' per 2 minuten, en:
-Opera met een site of 25 in de tabbar, waarvan een paar sites gerefreshed worden per minuut,
 dit geheel bij start geladen vanuit het 'session-menu' van de browser. Dan staan de refresh-tijden
 ook gelijk goed.

Daarnaast wordt er nogal geforummed. Tekstgewerkt enz.
Daarom weet je niet waar je moet zoeken als gelijktijdig werkende streams afvallen.

Het blijkt op dit moment, dat de refresh van Opera de belangrijkste boosdoener is.
Zet ik de refresh stil, dan lopen streams (video, audio) gewoon uren door. Hoewel het niet 100% is..
Er gaat nog wel eens wat fout.
Doe ik Opera-refresh (ook met de hand), dan lopen de streams sowieso na enige tijd vast.

Ik stel me voor, dat het memory-management van Opera niet in orde is. Of iets in die richting.
Of dat het ook iets is in Ubuntu/Mint of de kernel??
Dus richt ik het maar een tikje anders in. Wél jammer, maar niet rampzalig.
Ik pas me aan. ;)

Dank voor de moeite van het meedenken en het geduld allemaal en Tele2, daar lijkt hier dus niets
verkeerd mee te zijn.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/14, 14:52:37 door rijnsma »

Re: [Opgelost!!] Stream stopt na +/- een half uur, 40 minuten.. etc.!!
« Reactie #59 Gepost op: 2010/03/14, 15:11:26 »
Hallo, leuk dat het eindelijk werkt. Toch schreef je in de tweede post in deze draad (eerste pagina dus): "Gisteren heb ik ook de andere spullen, die ik ernaast laat draaien gestopt, en ook dat maakt niets uit." Kennelijk dus wel...

Offline rijnsma

  • Lid
Re: [Opgelost!!] Stream stopt na +/- een half uur, 40 minuten.. etc.!!
« Reactie #60 Gepost op: 2010/03/14, 15:39:14 »
Ik weet niet meer of Opera toen ook instond na die te hebben gebruikt. Hoe dan ook, toch een flinke stap verder.
Vanmorgen heeft het spul het prima gedaan. Tot nu was het 'ins blaue hinein' werken. Heel naar.

Toch blijft het een klein beetje gepruts.

Zo doet op dit moment politiek24 het maar drie kwartier. 
Ik kan met Mediaplayerconnectivity meer spelers kiezen via 'x' embedded of Totem.
Of een andere server met '+' of uit het contextmenu.
Totem doet het soms wel en soms niet goed.
Moonlight kan ook gekozen worden. Hoe goed dat werkt weet ik op dit moment nog niet.
Tot nu was dat knudde.
(De ellende is, dat voor het testen van één speler onder alle omstandigheden zeker wel
een dag kan kosten. En wat heb je dan nog aan wetenschap?)
Als je de player dan opnieuw start krijg je een mededeling, dat toegang 'forbidden' is.
Ga je opnieuw naar de site en start weer, dan gaat het wél??? Onbegrijpelijk.

Ik zou bijna Windows 7 gaan testen...
Doe ik het met XP op het laptopje van mijn vrouw, dan loopt het in ieder geval op dit moment
 een poos goed. Het blijft een beetje 'heel vervelende toverij'.

Ik heb lang geleden met Windows 95 zoiets gehad met een laptop.
Toen was het Windows, dat steeds vastsloeg.
Dat heb ik toen na maanden onder de knie kunnen krijgen. Maar ik ben in die tijd wel eens bijna
uit mijn vel gesprongen. Dat gevoel heb ik soms nu een beetje terug.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/14, 16:09:02 door rijnsma »

Offline rijnsma

  • Lid
Re: [Opgelost??] Stream stopt na +/- een half uur, 40 minuten.. etc.!!
« Reactie #61 Gepost op: 2010/03/14, 19:01:39 »
Nou, ik heb de hele testcyclus overgedaan en het blijkt, dat Opera een belangrijk probleem is.
Steeds langer (...?? heel typisch) kan ik gewoon blijven kijken en luisteren naar streams.
Vraag niet of ik begrijp hoe het onder de motorkap verloopt, dus hoe het werkt.

Voorlopig gaat het naar wens dus. :D :D
« Laatst bewerkt op: 2010/03/14, 19:54:29 door rijnsma »

Offline rijnsma

  • Lid
Re: [Opgelost] Stream stopt na +/- een half uur, 40 minuten.. etc.!!
« Reactie #62 Gepost op: 2010/03/15, 18:42:22 »
Vandaag nog eens onder echte belasting en het blijkt inderdaad Opera te zijn geweest, dat wat bits in
de PC laat omvallen. En dat is met deze machine en met de dingen die ik ermee doe blijkbaar voldoende
om streams te laten stoppen. Ik heb de hele dag geen stoppende stream meer gehad. (Tenzij een 'crappy
server'.)

Ik heb van Opera trouwens heel wat tekst op het internet gevonden. En dan gaat het meestal over
de emorme geheugen-footprint en 'leak', die Opera heeft en problemen, die daarbij horen.
(Bij die zoektocht kwam ik ook een klacht van iemand tegen, die heel veel op mijn probleem lijkt.
Ook dáár het probleem, hoe kom je er achter wat het echte probleem is.  :rolleyes:)

Jammer, ik gebruik Opera graag.
Ik doe nu alles met Firefox + add-on 'Open bookmarks in tabs'. Die kan ook 'refreshen' al is het iets minder soepel.
Ik gebruik ook de multipele desktop en daar moet je dan even mee leren werken met meer tabs in FF.

PC en/of software hebben nu geen problemen meer.
(Wél zijn er hier en daar nog een paar radio- of tv-kanaaltjes, die je er na een periode afgooien, maar die
gebruik je dan gewoon maar niet. Er zijn er zat die dat niet doen.)
Dan is het dus de aanbieder of de server en niet mijn PC-config en daar ging het nu om: 'Waar zat de fout.'

Kijken of er een keer een update komt van Opera, die geen problemen geeft.

Wordt dus niet vervolgd, tenzij er wat verandert en nogmaals bedankt voor het meedenken. :D
« Laatst bewerkt op: 2010/03/15, 22:41:14 door rijnsma »