Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eclipse foutmelding: AppletViewer not found.  (gelezen 535 keer)

Eclipse foutmelding: AppletViewer not found.
« Gepost op: 2010/03/15, 13:59:48 »
In Ubuntu 8.04 heb ik Eclipse 3.2 geinstalleerd om java programma's te schrijven.
Er zijn twee soorten programma's Applicatie's en Applet's.
Applicaties kan Eclipse wel uitvoeren en Applet's niet. Ik krijg dan steeds de kreet:

--- Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: sun.applet.AppletViewer at gnu.java.lang.MainThread.run(libgcj.so.81)
--- Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: sun.applet.AppletViewer not found in gnu.gcj.runtime.SystemClassLoader{urls=[file:/home/wim/workspace/KeV/bin/], parent=gnu.gcj.runtime.ExtensionClassLoader{urls=[], parent=null}} at java.net.URLClassLoader.findClass(libgcj.so.81)   

Ik denk dat er iets mis is buiten Eclipse! Eclipse opnieuw installeren hielp niet.
Wie kan mij een tip geven hoe dit probleem aan te pakken?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Eclipse foutmelding: AppletViewer not found.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/15, 15:16:19 »
Is er een java jdk ofzo ge-installeerd? (sun-java of openjdk)
Zo niet, dan gebruikt eclipse java-gcj en dat werkt niet echt goed.

In Synaptic even zoeken op sun-java of openjdk.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Eclipse foutmelding: AppletViewer not found.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/15, 16:20:09 »
Hallo Wazzzaaa

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb beiden: openJDK-6 en sun-java6 via synaptic opnieuw geinstalleerd. (Ze waren dat al!)
Eclipse verrekt het nog steeds op dezelfde wijze.
Toen openJDK-6 gedeinstalleerd (2 x hetzelfde installeren is mogelijk ook niet goed) en het blijft fout gaan.

Ik zit dus nog steeds met het probleem.

Re: Eclipse foutmelding: AppletViewer not found.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/15, 18:55:32 »
Ik heb Ubuntu 9.10 gedownload en op mijn PC gezet. Daarna is alles over. Eclipse doet het weer.
Bedankt Wazzzaaa.